10-10-2012, 02:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-10-2012, 02:46 AM ja muutjaks oli MarekV.)
Väike DIY gaasipedaali asendi anduri (Airflow Sensor Potentiometer) vahetusega seoses.
Sümptomid: Raske käivitus, ebaühtlane tühikäik/tugevalt kõikuvad pöörded, tagasilöögid summutist.
Probleemi põhjuseks VÕIB OLLA vigane õhulugeja asendi andur.
Anduri takistusriba kulub ajapikku ära, enamasti gaasipedaali esimese otsa käigu järgi kuna seal vahemikus on kõige rohkem liikumist.
Vahetus on enamasiti lihtne töö (välja arvatud 190E 2.3 16v millel on väga raske ligipääseda) ja antud andur on sama pea kõigil 80ndate keskelt kuni 90 alguseni toodetud ke-jetronic-uga varustatud mersudel.
Boschi toote number on 3437224035. Kahjuks Bosch seda ise enam ei tooda. Seega on raske uut originaali leida. Õnneks leidub ebays aftermarket versioone.
Endale sain asja 51$ eest koos transpordiga ja sinna lisandus veel ca 12€ tollimaksu ja Eesti posti teenustasu.
Mina siis vahetasin enda M103-l seda.
Vaja läheb:
* 10mm padrun - Õhufiltri korpuse eemaldamiseks
* Peenikese otsaga kruvikeeraja
* nr17 mutrivõti
* L kujuline Torx võti (T15 oli vist)
* Multimeeter + kahesooneline peenike juhtme jupp
Esimese asjana tuleb siis eemaldada õhufilter koos korpusega.
Ja selle all, õhulugeja korpuse mootori esimese otsa poolsel küljel,
asubgi andur.
Edasi eemalda anduri pistik ja keera lahti pritsepeast tulev kütusevoolik, et tekitada ruumi anduri poltide lahti keeramiseks.
Mõtekas on alguses asetada sinna miski kalts või muu vedelikku imav riie/paber kuna pritsepeast tilgub natuke kütust välja.
Seejärel kanguta ettevaatlikult peenikese kruvikeeraja otsaga anduri korpuses olevad plastikaaned välja. Nad ei tule sealt heameelega ära.
Nüüd keera torx võtmega anduri poldid lahti ja välja. Tasub ettevaatlik olla ja neid mitte mootori vahele kukutada!
Eemalda vaikselt andur ja tihend. Tihendit uuega kaasa ei saa, seega tee kõik et vana tihendit ei rikuks lahtivõtmisel.
Metallharjad mis takistiriba peal libisevad vastavalt õhulugeja plaadi asendile.
Aseta uus andur paika ja keera poldid sisse. Keera poldid ainult nii palju kinni, et nad oleks anduri pinnaga kontaktis kuid ei suruks andurit korpuse vastu kinni.
Seejärel ühenda juhtmejupp millele on õiges mõõdus aasad otsa tehtud anduri klemmidele 1 ja 2 ehk siis kaks ülemist klemmi.Veendudes et klemmid ei ole lühises ühenda tagasi pistik. Juhtme teise otsa ühenda tester mis on seatud mõõtma alalisvoolu.
Käivita mootor ning lase soeneda töötemperatuurini.
Kui mootor on oma temperatuuri saavutanud, siis anduri korpust liigutates peab saama voltmeetri näiduks 0.7V (+-0.1V) Tegemist on üsna täpse reguleeringuga seega iga väiksemgi liigutus juba mõjub üsna tugevalt. Seega kannatlikult ja ettevaatlikult. Kui oled näidu paika saanud siis pinguta mutrid üle, sealjuures jälgides et pingutamisel asend paigast ei nihkuks.
Kui kõik tehtud ja korras siis paigalda tagasi mutri katted ning õhufilter.
Muretuid kilomeetreid!
Ing.k juhend Bosch CIS-E Airflow Sensor Potentiometer Replacement and Adjustment
Sümptomid: Raske käivitus, ebaühtlane tühikäik/tugevalt kõikuvad pöörded, tagasilöögid summutist.
Probleemi põhjuseks VÕIB OLLA vigane õhulugeja asendi andur.
Anduri takistusriba kulub ajapikku ära, enamasti gaasipedaali esimese otsa käigu järgi kuna seal vahemikus on kõige rohkem liikumist.
Vahetus on enamasiti lihtne töö (välja arvatud 190E 2.3 16v millel on väga raske ligipääseda) ja antud andur on sama pea kõigil 80ndate keskelt kuni 90 alguseni toodetud ke-jetronic-uga varustatud mersudel.
Boschi toote number on 3437224035. Kahjuks Bosch seda ise enam ei tooda. Seega on raske uut originaali leida. Õnneks leidub ebays aftermarket versioone.
Endale sain asja 51$ eest koos transpordiga ja sinna lisandus veel ca 12€ tollimaksu ja Eesti posti teenustasu.
Mina siis vahetasin enda M103-l seda.
Vaja läheb:
* 10mm padrun - Õhufiltri korpuse eemaldamiseks
* Peenikese otsaga kruvikeeraja
* nr17 mutrivõti
* L kujuline Torx võti (T15 oli vist)
* Multimeeter + kahesooneline peenike juhtme jupp
Esimese asjana tuleb siis eemaldada õhufilter koos korpusega.
Ja selle all, õhulugeja korpuse mootori esimese otsa poolsel küljel,
asubgi andur.
Edasi eemalda anduri pistik ja keera lahti pritsepeast tulev kütusevoolik, et tekitada ruumi anduri poltide lahti keeramiseks.
Mõtekas on alguses asetada sinna miski kalts või muu vedelikku imav riie/paber kuna pritsepeast tilgub natuke kütust välja.
Seejärel kanguta ettevaatlikult peenikese kruvikeeraja otsaga anduri korpuses olevad plastikaaned välja. Nad ei tule sealt heameelega ära.
Nüüd keera torx võtmega anduri poldid lahti ja välja. Tasub ettevaatlik olla ja neid mitte mootori vahele kukutada!
Eemalda vaikselt andur ja tihend. Tihendit uuega kaasa ei saa, seega tee kõik et vana tihendit ei rikuks lahtivõtmisel.
Metallharjad mis takistiriba peal libisevad vastavalt õhulugeja plaadi asendile.
Aseta uus andur paika ja keera poldid sisse. Keera poldid ainult nii palju kinni, et nad oleks anduri pinnaga kontaktis kuid ei suruks andurit korpuse vastu kinni.
Seejärel ühenda juhtmejupp millele on õiges mõõdus aasad otsa tehtud anduri klemmidele 1 ja 2 ehk siis kaks ülemist klemmi.Veendudes et klemmid ei ole lühises ühenda tagasi pistik. Juhtme teise otsa ühenda tester mis on seatud mõõtma alalisvoolu.
Käivita mootor ning lase soeneda töötemperatuurini.
Kui mootor on oma temperatuuri saavutanud, siis anduri korpust liigutates peab saama voltmeetri näiduks 0.7V (+-0.1V) Tegemist on üsna täpse reguleeringuga seega iga väiksemgi liigutus juba mõjub üsna tugevalt. Seega kannatlikult ja ettevaatlikult. Kui oled näidu paika saanud siis pinguta mutrid üle, sealjuures jälgides et pingutamisel asend paigast ei nihkuks.
Kui kõik tehtud ja korras siis paigalda tagasi mutri katted ning õhufilter.
Muretuid kilomeetreid!
Ing.k juhend Bosch CIS-E Airflow Sensor Potentiometer Replacement and Adjustment