Postitused: 15
Teemad: 10
Liitus: Sep 2012
Maine:
0
Tahaks pisut rohkem jõudu välja pigistada Mercedese 2.3 8v mootorist (m102) (KE-Jetronic), kuid suht tagasihoidlikute vahenditega. Mingi ülelaadimise peale ei mõtleks, kuna tegu on suht igapäeva liikuriga, kuigi see mootor suht pommikindel. Pigem tahaks vähe asisemalt vabalthingavana need 2300cm3 tööle rakendada. ca 30kw+
Kes oskab võiks vähe häid ja konkreetseid ideid anda juurde ja soovitada kasvõi mingit aftermarket nukkvõlli näiteks või ideid sisse- ja väljalaskesüsteemiga... üldiselt kõik head ideed on teretulnud.
Muidugi kõige parem idee oleks "engine swap", aga see ei ole praegu aktuaalne teema.
Ette tänades !
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Mnjaa... engine swap tuleks odavam kui perfomance ja tehniku töötund. 30kW+ on ikka päris palju tahetud.
Siin on üks kasutaja kes ei müü üldse kallilt 2,2 liitrist m111 mootorit millel on EFI. 110 kW ja 210 NM. Kui ise ei vaheta siis peaksid ~ 700€ kogu vahetuse tehtud saama.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Tagasihoidliku eelarvega jääb vaid mootori swap. Sealt järgmine ja kulukam samm on ülelaadimine. Ja veel kallim ja vähem tulemuslikum on vabalthingavana jätkamine.
Arvatavasti tundub mu postitus jabur ja vale, aga eks tuleb omal nahal tunda, enne ei usuta.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Vabalthingavast on palju raskem kw saada. Teed torukolle lased kaant madalamaks lihvida portida. Veel kindlasti asju mida teha siis ehk saad mõned kw juurde.
Naftapress.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Kõige odavam variant võimsust saada ilma suurema jamamiseta oleks kuiv nitro. Muud variandid on kõik kallid ja aega/vaevanõudvad.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Kõik et saagi nii lihtne olla et võtad kruvika passid pool päeva autoga karaazis ja hobuseid nagu putru.
Naftapress.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
(27-04-2013, 09:19 PM)Thompson Kirjutas: Kõige odavam variant võimsust saada ilma suurema jamamiseta oleks kuiv nitro. Muud variandid on kõik kallid ja aega/vaevanõudvad.
Ja mida annab kuiv nitro? Miks ta on kuiv?
Vanasti oli 2 erinevat komplekti. "Dry and wet".
Dry tähendas seda, et sisselaskes oli 1 düüs ja nitro jaoks.
Wet puhul oli siis 2 düüsi ja lisaks nitrole lasti ka segule juurde lisakütust.
Kui tegemist on EFI`ga, siis saaks ju "dry" süsteemiga hakkama, sest lisakütust jagatakse pikema pihusti lahtioleku ajaga.
Muudel juhtudel võiks ikka olla "wet" süsteem, sest lisakütust on vaja, et jõud tekiks.
Odav ta siiski pole, töökindlus originaalsüsteemiga kaheldav. Süütenurk on üks huvitav asi, mille tähtsust kiputakse unustama. Seda on vaja reguleerida.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
28-04-2013, 09:01 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-04-2013, 09:01 AM ja muutjaks oli Thompson.)
(28-04-2013, 01:58 AM)hents99 Kirjutas: (27-04-2013, 09:19 PM)Thompson Kirjutas: Kõige odavam variant võimsust saada ilma suurema jamamiseta oleks kuiv nitro. Muud variandid on kõik kallid ja aega/vaevanõudvad.
Ja mida annab kuiv nitro? Miks ta on kuiv?
Vanasti oli 2 erinevat komplekti. "Dry and wet".
Dry tähendas seda, et sisselaskes oli 1 düüs ja nitro jaoks.
Wet puhul oli siis 2 düüsi ja lisaks nitrole lasti ka segule juurde lisakütust.
Kui tegemist on EFI`ga, siis saaks ju "dry" süsteemiga hakkama, sest lisakütust jagatakse pikema pihusti lahtioleku ajaga.
Muudel juhtudel võiks ikka olla "wet" süsteem, sest lisakütust on vaja, et jõud tekiks.
Odav ta siiski pole, töökindlus originaalsüsteemiga kaheldav. Süütenurk on üks huvitav asi, mille tähtsust kiputakse unustama. Seda on vaja reguleerida.
Küsid minult küsimuse ja siis vastad ise sellele...
Ega see soovitus polnud ju parem kui soov saada 30kW aga odavalt ja ilma ülelaadimiseta.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Kuna siin foorumis on viimasel ajal päris mitu korda küsitud turbotamise teemal, siis kirjutaks näiteks asjade hinnad lahti.
Elementaarsed/suuremad asjad:
Juhtaju: Alates 500€, juhtmestik/paigaldus al. 200€, või EFI kit, mis sisaldab seda kõike. Andurid (lambda, EGT, jne) 200€
EFI kit kui tegemist KE-jet`iga: 1800-2000€
Turbo: ~1000€
Wastegate: Alates 150€
Kollektor turbole: 100€ /silinder
Cooler: Alates 150€
Cooleri torustik: Alates 120€
Blow off/bypass klapp: Alates 70€
Turbo õli peale- ja mahavool: ~50€
Silikoonvoolikud/klambrid: ~50-100€
Keevitustööd karteril jne: 50-100€
+igast pisividinad/monteerimisvahendid: ~100-150€
Kütusepumbad 200-400€
Seda siis originaalmootoriga. Lahti võttes asi kallim.
Kui teha uue kolvi/kepsuga, siis julgelt 1000-1500€ otsa.
Btw. näiteks kolvirõngaste komplekt 4-silindrilisele mootorile on 400€.
Saaled kepsusaaled 450€, raamid 250€ jne.
Kui jõukest on juba lisaks tulnud, siis vaatame üle jõuülekande osad:
Hooratas: Kui vana töödelda, siis vähemalt 50€, uus vähemalt 280€
Sidur: Alates 300€ kasutatud tükid, uued alates 800 ja 3000€`ni välja.
Survelaager: Alates 150€
Automaatkastiga ei ole hetkel infot. Kindlasti vaja kap remont teha ja siis edasi mõelda. Trans-brake jne.
Need hinnad olid ka sellised suht sebitud ja siis, kui tead, kust midagi saab.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
selle viimase postituse võiks sticky-ks teha võis siis link mingisse KKK teema alla panna.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Põhimõtteliselt... parandage mind kui ma valesti aru sain, siis nitro (dilämmastikoksiid) on gaasiline "turbo", suurendades hapniku kogust silindrites ja lubades seal ära põletada suurema mootori koguse kütust?
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
28-04-2013, 07:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-04-2013, 07:25 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
Ilmselt on üks lahendus olemasolev MB maha müüa ja osta asemele Subaru Impreza või Mitsu Lancer Evo. Soovitav mõni kangema mootoriga rallivariant Saad lisaks veel nelikveo ja sõidurõõmu jagub pikaks ajaks.
(28-04-2013, 06:39 PM)Thompson Kirjutas: Põhimõtteliselt... parandage mind kui ma valesti aru sain, siis nitro (dilämmastikoksiid) on gaasiline "turbo", suurendades hapniku kogust silindrites ja lubades seal ära põletada suurema mootori koguse kütust?
Googeldasin "mida teeb nitro" ja leidsin:
http://www.hot.ee/hotuning/lehed/artiklid/nitro.html
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
(28-04-2013, 07:23 PM)kaupo51 Kirjutas: Ilmselt on üks lahendus olemasolev MB maha müüa ja osta asemele Subaru Impreza või Mitsu Lancer Evo. Soovitav mõni kangema mootoriga rallivariant Saad lisaks veel nelikveo ja sõidurõõmu jagub pikaks ajaks.
(28-04-2013, 06:39 PM)Thompson Kirjutas: Põhimõtteliselt... parandage mind kui ma valesti aru sain, siis nitro (dilämmastikoksiid) on gaasiline "turbo", suurendades hapniku kogust silindrites ja lubades seal ära põletada suurema mootori koguse kütust?
Googeldasin "mida teeb nitro" ja leidsin:
http://www.hot.ee/hotuning/lehed/artiklid/nitro.html
See absoluutselt ei lükka ümber mida ma ütlesin.
Rohkem hapniku = rohkem kütust võimalik põletada = suurema mootori effekt.
Postitused: 1,106
Teemad: 57
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
(28-04-2013, 02:20 PM)hents99 Kirjutas: Kuna siin foorumis on viimasel ajal päris mitu korda küsitud turbotamise teemal, siis kirjutaks näiteks asjade hinnad lahti.
Ma lisaks hentsi listile veel summuti. Osasi asju saaks ka odavamalt(loe: romula jupid) aga eks see kõik ole üks kompromisside tegemine.
Turbo
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Jah, sumpa ka veel. Ca 500 euri jooks püttideta.
Saab tõesti odavamalt, kui ise enamik tööd teha, aga see eeldab palju tööriistu ja -pinke. Kes on võimeline ise tegema, see üldiselt ei küsi foorumites küsimusi.
Juppidega ongi nii, et saab ka odavamalt, aga tulemus ei ole just eriti hea. Olen teinud ja näinud, enam ei taha. Aga alguseks hea küll.
Postitused: 1,130
Teemad: 60
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Postitused: 616
Teemad: 41
Liitus: Aug 2010
Maine:
2
(27-04-2013, 01:17 PM)Hengst Kirjutas: Tahaks pisut rohkem jõudu välja pigistada Mercedese 2.3 8v mootorist (m102) (KE-Jetronic), kuid suht tagasihoidlikute vahenditega. Mingi ülelaadimise peale ei mõtleks, kuna tegu on suht igapäeva liikuriga, kuigi see mootor suht pommikindel. Pigem tahaks vähe asisemalt vabalthingavana need 2300cm3 tööle rakendada. ca 30kw+
Kes oskab võiks vähe häid ja konkreetseid ideid anda juurde ja soovitada kasvõi mingit aftermarket nukkvõlli näiteks või ideid sisse- ja väljalaskesüsteemiga... üldiselt kõik head ideed on teretulnud.
Muidugi kõige parem idee oleks "engine swap", aga see ei ole praegu aktuaalne teema.
Ette tänades !
V6id ju proovida:
- kaant lihvida,
-kasutada ITB-d(kui uusi osta ei j6ua siis leia 4tk mingi vana motka oma- suzu DR650,KTM duke näiteks)
-väljalase
Muidu jah eelpool k6nelejad on juba k6ik ära öelnud.
Näiteks veel, vanasti liguri juures tehti k6ik zigulli mootorid kiireks-ilma hirmkallite turbode ja mootorijuhtimiseta. Olen isegi sellisega s6itnud ja ytleks et vahe oli kyll rohkem kui 30+ j6udu...
having trouble having fun...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Vahemärkuseks ütles seda, et zigulli mootorit ei maksa MB omaga võrrelda.
Zigulli mootor ongi olemuselt "toorik", mitte valmis mootor. Sealt saab märgatavalt jõudu kätte võrreldes olemasolevaga ehk sisuliselt tehakse mootor mitte võimsamaks, aga normaalseks.
Nagu üks tuttav tegi mosse mootorit. Mosseliiga jaoks. Raisati kõvasti aega ja raha, tehti kõik tibens-tobens. Dünotulemus andis vist isegi originaalvõimsuse kätte
Ja näiteks ITB`d ei kasvata võimsust, see on müüt. Gaasijaotus paraneb ja mootor muutub teravamaks.
Kaanelihv tuleb teha selleks, et pind hea saaks. Surveastet tõstetakse kõrgema kolviga. Muidu peab hakkama nukkvõlli kraadima.
Mina nägin ja näen veel kõvasti vaeva 2.5-16V vabalthingava aretamisega. Ei tule see jõud midagi nii lihtsalt. Mitte ka odavalt. Et saada 100hp juurde.....selleks on vaja ikka midagi teha.
Aga proovige.
Postitused: 167
Teemad: 7
Liitus: Oct 2012
Maine:
0
Misasi on ITB?
Selles mõttes et ma tean mis asi on ASROC, MRAP, KVÜÕA ja MRE aga ITB'st pole kuulnud...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Noh, kes mootoritest midagi teab, siis on ITB lahtiseletama selge.
"Individual throttle bodies" ehk igal silindril oma segusiiber.
M-seeria bemmidel originaalis, tsiklitel, mõni kangem jaapani tehnika jne.
Minu versioon MB mootoritele:
|