Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
17-09-2012, 06:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2012, 01:24 AM ja muutjaks oli Eero_S.)
Avastasin eile sõites kogemata, et õlisurve alla 1500 pöörde kukub seieri järgi nulli. 1500'st pöördest ülespoole hakkab surve tekkima ja 3000 pöörde juures on surve ilusti 3 bari. Rõhuandur on korras, sai manomeetriga surve üle mõõdetud.
Ideid?
Mootor nagu pealkirjas mainitud 3,2l M104.992.
Postitused: 214
Teemad: 26
Liitus: Jan 2011
Maine:
2
Õlivõtturi sõel kõrbenud õli täis? Pump ise kulunud?
Igaljuhul tuleb vist karter maha võtta ja õlipumpa lähemalt uurida. Pole sellist mootorit lähemalt uurind aga eks targemad täpsustavad.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Pump on korras, pöördel taob manomeetri järgi 5 atti välja, paranduseks esimeses postis öeldud 3 kohta, mis oli kelladeploki järgi võetud.
Reedel ilmselt saan täpsustuse, mis mootor teeb uue õli ja filtriga.
Praegune üks välja mõeldud idee on see, et tõmbas filtri kinni ja pöördel lööb reduktsiooni klapi lahti ning õli hakkab läbi käima.
Kui aga õli ja filtrivahetus tulemust ei anna, siis läheb 5l V8 mootori otsinguks.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Kui õlifilter on umbes, siis hakkab õli filtrist mööda (by pass klapp) käima.
Redu avaneb siis, kui süsteemis rõhk suureneb niipalju (mingi üle 5bar vist), et hakkab juba õlifiltrit (ja selle tihendit) ohustama.
Pigem on tegu mingi ülivana (ja mineraalse) õliga, mis kuumalt täiesti kuseks muutub.
Külmalt ju mindagi näitab, eksole?
Vaheta ära ja ära õlikvaliteedilt kokku hoia.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Külmalt midagi oli, aga suhteliselt olematu.
Kui ma oma tellitud õlivahetuse asjad kätte saan, siis sisse läheb 10w60 Liqui Moly mingisugune reissing õli, mille täpsem mark mulle hetkel teadmata.
Samas veider on see, et asi tekkis kuidagi üleöö, varasemalt ei täheldanud peale lekkimise mingisugust survekadu. Viimase 4000km jooksul on saanud sinna mingi 4l suvalisi 5w40/10w40 õlisi juurde valada.
Viimane kõik muidugi sellepärast, et sõita on olnud vaja ja pole saanud autot seisma panna(finantsiline pool pole ka hetkel kõige roosilisem olnud), simmeri vahetus oli esimene hetk, kui masina seisma sain jätta ja peale kätte saamist 48h hiljem oli juba surve olematu.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(18-09-2012, 09:03 AM)Eero_S Kirjutas: ...
Samas veider on see, et asi tekkis kuidagi üleöö, varasemalt ei täheldanud peale lekkimise mingisugust survekadu. Viimase 4000km jooksul on saanud sinna mingi 4l suvalisi 5w40/10w40 õlisi juurde valada.
...
Filter kinni jääbki äkki.
Suvaliste õlide segamini valamine on vene rulett. Kui seekord pääsed ehmatusega, oled lotovõidu saanud. Õlisurve puudumine on ilmselt juba teinud kurja - küsimus on vaid kahjustuste ulatuses. MB mootor on üsna suure varuga ja kohe ei sure. Aga surematu ei ole seegi...
Nende mootorite filtreid müüb iga pood ja vahetus on üsna lihtne - seega ei ole mõtet riskida, vaid filter tuleks esimese kahtluse korral ära vahetada. Huvitav, et mehh. manomeetriga mõõtmiseks oli aega (see nõuab vähemalt pool tundi koos kõigi ettevalmistuste ja kahjustuste likvideerimisega)), kuid filtrit ei vahetatud...
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
18-09-2012, 10:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-09-2012, 10:40 AM ja muutjaks oli Eero_S.)
Mina ettevalmistusega ei tegelenud, surve mõõdeti ära, kutsuti mind kohale, näidati asi ära ja tulin uuesti tulema. Kahjuks Pühapäevasel päeval ja õhtul peale kella 18 ei saa ühestki autotarvikutega tegelevast poest mitte ühtegi varuosa kätte, siis jäi filtri vahetus ka selletõttu tegemata. Mina käisin töökojas kella 20 paiku, seega ma arvan, et ka esmakordne surve mõõtmine toimus selle viimase tunni sees.
Tegelikult päris suvaliselt õli ei valanud, aga sai lihtsalt võetud lettidest rahakotile sobivaimaid, 3l on sisse läinud Valvoline 10w40 ja 1l jagu Liqui Moly 5w40't.
Kahjuks on teadmata, mis seal eelnevalt sees on, kuna Lesven ütles kohal käies, et neil puudub info auto õlivahetuse kohta(oli ainult info keretööde ja mõne asja kohta veel), samas eelmine omanik seal remondis/hoolduses käiski.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(18-09-2012, 09:03 AM)Eero_S Kirjutas: Külmalt midagi oli, aga suhteliselt olematu.
Viimase 4000km jooksul on saanud sinna mingi 4l suvalisi 5w40/10w40 õlisi juurde valada.
Kui palju on olematu külmalt ja kellaga mõõdetuna? 1bar? 1,5bar?
Teine asi on see, et rahvajutt räägib, kuidas erinevate õlide kokkusegamisel tekib õlivõtturi jämefiltri ümber mingi paksem klomp.
Pean tunnistama, et ka mina olen lekkivatele mootoritele enne kap remonti erinevaid õlisid peale valanud, aga pärast lahtivõtmist klompi pole täheldanud...Vist.
Aga vblla oli see Sul juba enne olemas ja nüüd süvenes...?
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Kui ma nüüd valesti ei mäleta, siis külmalt oli 0,4. Ehk siis ikka kohe päris reaalselt olematu.
Täiesti võimalik, et jama oli ka juba enne olemas, kuna viimased 5000km, mis see auto minu käes on olnud on ta õli pidevalt juurde küsinud.
Aga Reedel võtab karteri alt ja siis vaatab, mis nägu see värk seal seespool on.
Postitused: 73
Teemad: 7
Liitus: Nov 2011
Maine:
0
Mis sealt seespoolt siis silma paistis ?
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Kahjuks pole remondimees jõudnud autoga tegeleda(tegeleb sellega enda vabast ajast). Seega hetkel veel ei oska midagi kommenteerida, nii kui mingi info tuleb annan teada.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Nonii, sai täna auto tõstukile ja natuke näpitud.
Puudulik õlisurve ilmselt ikkagi kinnisest filtrist. Filter oli kõva nagu kivi ja pudenes näppude vahel kildudeks.
Kuidas karteri kõige lihtsamalt kätte saab? Mootori käppadest lahti laskmisest ja üles tõstmisest oli vähe kasu, kasti poolne ots ei tule üle sillatala või vastupidi. Või ongi ainus variant, et kast lahti ja siis mootor üles? Kasti patjade lahti laskmine ei tundu ka lahendust tooma. Kui karterit ilma kasti küljest võtmata kätte ei saa, siis mökerdab karteri lihtsalt silikoniga alla tagasi.
Ja külmalt oli täna sellel autol isegi mingisugune surve olemas... 1,5bar'i kelladeploki kella järgi.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Õlivõtu toru tuleb praost lahti urgitseda, muidu kätte ei saa.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Ja pärast tagasi samamoodi?
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Karterit alt kätte siiski ei saanud, no lihtsalt ei keera teda sealt sillatala ja mootori vahelt läbi.
Panime mootori kokku tagasi uue õli sisse ja mida pole on õlisurve.. absoluutne null. Isegi õlifiltrisse ei jõua tilkagi õli.
Kuna uus õli oli väga vedel, siis on kerge kahtlus, et pump on siiski kuigipalju kulunud ja laseb õli tagasi. Hommikul käin poest läbi ja võtan prooviks poolsündi, kui ka sellega surve tagasi ei tule, siis hakkab kino saama.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Mis kino teed siis? Lased laiali või? Mul m103 sama jama. Kuskil peaks isegi teine õlipump vedelema aga ei tea kas tuleb sellist tuhinat et seda vahetama hakata.
Naftapress.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
Kino sellega, et see kuradi karter on vaja sealt alt kätte saada. Aga tundub, et hommikul on ikka paremad mõtted ja jõudsime järeldusele, et see mootor peab veel tõusma.
Järgmisele järeldusele jõudsime, et kuna filtrisse ei jõua tilkagi õli, siis pump ei tõmba alt õli üles(või ei löö pump üldse), esialgu nüüd proovime kuidagi pumpa õli saada, et see omakorda hakkaks karterist õli tõmbama ja kui siis ka surve üles ei tule, siis tuleb see karter sealt alt kätte saada ja vaadata, mis värk on. Netiinfo põhjal olen jõudnud selgusele, et diisli(OM603) ja ka M103 pump pidavat sobima, diisli oma lihtsalt väiksema ketirattaga.
Poolsündi proovi jätame ära.. pump peab tegelikult ju igasuguse vedela ollusega suutma mingisugusegi surve tekitada, päris null ei saa korras pumba korral surve olla.
Postitused: 461
Teemad: 16
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
Õlipump oleks vaja ikka kätte saada ja osandada. Oli kunagi sama jama ja reduktsiooniklapp oli jäänud, küll väga vähe, kuid ikkagi avatud asendisse.
Imetilluke metalltükike oli täpselt klapi vahele jäänud. Ei tea kuidas bensukal, kuid diislil tuli enne karteripõhi alla lasta, siis sai ilusti pumba maha keerata ja pärast alles sai põhja kätte. Niipalju kui võimalik sai kah mootoripatju lõdvendatud ja mootorit veidi tungiga tõstetud. Ka saaled said sama võttega vahetatud.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
http://www.w124-zone.com/downloads/MB%20...index.html
Öösel leidsin selle lehekülje ja hakkame nüüd sellejärgi teda osandama, kui peale pumpa õli lisamist ka siiski surve üles ei tule.
Postitused: 668
Teemad: 7
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
03-10-2012, 01:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2012, 01:23 AM ja muutjaks oli Eero_S.)
Sai siis hakatud asja lõplikult lammutama ja ravima. Alguses üritasime heaga, sai proovitud filtrist õli mööda kanaleid pumpa ajada, ei õnnestunud, siis võtsime nõuks selle, et hea küll, tuleb, mis tuleb, aga see auto läheb hommikuks töötavana töökojast välja.
Auto tõstukile ja lammutama. M104.992 mootoril karteri ära võtmiseks on vaja lahti lasta nii mootori, kui käigukasti padjad, peale seda liigub mootor nii palju üles, et karter tuleb vahelt välja, eest tuleb lahti lasta ka tuulekoda, alt veel stabikavarras ja keskmine rooliosa. Hoiatusena mainin siin ära selle, et ärge üritage õlivõtturi toru lahti saada... see tuleb koos pumba tagumise kaanega, mis tähendab seda, et pumbast kukub õli välja ja survet ei saagi olla, kuna pump ise uuesti õli üles ei tõmba. Samuti ei ole seda vaja lahti kiskuda, kuna karter tuleb vabalt võtturi otsast mööda. Kui me lõpuks selle pumba kätte saime ja osandanud olime, siis ei olnud seal tilkagi õli sees(no okei, vanast õlist paar tilka oli). Vaatasime pumba üle, pump tihke, panime otsakaane hermeetikuga tagasi, õli sisse ja mootor kokku. 2 sekundit peale võtme keeramist oli surve üleval. Ajasin mootori kuumaks, surve püsib tühikäigul 2 peal, iga väiksemagi pedaalipuudutusega on seier laes.
Probleemi alge: kinnine õlifilter.
Probleemi süvenemine: valed soovitused, pump õlist tühi.
Probleemi lahendus: Pump laiali, õli sisse ja mootor kokku.
|