Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprinter 308D mootori vahetus
#1
Tere! Sai täna üks surnud mootoriga Sprinter Maxi-97 koju veeretatud. Mootor on tal vabalthingav 2.3,vist oli 58kw- suht õnnetu kooslus igatahes. Küsiks teadjate käest millise fööniga diisli oleks võimalik kõige valutumalt sinna kasti otsa sobitada.Milline suurim oleks lubatud.Otsiks doonorauto kõrvale ja sealt laoks ümber.Plaan oleks saada korralik tööloom,mis koormat ja haagist vedada jõuaks. Kõik asjalikud soovitused teretulnud. Ette tänades.
[Pilt: 100_0187.JPG]
Vasta
#2
ARK-i ümberehitus lubab 30% võimsuse kasvu ja 20% töömahu kasvu.(info foorumi otsingu põhjal). Ei saanud ainult päris täpselt aru kas need näitajad siis konkreetse isendi või siis selle mudelile suurima tehasepoolt paigaldatu kohta. Kui tehasepoolt paigaldatu siis ei peaks ju probleemi olema kasutada seal 3.0 td-108kw,kuna 2.9-90kw on olemas sellel mudelil. Iseasi ainult et esimene 6sil ja teine 5sil.Kas sinna ära mahub? Kes teab öelda kasti ülekannete kohta. Kas kaubiku manuaalkastil aeglasem ülekanne võrreldes sõiduautoga või tuleb erinevus reduktorist?
Vasta
#3
Olgu, ise kysin ise vastan,miskit tarka siit ei tule.Leidsin täna yhe doonorauto- mb E250td-93a. 5sil turbodiisel ja võimsust näitab 93kw.Kõik mis sellest yle jääb läheb varuosade rubriigi alla.
Vasta
#4
(19-06-2011, 06:55 PM)itbilen Kirjutas: Olgu, ise kysin ise vastan,miskit tarka siit ei tule.
...

WTF?Icon_eek

Sa ootad, et kõik oleks siin ridamisi Su üsna spetsiifilisele küsimusele vastamas? Anna ikka aega atra seada...Icon_evil

Oled kindel, et sel sprinteril mootor ülejäänud autoga ei suhtle? Ma selles väga kindel olla ei julgeks. Samas, kõik on ju sobitatav, lihtsalt mõne asja tegemiseks on lisaks pealehakkamisele ka teadmisi vaja.

Kui küsid, mis mootor, siis mina soovitan 2,9 fööni - sellel paigaldamiseks vajalikud vidinad on olemas, sest selle mootoriga on ka toodetud. Kolmeliitrisega läheb aretamiseks. Ning sama mootorit liigub ka punnsilmade peal, kus see saab oluliselt vähem tappa.

Ootame siis kõik koos harivat teemat huviliste autode alla - teema iseenesest on intrigeerivThumbsup
Vasta
#5
(20-06-2011, 08:48 AM)v6sa Kirjutas:
(19-06-2011, 06:55 PM)itbilen Kirjutas: Olgu, ise kysin ise vastan,miskit tarka siit ei tule.
...

WTF?Icon_eek

Sa ootad, et kõik oleks siin ridamisi Su üsna spetsiifilisele küsimusele vastamas? Anna ikka aega atra seada...Icon_evil

Oled kindel, et sel sprinteril mootor ülejäänud autoga ei suhtle? Ma selles väga kindel olla ei julgeks. Samas, kõik on ju sobitatav, lihtsalt mõne asja tegemiseks on lisaks pealehakkamisele ka teadmisi vaja.

Kui küsid, mis mootor, siis mina soovitan 2,9 fööni - sellel paigaldamiseks vajalikud vidinad on olemas, sest selle mootoriga on ka toodetud. Kolmeliitrisega läheb aretamiseks. Ning sama mootorit liigub ka punnsilmade peal, kus see saab oluliselt vähem tappa.

Ootame siis kõik koos harivat teemat huviliste autode alla - teema iseenesest on intrigeerivThumbsup

Kiire on Icon_smile
Teadmisi lootsingi teiepoolt saada, hakkamist jagub. Vähese läbisõiduga 2.9 suht raske saada hea hinnaga.2.9 enamuselt taksodel ja vaevalt et vähe tappa saavad Icon_smile Hetkel juba 2.5 doonorauto olemas. Kere on mäda aga mootor käib kui kellavärk. Ls. alla 400 tuh aga korralikult hooldatud. 93 kw annab pass võimsuseks. Peaks parem ikka olema kui 58kw. Täna läheb lammutamiseks.Eks töökäigus näha ,mis probleeme tekkida võib. Midagi yletamatut vist tekkida ei tohiks. Peace Icon_smile
Vasta
#6
2.9TD puhul pead arvestama hakkama kohe elektroonika osa ühendamisega ja sealt juba tekib probleeme. Näiteks tahaks saada mootori aju masina üld kiirust <---> ABS-i plokilt , käivitusluba IMMO plokilt, Kui võtad doonoriks veel 210 ekeltroonilise võtmega ,siis ongi kõik. Põhimõtteliselt ei saagi käima :-D( nii lihtsalt)
Kõige lihtsam ikka 2,5TD. Kardan, et 3,0 vist sinna ära ei mahu .(pikkuse poolest).

Vasta
#7
(20-06-2011, 09:50 AM)wdb240 Kirjutas: 2.9TD puhul pead arvestama hakkama kohe elektroonika osa ühendamisega ja sealt juba tekib probleeme. Näiteks tahaks saada mootori aju masina üld kiirust <---> ABS-i plokilt , käivitusluba IMMO plokilt, Kui võtad doonoriks veel 210 ekeltroonilise võtmega ,siis ongi kõik. Põhimõtteliselt ei saagi käima :-D( nii lihtsalt)
Kõige lihtsam ikka 2,5TD. Kardan, et 3,0 vist sinna ära ei mahu .(pikkuse poolest).

Tänud. Arvasin ise ka et 2.5td lihtsaim lahendus. Mõte oli ka selline doonor : http://www.blocket.se/stockholm/MB_320cd...?ca=11&w=1
aga see juba liiga suur ettevõtmine. 6sil.on kyll juba uutel sprinteritel aga neil tundub jh. nina ka veidi pikem. Vana puhul tähendaks see ikka suuri muudatusi, alates kardaanist,mootorikojast kuni mootorikinnitusteni.

Igatahes hetkeseisuga see 93kw 5 sil. juba peal. Ehk piisab sellestki, saab ju hiljem suurema fööni panna (peale bilprovningeni). Kindlasti tuleb hiljem veel cooler ka. Senimaani kõik ladusalt läinud-sidur,mootorikinnitused-padjad.Eks homme näha kuidas vaakumipoole ja andurid toimima saab. Terv.
[Pilt: 100_0211.JPG]
Vasta
#8
Hetkeseisuga siis mootor töötab kenasti. Keerulisem oli õhulugeja tööle saada. Andurid,tahokas,väljasuretus,eelsyyde,laadimine ok. Ümber teha tuleb üks mootori õlijahutuse toru ja sobiv radiaator leida kuna orig ei sobi enam ja 124 oma ka suur. Eks tegeleb peale jaani edasi.
Vasta
#9
Radiaator ees ja jahutus tundub ok. Aga teisi hädasid küllaga. Õlifiltri korpuse pidi tooma ette käpa peale sest seal taga võimatu filtrit vahetata. Gaasihoovastikku veidi ümber teha.Peale mõningaid proovisõite tundub et EDS ei toimi nagu peaks.Kohapeal ja väikse kiiruse juures töötab mootor normaalselt aga kiiruse kasvades jääb kohe kummi taha. Ilmselt viga 124 kellaplokis olevas kiiruseanduris mida sprinteril tundub et ei ole. Ehk teadjamad oskavad nõu anda.
Igatahes loobusin korraks EDS-st ja õhulugejast seniks kuni rohkem infot ja jooniseid saab. Kuna wastegate töötas läbi EDS-i vaakumi pealt siis tuli sellega midagi ette võtta. Leidsin ühe volkari turbo küljest sobiva wastegate ja proovisin sellega, peale puurimist ja keermestamist sain
sellise tulemuse
Hetkel siis rõhku üle 0.8bar ei lase ja mootor jookseb vabalt.
Aga jälle jama, nimelt sõites sinine vine taga. Millest see olla võiks? Külmalt käivitades ja kohapeal käies ei suitse.Kas võib see olla väsinud tõukurist, tundub et kusagil tiksub veidi juba. Uus õhufilter,õlifilter,kütusefilter,õli. Ehk oskab keegi nõuga abiks olla.
Vasta
#10
Leidlik lähenemineThumbsup

Kas see mootor suitses juba doonori peal? Või on see nüüd tekkinud? Kas suits on kindlalt õli oma? Ka kehvalt töötav pihusti võib anda sinakat vinet (kuigi enamasti on selleks hall ja vaid külmal mootoril).

Kas surved on kõigis silindrites ühtlaelt head? Tõukuri all mõtlesid ilmselt noid iseseaduvaid topse. Need ei tohiks küll kuidagi õli silindrisse tekitada. Kuid nende all elunevad klapisääretihendid võivad küll lekkida.Nod Ning suure tõenäosusega on üsna väsinud (kui pole just hiljuti vahetatud).

Samuti on kahtluse all turbo - see on alati üks võimalik õlilekke põhjus. Kas vine on põlevast õlist või on ka üksikuid pritsmeid näha? Pritsmed viitavad lekkivale väljalaskepoolele, nende puudumine aga sisselaskele.

Kuidas sealmaal suhtutakse taandaretamisse? Ülevaatusega probleeme ei teki? Paigaldatud mootor on ju "vanem", kui algne - rohelised peaks kohe kisama kukkuma.Retard
Vasta
#11
Doonori peal see ei suitsenud. Oli seal ka automaatkast,vahetas käigud ilusti ära ja 100ga sõites ei saanud miskit aru. Bussil tundub et saja juures pööre pisut kõrgem ja kerel massi ka rohkem.Tundub et on õlivine,selline helesinine. Nagu õli põleks määrdunud leegitoru peal. Loodan ise ka et viga klapisääretihendites, neid lihtne vahetada.Muide kas sel mootoril saab neid vahetada kolb ülevalasendis ka või lihtsam ikka suruõhk silindrisse? Kui suruõhuga siis hea korraga surveid ka mõõta. Iseseaduvaid topse jh mõtlesin, need ka korraga ära vahetada ehk siis see traktori plagin ka veidi väheneb. Klapisääre tihendite kohapealt on imelik ainult see et kui väsinud siis peaks külmkäivituse ajal pahvaka välja viskama seismisel silindrisse valgunud õlist.Seda aga ei ole.
Kahjuks nende pritsmete kohapealt ei saanud väga hästi aru. Turbos muidugi vägaväike lõtk on aga ei usu hästi et sellest. Kas võib viga õlis olla? Müüja soovituse järgi sai sisse mingi 10w40 mekonomeni enda õli, on küll vw ja mb approval, kuid tuubipealt ei loe küll välja et turbomootori kohta.
Taandaretamise kohapealt loodan varsti teada saada.Teatud instantsidele helistades nagu takistusi ei tundunud. Saab näha.Küll olen siin igasugu loomi näinud. Näiteks kuidas nimetada w126sel mis regatud fordi mootoriga Icon_eek
Vasta
#12
Rootsi on imemaa - seal on igasuguseid asju regatud. Samas, kas see Fordi mootor oli ikka vanem, kui algne? Enamasti vahetatakse lagunenud bensuka asemele miskine (vanem) diisel, mis on roheliste jaoks pahapaha ja tagasiminek...

Suruõhuga on lihtsam... Kolviga saab klappe püüda kõigil mootoritel, lihtsalt aega läheb rohkem (ja on risk ikkagi asju sassi ajades klapp silindrisse kukutada). Lisaks võib väga kinnijäänud poolkuude lahtikoputamisel klapisääre kõveraks lüüa.

Kui õli lekib väljalaskepoolele, siis ei jõua see ära põleda ja osa väljub summutist pritsmetena. Turbomootoritel esineb päris sageli, vabalthingeldavatel harva - õli lekkimise kohti on ju vähe.

Õli iseenesest ei pane korras mootorit suitsema. Kuid mõni määrdeaine võib hõredas mootoris üsna ilusti põleda, kui samas mootoris teise valmistaja õli kenasti sees püsib. Mul oli kunagi Ford, mis Comma õli sees hoidis, kuid Valvoline mõne tuhandega ää põletas. Mõlemad olid 10W30, ka kvaliteediklassilt võrdsed. Üks mekkis, teine mitte.
Vasta
#13
Tellisin klapisääretihendid ära ja möödaminnes sai ka ühe turbohooliku juurest läbi käidud . Tema panus oli ka õli peale. Niisiis saigi kohe uus õli sisse ja suitsuvine ongi kadunud.Pole sellise asjaga igatahes veel varem kokku puutunud.
Oskab ehk keegi öelda,kui palju peaks sel mootoril rõhku olema. Igaksjuhuks reguleerisin hetkel 0.5bar-le. Pöördesse läheb suht enamvähem ja ega kaubikule vast palju vaja ei ole ka. Seda suurt kere edasi veab normaalselt.Kuigi tundub et käigukast võiks veidi kiirem olla. Natuke veel putitamist ja peaks hea olema küll.Praegu fööni otsas mingi koonus, kui aega leiab siis tuleb midagi korralikumat sinna aretada,vähemalt külmaõhu peale.
video
Vasta
#14
Tere jälle. Nyydseks siis s6idetud juba yle 9k km. Kusjuures ylevaatusele ei olegi veel j6udnud Smile
Praegu siis ylevaatuse järjekorras ja ootan sms-i kuna kohale näitama s6ita. Hiljuti sai plunseri tihendid, pihustiotsad ja eelsyytekyynlad ka uued vahetatud. Mootor 6li ei v6ta ja keskmine kytusekulu on ca 8-9l/100le.
Ainuke mure hetkel et siiski käigukast liiga aeglane. 1st käiku ei ole yldse vaja kasutada ja 5ga ja 100km/h s6ites on tahhokas 3000 peal.
Tahaks ikka pööret veidi alla saada. Kas oleks parem vahetada käigukast 6se vastu (on sellist mis sobiks selle mootoriga) v6i siis tagareduktor. Kas reduktorit saab niisama vahetada v6i peab ikka terve tagasilla välja vahetama.Ehk mingi reisivariandi oma. Siis aga tekib järgmine kysimus et kuidas siis kiirust 6igesti lugema saab.
Terv.
Vasta
#15
Nyyd siis tänavalegaalne. Ylevaatus läbitud vigadeta.Tea kas ylevaataja ei pannud tähele et kapotiall yks silinder rohkem ja turbo, v6i lihtsalt ei huvitanud WinkKokku juba mootor seda kere nyydseks ca13tkm vedanud.
Kysiks siinkohal veelkord n6u ylekannete kohta. Oskab keegi midagi arvata?
Kas 3000-3500 pööret on liiga k6rge selle mootori jaoks et pikemalt s6ita.
Vasta
#16
kasti kui niisugust - ei tea küll et oleks 6 käigulist mis selle mootori otsa istuks. Ise valiks pigem kiirema tagareduktori(terve silla vahetus on lihtsam) tee.....

See sinu pööretevahemik oleks hea küll alla tuua. Normaalne oleks vast kuskil 2600 - 2700 kiirusel 100kmh...
Vasta
#17
Tundub et tagasilla vahetus on jh lihtsaim tee. Kuidas nyyd ainult selle saadavusega on?Peaks olemasolevalt sillalt siis ylekannete arvu välja otsima. On keegi kursis kui palju erinevaid olla v6iks. Millise mudeli oma kiireim.
Kuna eelmine kone oli alla 60kw siis ehk peakski sel mudelil k6rgemad pöörded olema.Kere ka suht suur.90kmh s6ites on pöörded seal 2700-2800k peal.Ideaalis v6iks selline pööretevahemik 120-130 juures olla.
Vasta
#18
Ei oska pakkuda kas sobiks, kuid otsi 2,9D või 2,7 CDI sprinteri silda.
Peaks olema kiireima ülekandega.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#19
Tänud.
Uurisin veidi. 2.9le on saada kyll tagasildu. Hinnaklassis alates 300-2000eur.Kuid isegi seal on ylekanded erinevad. Leidsin nii 35/8 ja 35/11 ja mingeid veel.(ehk on need ylekande arvud)
Omal buss igapäev s6idus ja pole v6imalik silda kraapima minna. Kas vin koodi järgi oskaks keegi reduktori ylekande arvu öelda.
vin on 9033631P701056. Esimesi tähti siin passi ei märgita aga ehk on ikka WDB?
Selline kysimus ka et kui bussil on ABS ja veoj6ukontroll kas s6idukiiruse saab esirattalt? Ei mäleta kyll et mingi tross oleks kastikyljest salongi läinud.
Ette tänades.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Viano w639 mootori juurest tossab Svensi 3 594 04-11-2023, 01:16 PM
Viimane postitus: v6sa
  W906 Sprinter 2019 MBUX multimedia (10.25-inch) Küsimus kaur1992 0 381 16-01-2023, 09:58 PM
Viimane postitus: kaur1992
  Sprinter W906 2008 a püsikiirushoidja Pootsman 2 468 29-10-2022, 10:48 AM
Viimane postitus: v6sa
  W638 2,2CDI mootori vahetus isakene 0 690 12-12-2021, 09:00 PM
Viimane postitus: isakene
  95a Sprinter 2,9TD ei käivitu marauder 19 12,130 02-11-2021, 02:15 PM
Viimane postitus: TõnisL
  sprinter 210 jespar 0 476 02-11-2021, 10:14 AM
Viimane postitus: jespar
  Sprinter 312 1998 a tagasilla vahetus Ran86 1 851 13-05-2021, 10:10 PM
Viimane postitus: v6sa
  Sprinter w903 4x4 VIN kood? onuraiu 3 1,318 21-02-2021, 05:02 PM
Viimane postitus: onuraiu
  Viano W639 pukside vahetus farmer 3 3,275 02-04-2020, 02:43 PM
Viimane postitus: farmer
  Teema lukku ja kustutada-500 seeria Sprinter madis71 0 2,537 15-12-2019, 08:50 AM
Viimane postitus: madis71



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne