Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 220D, 1975, W115
#1
Mark: Mercedes-Benz 220D
Väljalaskeaasta: 1975
Läbisõit: 68630 km (pole välistatud tegelik miljon, neid viiekohalisi täisringe kindlasti palju läbitud, samuti korra katkine spidoplokk vahetatud)
Võimsus: 44 kW
Mootori valem: 2.2
Pikkus: 4680 mm ehk siis 4 m ja 68 cm
Täismass: 1905 kg
Lisavarustus: katuseluuk (mehaaniline), kassett stereo, esimesed udutuled, peatoed esiistmetel, käetugi taga, dermatiinpolster, elektriline antenn, 1x peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid
Muud: Esiotsa tundus, et tegemist on taksot sõitnud masinaga: keskkonsoolil raadio all oli taksomeetrist järele jäänud kaabeldus, taga hiiglaslikud tuhatoosid ning spidomeetri kaablil täiendav väljund...

Veel: maanteel sõites tekkis kerge ujumine tingituna väsinud paremast välisest rooliotsast, teine käik ei tahtnud alati sisse jääda (pidi hoidma kätt kangil lülituse järgselt mõne sekundi). Pagass peitis endas mõningaid sobivaid (ja ka mittesobivaid) varuosasid (spidomeetriplokk, veovõlli kaitsekumm...)

Sisu (oli) tobacco pruun, istmed dermatiinkattega ja heas konditsioonis. Armatuuris pragusid pole, istmed terved ja sirged.


Esialgsed vead: Loomulikult oli akust saanud Kuusakoski kaup. Spidomeetri klaas sisse kukkunud ja seier tilpnes, tühikäigupöörete reguleerimise nupust järel vaid auk armatuuris, käigukangi jaoks oli põrandale koht lõigatud, raadio ning mõningad tuled salongis ei töötanud. Käsipidur tundus olevat iseäranis nõrk.
Esiklaasis paistsid silma paar täket, mis õnneks kriitilistes kohtades ei asunud. Välisvaatlusel oli kere korras.
Kanali all logises rooliots ja tagumine õõtshoob ähvardas sisse kukkuda, lisaks mõned kergelt "higistavad" kohad...

Esimesed plaanid olid: teine aku peale, esiklaasil olevate täkete parandus (muidu klaas korralik), raadio küsimus, õõtshoova leidmine ja vahetus...

Auto on palju omanikke vahetanud ning minu kätte rändas kurvasilmne detsembri alguses 2013.
[Pilt: eest.jpg]
[Pilt: kylg.jpg]
[Pilt: naidikud.jpg]
[Pilt: kaigukang.jpg]
Vasta
#2
(20-10-2014, 04:21 AM)djmaq Kirjutas: ..käigukangi jaoks oli põrandale koht lõigatud..
Mis sellega mõtled, käigukang peaks tal juba tehasest põrandal olema? Auto oli vist eelmine aasta auto24-jas miski 2.5k eest müügis? Igatahes tore et teema tegid, kui varuosi on vaja siis võid privaatsõnumiga ühendust võtta, mul ühteteist on Thumbsup
Vasta
#3
Kui roolisammast vaadata, siis leiab käigukangi koha. Tundub, et isegi hilisel '75 aastal leidus mudeleid, mille käigukang asus roolil (keegi tuttav väitis olevat taksoversiooni eripära). Keskkonsoolil oli noaga auk lõigatud põrandasse, hoovastik samas kindlalt all. Kinnituste osas olidki kohad ehk olemas (nt sama sedaankere puhul võisid käigud asuda nii roolisambal kui põrandal). Suvel panin kurvasilmsele bensumasinalt pärit armatuuri, kuhu tuli mu diisli jaoks vajalikud augud (eelsoojendus/starter, küünalde indikaator, tühikäigupöörete reguleerimine) vaid sisse puurida pehmesse materjali (metallarmatuuris olid kohad oma õigetel positsioonidel olemas).
Müügist rääkides: auto oli eelmisel aastal veel teisteski kohtades saadaval, näit autoturg24-s hinnaga 1000 € ja soodusega 850 €.
Varuosad jätan meelde Smile
Vasta
#4
Võimalik tõesti et takso eripära, aga mis loogika selles oleks. Üldiselt oli kang põrandal juba ammu enne feisslifti. Konsool ja sammas vahetatud millegipärast vanema vastu?Eusa_think Kas värv ongi tal matt või on ära pleekinud?
Vasta
#5
Vana klassivend, kes restaureerib W114, väitis, et just taksoversioonidel oli käigukang roolil veel 70ndate keskel. Arvukates pdf-i skaneeritud manuaalides kirjeldatakse suisa automaatkäigukangi valitsa võimalikkeasendeid roolisambal, kombinatsioone on igasuguseid...
Vana keskkonsooli kuju oli pisut iseäralik, pole sellist teistel kurvasilmsetel näinud. Nüüd sain juba levinud variandi, peagi lisan pilte.
Värv ongi matt, lausa Hammerite'i matt Nod Keegi eelmistest omanikest võõpas üle...
Alloleval pildil on näha rudiment roolisambal:
[Pilt: roolisammas.jpg]
Vasta
#6
Talv peagi tulekul, auto ei tahtnud hästi käima minna ning hõõgküünalde testimisel osutusid vanad küünlad kesiseks...
Uued said üsna piiratud eelarve tõttu odavate seast valitud, samuti vajas kaabeldus muutmist ja nüüd peaks vool jõudma kõikidesse küünaldesse ka kui mõni esimestest töötamast lakkab -- järjestikühendus likvideeritud.

[Pilt: hoogkuunlad2.jpg]

Erinevalt traathõõgküünaldest peaksid pulkotsaga variandid paremini vastu pidama ning kiiremini soojenema: masin käivitub praeguste kergete miinustega hästi, ent armatuuris paiknev indikaatortraat põleb kuidagi tuhmilt.
Vasta
#7
Tolle aja parimatel mudelitel oligi vist hõõguv traat tavapärase lambiga asendatud spidomeetrinäidiku alumises osas (pildil küll USA versioon):
[Pilt: 61347d1227624784-ammeter-monitor-glow-pl...76-014.jpg]
Vasta
#8
Häirisid spidoploki keskel oleva kella seisvad seierid. Vanema tüübina kasutati VDO Kienzle mehaanilist varianti, uuemates masinates leidus Quarz-Zeit -- mõlemad olid olemas kuid kumbki ei töötanud. Võtsin esimese -- mehaanilise -- kella lahti, tinakolvi kätte ning dioodi ja tantaalkondeka abil õnnestus asendada põlenud kaitse. Sellest hetkest alates võis nautida valdavalt õiget aega (sünkroniseerimine peene lapiku kruvikaga tagaküljelt ning päris täpselt paika aega ei saagi, samas pole +/- mõni minut probleemiks sättida...)
[Pilt: kella_parandus_web.jpg]
Vasta
#9
Ei mingit tänapäevast plastikkatet -- vana hea silikooniga lapitud kurva silma klaas sai vahetatud korraliku vastu...
Klaasist katted olid ka W123 ja W124 kere tuledel. Kas alles esimese (W210) või (ilmselt) teise (W211) punnsilmaga võeti plastikkatted kasutusse?
Hella --> Bosch (peaks ka originaalis olema), kuigi siin erinevus ilmselt vaid pressitud nimes.

[Pilt: kurb_silm_2.jpg]
Vasta
#10
Automakk polnud ei Blaupunkt Frankfurt ega ka mitte Becker Europa, pärines hoopis Opel'ilt ja konditsioon oli mitte töökorras (ilmselt koodi mitmeid kordi valesti sisestatud ning seeläbi ära lukustunud, display'd polnud küljes, seega pimesi toimetamine). Originaalide hinnad jäävad mitmesaja euroraha kanti eBay's ning olematu väljaminekuga stereo nautimiseks oli sobivaim variant 190-se makk. Nupud on kõik küljes, display hakkas ka voolu abil särama ja antenn sobitus adapteri vahetuse järgselt kenasti pesasse.
[Pilt: mb_raadio_m.jpg]
Vasta
#11
Veidi lihtsam probleem, mille olemus ometi parajalt peavalu valmistas -- sõites puhub tuul sisse ning käesoleva aasta alguses saabunud mõnenädalane lumi langes otse istmele.
Juhipoolsel uksel oli tihend vaid formaalselt küljes. Uue hinnad tundusid kuidagi soolased eBay'd jm allikaid sirvides (küündides suisa 50 €-ni). Õnneks leidus üks põllupealne romu, millelt lahke inimene kohvi eest tükikese loovutas (teine pool polnud ka sel kõige tervem ja seetõttu just jupikese). Nõnda saab senini salongisooja vajadusel nautida ning ei pea leppima ülal ukseservas asetseva sunnitud värskeõhuavaga Thumbsup
[Pilt: Uksetihendi_vahetus_m.jpg]
Vasta
#12
Ülevaatuse pikendamist esimesel võimalusel märtsis välistas järgmine asjaolu: tagasilla parempoolne õõtshoob oli läbi roostetanud. Kodumaistest kataloogidest enam selliseid ei leia isegi arvestusega, et sobima peaks W123 õõtshoob. Õnneks lõigati Pärnumaa põllult peagi vanarauda minevalt romult üks sobilik tükk. Sammal maha, uued puksid sisse -- ees ootas tundide pikkune töö...
[Pilt: ootshoova_vahetus_medium.jpg]
Vasta
#13
[Pilt: MB_Tartus_m.jpg]
Tigu-kiirusel Emajõe Ateenas: märtsi viimases kolmandikus riskisin masinaga Tartusse sõita. Otseloomulikult ei saanud jätta külastamata garaaži ühes W114/115 sobiliku kolaga, mis lahkelt kaasa anti (muuhulgas tuled, kaitserauad). Maanteekiirusel on kosta undamist -- kas kulumisaste vanuril kusagil suur või tähendab see puuduvat viiendat käiku? Tehnilise kirjanduse põhjal ei tohiks 90 km/h probleemiks olla...
Vasta
#14
(08-12-2014, 07:10 AM)djmaq Kirjutas: ...
Maanteekiirusel on kosta undamist -- kas kulumisaste vanuril kusagil suur või tähendab see puuduvat viiendat käiku?
...

Sõltub undamise päritolustWink

Viies käik oleks kasuks küll, kuid arvestades mootori olematut jõuvaru, pigem Põhja-Eesti tasandikelWink Mägi-Eestis võib osutuda rängaks.
Vasta
#15
Rattalaagrid võiks esimesena üle kontrollida, kui seda juba tehtud pole Drool
Veel võimalik: käigukast, peaülekanne, kardaani laager.

Vasta
#16
(08-12-2014, 02:59 PM)v6sa Kirjutas: Sõltub undamise päritolustWink

Viies käik oleks kasuks küll, kuid arvestades mootori olematut jõuvaru, pigem Põhja-Eesti tasandikelWink Mägi-Eestis võib osutuda rängaks.

Juba Lasnamäele ronimine mööda Lauluväljakut osutub ränkraskeks ja et mootorit mitte piinata, läheb sisse neljanda asemel kolmas käik Nod Üldiselt linnakiirusel neljas alati sees Eusa_whistle
(08-12-2014, 04:03 PM)tomm49 Kirjutas: Rattalaagrid võiks esimesena üle kontrollida, kui seda juba tehtud pole Drool
Veel võimalik: käigukast, peaülekanne, kardaani laager.

Rattalaagrid väideti kevadel korras olevat, veohargi vahetuse järgselt jääb kahtlusaluseks eelkõige käigukast...

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=36692
Vasta
#17
Võiks keretöödega alustada ja talvel sellega sõitma küll ei peaks,nii toimiks ise,lgp Eusa_eh
Vasta
#18
Elu pidi olema liiga lühike et heal autol seista lastaEusa_drool
Undamise koha pealt veel niipalju et kast vs tagasild peaks olema kõrvaga eristatav. Kasti õlitase on normis?
Vasta
#19
Nõustun, et talvesoolad ja niiskus head masinale ei tee ning hetkel peaks ehk kevadet ootama. Oleks tegu prillikiviga, siis kindlasti konserveeriks ära, kuid minul mitte musta numbri pretendent -- vanasõiduk -- vaid lihtsalt vana sõiduk, millel ehk miljon kilomeetrit turjal, lisaks keevitatud, remonditud...
Antud juhul tähendaksid keretööd ilmselt päris osadeks võtmist Eusa_think
(11-12-2014, 10:25 PM)Veskioja Kirjutas: Võiks keretöödega alustada ja talvel sellega sõitma küll ei peaks,nii toimiks ise,lgp Eusa_eh


Sellise väitega oleks täiesti nõus, lihtsalt tuleb mõned sõidud teha kuniks koos püsib Smile Nii käigukastile kui difrile valasin õli juurde kuni punni servani, lisaks sai sügisel difri kaas maha võetud ja peale seda päris uus õli sisse valatud (tagumise parema veovõlli vahetusel tuli vabastada stopper). Õlivaeguses diferentsiaal hakkab ka undama, kuid mul kostub eest.
(12-12-2014, 11:18 AM)tomm49 Kirjutas: Elu pidi olema liiga lühike et heal autol seista lastaEusa_drool
Undamise koha pealt veel niipalju et kast vs tagasild peaks olema kõrvaga eristatav. Kasti õlitase on normis?

Vasta
#20
(13-12-2014, 10:50 AM)djmaq Kirjutas: ... kuid mul kostub eest.

Kardaani tugilaager?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 200D -75a W115 redn2ck 12 8,124 09-10-2009, 04:08 PM
Viimane postitus: redn2ck



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne