Teema hinnang:
  • 2Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mis auto on Mercedes 600
#61
Ma võin eksida suurusjärkudega, sest mul pole kunagi olnud vajadust süveneda detailidesse. W100 pneumaatilist vedrustust juhivad ca 30 klappi/ventiili. Restaureerimata autodel on nad enam kui kindlalt läbi. Võib olla ka nii, et ainult pooled on läbi. Aga nende töökorras (ja õiges seades) olekut kodusel teel diagnoosida ei ole võimalik. Kogu vedrustus töötab ühtse süsteemina. Igal klapil on oma parameetrid, mille piires ta peab töötama. Kui kuskilt hakkab lonkama, läheb kogu vedrustuse tasakaal paigast ära ja asi ei tööta enam õieti. Kuskilt liiga kõva, kuskilt liiga pehme, auto viltu, vedrustus ei järgi enam teepinda õieti jne. See ei pruugi veel ilmtingimata tähendada, et auto üldse üles ei tõuse. Mis on lahendus? Saksamaal on selleks olemas terve garaazisuurune stend, mis ühendatakse auto külge ja seal on võimalik tuvastada rikkis ventiilid, need asendada ja kogu auto uuesti paika reguleerida.

Eesti mehed nüüd kindlasti väidavad, et see on show ja, et kõike annab remontida, membraane vahetada jms. Kahtlemata on neil õigus. Seda saab teha ja seda tehaksegi. Ainus häda on see, et kui see asi ise lahti võtta ja kokku panna, on detaili seaded valed ja talupoja mõistusega neid paika ei keera. Taas võib väita, et see kõik on pläma ja "küll ma krt ära teen selle asja". Tegelikult ei tee. On proovitud. Arvestama peab muidugi ka veel faktiga, et esisild tahab 13 BAR ja tagasild 16 BAR rõhku. Seda tihedaks saada ei ole tegelikult väga kerge.

Teine võimalus on ka. Tuleb osta selle vedrustuse diagnostika stendi omaniku käest uued/remonditud eelseadistatud klapid. Need on plommitud ja auto külge õigesse kohta ühendades töötavad õieti. Häda on selles, et plommitud klapid maksavad kordades enam kui eelseadistamata klapid - ca 350 EUR tk. Aga millised klapid on vaja osta ja milliseid mitte??? Ilma stendita on lihtsam osta kohe kõik klapid, võidad postikuludelt. Hiljem vahetad nagunii kõik välja. Isegi kui stendi viid.

See on ainult üks näide 600 eripäradest. Ma palju näited tuua ei oska, sest nagu ma ütlesin, pole ise sellega tegelenud ja teise mehe rahakotis sobramine pole minu rida. Ma üldse ei väida, et sa Deniss selle autoga hakkama ei saa. Selline auto on Eestis kodutöökoja tasemel korra juba taastatud ja kindlasti tehakse seda kunagi veel. Aga väidan kindlalt, et Jaguar MKX on W100 kõrval umbes sama kõrgtehnoloogiline riist nagu Pobeda. W100 oli auto, mida ajalugu polnud enne näinud.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#62
(04-06-2011, 12:04 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Ma võin eksida suurusjärkudega, sest mul pole kunagi olnud vajadust süveneda detailidesse. W100 pneumaatilist vedrustust juhivad ca 30 klappi/ventiili. Restaureerimata autodel on nad enam kui kindlalt läbi. Võib olla ka nii, et ainult pooled on läbi. Aga nende töökorras (ja õiges seades) olekut kodusel teel diagnoosida ei ole võimalik. Kogu vedrustus töötab ühtse süsteemina. Igal klapil on oma parameetrid, mille piires ta peab töötama. Kui kuskilt hakkab lonkama, läheb kogu vedrustuse tasakaal paigast ära ja asi ei tööta enam õieti. Kuskilt liiga kõva, kuskilt liiga pehme, auto viltu, vedrustus ei järgi enam teepinda õieti jne. See ei pruugi veel ilmtingimata tähendada, et auto üldse üles ei tõuse. Mis on lahendus? Saksamaal on selleks olemas terve garaazisuurune stend, mis ühendatakse auto külge ja seal on võimalik tuvastada rikkis ventiilid, need asendada ja kogu auto uuesti paika reguleerida.

Eesti mehed nüüd kindlasti väidavad, et see on show ja, et kõike annab remontida, membraane vahetada jms. Kahtlemata on neil õigus. Seda saab teha ja seda tehaksegi. Ainus häda on see, et kui see asi ise lahti võtta ja kokku panna, on detaili seaded valed ja talupoja mõistusega neid paika ei keera. Taas võib väita, et see kõik on pläma ja "küll ma krt ära teen selle asja". Tegelikult ei tee. On proovitud. Arvestama peab muidugi ka veel faktiga, et esisild tahab 13 BAR ja tagasild 16 BAR rõhku. Seda tihedaks saada ei ole tegelikult väga kerge.

Teine võimalus on ka. Tuleb osta selle vedrustuse diagnostika stendi omaniku käest uued/remonditud eelseadistatud klapid. Need on plommitud ja auto külge õigesse kohta ühendades töötavad õieti. Häda on selles, et plommitud klapid maksavad kordades enam kui eelseadistamata klapid - ca 350 EUR tk. Aga millised klapid on vaja osta ja milliseid mitte??? Ilma stendita on lihtsam osta kohe kõik klapid, võidad postikuludelt. Hiljem vahetad nagunii kõik välja. Isegi kui stendi viid.

See on ainult üks näide 600 eripäradest. Ma palju näited tuua ei oska, sest nagu ma ütlesin, pole ise sellega tegelenud ja teise mehe rahakotis sobramine pole minu rida. Ma üldse ei väida, et sa Deniss selle autoga hakkama ei saa. Selline auto on Eestis kodutöökoja tasemel korra juba taastatud ja kindlasti tehakse seda kunagi veel. Aga väidan kindlalt, et Jaguar MKX on W100 kõrval umbes sama kõrgtehnoloogiline riist nagu Pobeda. W100 oli auto, mida ajalugu polnud enne näinud.

Ja siis oleme meie jõudnud sinna, kust meie seda alustasime.
Sa ütled - maksad 350 EURi/klapp ja saadki valmis asja. Kokku 10 000 EURi - jah, kallis, aga kerge on ju?

Ja saadki aru - maailmas on väga palju autosid, kus ei ole võimalik võtmekomponendi pakendis osta uuena. Ei 10 ega 20 000 EURi eest.
Ja ma veel saaks aru, kui nende kohta oleks öeldud et selle taastamine raske.

Minul ei ole tarkust teada, kui palju komponente 1967 aasta Cadillac Fleetwoodil vaakuumsüsteemil, aga võin öelda et sellest töötavad 4 ukseluku, cruise control, taga vedrustuse nivoo, automaatne kliimakontroll, ja veel üks teist. Võid Stihli käest küsida.
Ma arvan et kui mitte seda põlve otsas parandada, vaid pakendis osta, ehk ilmselt ka neljakohaline number.

Ja ehk selle parandamine ka maksab, rohkem või vähem. Aga vahe on selles, et W100 kapitaalremonditud pneumaga maksab +20 000 USD rohkem, Cadillac aga ei maksa midagi.


Näiteks see sama W116 mida ma hetkel üritan müüa. ma olen kokku löönud - kui praegu see on lihtsalt väga ilus auto, siis kahe nädalaga ja 3500 EURiga (ja Stihl võib rääkida what ever )))) ma võiksin sellest Cond 1. autot teha.

Aga kuna hind tõuseks +1000 EURi siis ma ei tee seda, lihtsalt ei ole mõtet.

Ma saan aru, meil on siin kõik inimesed kes on hullud hobbymehed, ja minu jutt saab hukka mõistu, aga Sina kui inimene, kes on mitu autod taastanud ja mõni neist ka müünud seda asja tead ilmselt. Ehk siis hobby hobbyks, aga üks asi kui sa tegutsed 1000 EURi eelarve piires, teine asi kui su eelarve 10 000 EURi.

Ja enamuses juhtudel suured eelarved on ikka autodel, millel on kõrgem väärtus.

Ehk siis kuhu ma tahan jõuda, on see, et kõik autod on raskesti restaureeritavad, aga vahe on selles, et mõned on mõte restaureerida, mõne aga mitte.
W100 selles mõttes on mõtet restaureerida (või õigemini see on kuskil piiri peal). W116 on totaalselt väljaspoolt, ning näiteks, Jaguar E-type Ser.1 Hardtop või Porsche 356 on vägagi seespoolt.
Olgu see jutt nii ebameeldiv vana autode foorumis kui võimalik.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#63
Ja värske autoregistri statistika väidab et EV-s on kaks MB 600 arvel, 1969 ja 1971 aasta, üks on lõuna eestis, teine ida virumaal.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#64
See on küll huvitav, üks on teada, kuid teisest ei tea küll midagi.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#65
Paar pilti ka vahele:

[Pilt: 22579-IMG_1392.jpg]

[Pilt: 38963-IMG_1389.jpg]
Vasta
#66
Kas minule tundub, aga see W100 vist polegi arvel isegi. Ja kui oleks, ehk siis pigem Harjumaal, mitte Ida-Virus (kuigi seda kindlalt väita ei saa)
Nii nagu ka see rootsi numbritega isend, millest siin jutt oli ülalpool.
Nii et võimalik veel kaks autot võimalik et olemas. Või kunagi olid olemas.

Superpildid, edu meestele selle Mercedese taastamisel!
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#67
Mareki piltidel olev Mercedes-Benz on taastatud juba.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#68
(04-06-2011, 12:04 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Saksamaal on selleks olemas terve garaazisuurune stend, mis ühendatakse auto külge ja seal on võimalik tuvastada rikkis ventiilid, need asendada ja kogu auto uuesti paika reguleerida.

... et kui see asi ise lahti võtta ja kokku panna, on detaili seaded valed ja talupoja mõistusega neid paika ei keera. 13bar ja 16 bar jne

Lgp. sm Tihhonov. Lubage meelde tuletada, et nõukogude inimesel ole ilus lömitada röövellike kapitalistide toodangu ees!
W124ja diisli reguleerimiseks on neil vähemalt sama suur (e, garaažisuurune) stend, aga ometi Sa ju suurepäraselt tead, et neid pihusteid on vabalt võimalik regullida ka lihtsa pumba, rõhukella ja seibide abil. Ükshaaval.
Ning hakkavad tööle nagu peab. Ja 160 bar`i (või, misiganes rõhul see ideaalne spray pattern peab olema) samuti ei ole probleem...ei haise need traktorid niiväga midagi diisli järgi...järelikult ei leki.

Muidugi, nad kiivalt varjavad oma infot, et kus peab olema 13bar`i ja kus 16. Aga selle mõtleb ka talupojamõistusega välja. Piisab, kui teada Newtoni III seadust...Smile)

Vean kihla, et Mareki piltidel olev auto on just nö. "talupoegade" poolt käima pandud. Garantiiprobleemid vblla esinevad, aga mitte oluliselt rohkem, kui fritsud seda ise oleks teinud...
Vasta
#69
(10-06-2011, 11:26 AM)marek Kirjutas: Paar pilti ka vahele:

[Pilt: 22579-IMG_1392.jpg]

[Pilt: 38963-IMG_1389.jpg]
Krdi ilus vaatepilt. Selline vaade võiks oma garaazist avanedaSad
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#70
(10-06-2011, 08:36 PM)taaviw126 Kirjutas: Krdi ilus vaatepilt. Selline vaade võiks oma garaazist avanedaSad

Kui oleksid juhtunud kogu selle garaaži ilu nägema, niriseks hõbekett suunurgas maani veel mitu päeva hiljem.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#71
(10-06-2011, 09:04 PM)Laur Kirjutas:
(10-06-2011, 08:36 PM)taaviw126 Kirjutas: Krdi ilus vaatepilt. Selline vaade võiks oma garaazist avanedaSad

Kui oleksid juhtunud kogu selle garaaži ilu nägema, niriseks hõbekett suunurgas maani veel mitu päeva hiljem.
Karta onSmile
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#72
Jah, ütleksin, et tunnen väga suurt austust selle omaniku suhtes. Üksinda sellist asja teha...

Siin saate nähe n.ö. idapoolset osa tema kollektsioonist.
http://www.eastcars.ee/


Mercedeseid on ainult siin-seal piltidel nähtud. Tervikliku ülevaadet ei olnud.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#73
Enamus meie hulgas kursis tema kollektsiooniga ja oma silmaga ka nähtud, kuid seda linki võib alati korrata, väärt töö ära tehtud.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#74
(10-06-2011, 07:59 PM)stihl Kirjutas: Vean kihla, et Mareki piltidel olev auto on just nö. "talupoegade" poolt käima pandud. Garantiiprobleemid vblla esinevad, aga mitte oluliselt rohkem, kui fritsud seda ise oleks teinud...

See on tõepoolest sama auto, millele ma mõned korrad viidanud olen. Tema reg.number ongi täna MB600. Nagu ma oma eelmises postituses mainisin, ei kahtlegi ma üldse selles, et Eestis on veel inimesi, kes saaksid 600 haldamisega suurepäraselt hakkama. Meie vanatehnika ringkonnas on olemas väga leidlikke mehi, kes oskavad süveneda asja tuumani. Sealjuures sina Stihl, oled üks neist kelle juurde ma oma tulevikus ostetava Bentley tagavedrustust tulen remontima. Ainult aega ei oska ma täna veel kirja panna.

AGA ... sellesama 600 projekti põhjal oli ka näha, et Eesti keskmise palga teenijale poleks see auto mitte kuidagi jõukohane. Ole nii nutikas kui tahad. Või ma ei tea, kui just talukaupade nomeklatuurist talle varuosi sobitama peab, siis äkki pole asjal mõtet? Kõikide varuosade hinnad olid müstilised võrreldes isegi W111 kupeega. Eks seetõttu sai siingi otsitud alternatiive originaalosadele, paljud asjad taastatud, osa asju tehtud ise uued ning Eesti meistrite paremad oskused sai hästi ära kasutatud. Alates metallikunstnikest, lõpetades klaverimeistrite ja sadulseppadega.

Oma töökoja mehed olid väga tublid, lugesid palju raamatuid ja lahendasid olukordi ka siis, kui tee oli püsti ees. Elektrik käis asja kokku panemas umbes 3 aktiivset kuud. Auto seadistamine lõplikusse sõidukorda võttis umbes pool aastat. Kõike tehti ühisaju meetodil. Sellele vaatamata kujunes 600 selle maja üheks kõige kallimaks projektiks. Näiteks seesama mainitud vedrustuse remontkomplekt lõpuks ikkagi osteti. Auto valmis siiski ilmselt ca 2-3 korda odavamalt, kui Euroopas on harjutud maksma. Kuid sellele vaatamata pole ma kindel, et tema omahind jääks allapoole maailmaturu väärtust.

Tööde tase on minu hinnangul väga hea. Euroopa tasemega ei oska nii võrrelda, kuid ma ei usu, et vahe väga hoomatav oleks. Kui üldse, siis värvkate võiks auto eksklusiivsust arvestades olla veel parem. Sellele oleks pidanud rohkem rõhku panema. Vedrustus hakkas tööle väga hästi. Hoiab pikalt (ikka nädalaid) rõhku üleval. Sõidab väga hästi, tagaosa kõrgus on reguleeritav, kõik mugavusvarustus töötab. Sealjuures see tohutu auto kannatab uskumatult hästi suuri kiirusi ja pidurdab oma suure massi maha nii pehmelt, et imesta ainult. Ainus probleemne koht on endiselt automaatkast, mille töö ei vasta päris ülejäänud auto tasemele. Seda on ka korra lahti võetud, kuid kunagisest pikast seismisest on kasti sisu rikkunud korrosioon.

Tegelikult peaks selle konkreetse auto sünnitusvaludest ja rasedusarmidest täitsa eraldi artikli üllitama. Äkki ajamegi 600 järgmisel nädalal välja ja viime looma jalutama.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#75
(11-06-2011, 01:29 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas: ...
Tegelikult peaks selle konkreetse auto sünnitusvaludest ja rasedusarmidest täitsa eraldi artikli üllitama. Äkki ajamegi 600 järgmisel nädalal välja ja viime looma jalutama.

Kas me saame kuidagi sellele kaasa aidata? Seda üllitist ootan mina küll ülima huviga.Nod Usun, et minusuguseid on veel.

See pole võib-olla kohane, aga ettepaneku teen ikka - kas oleks võimalik tolle jalutuskäigu kohta saada piiratud juurdepääsuga klubiteemade alla väike vihje? Teaks tulla austust avaldamaEusa_whistle Seda väärib ka auto ise, kuid eriti tänuväärne on selle omaniku tegevus.Thumbsup

Iseasi muidugi, kui omanik meid peale klubi ühiskülastust enam näha ei taha...
Vasta
#76
(11-06-2011, 01:29 AM)Sm.Tihhonov Kirjutas: sellesama 600 projekti põhjal oli ka näha, et Eesti keskmise palga teenijale poleks see auto mitte kuidagi jõukohane. Ole nii nutikas kui tahad.


Eesti keskmine palk on 750 euro brutto, s.t. maksud maha. Kuus.
Hello, Captain!
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#77
Täna sai Narva mnt-l ühte sõitmas nähtud. Tumesinine mustade numbritega. Mõtlesin, et teen pilti, aga ei viitsinud tagasi keerata :/
Vasta
#78
(11-06-2011, 10:03 PM)ville Kirjutas: Täna sai Narva mnt-l ühte sõitmas nähtud. Tumesinine mustade numbritega. Mõtlesin, et teen pilti, aga ei viitsinud tagasi keerata :/

Muide, mis puudutab W100 restaureerimist - palun väga,

http://forum.w116.org/interiors-and-exte...torations/

siin on terve foorum selle kohta, kuidas Aussie ja USA entusiastid taastavad oma W116-d, millest on kaks kolmandiku 6.9 mootoriga monstrumid, mille mehaanika (mootor, vedrustus, käigukast jne) ning sisu sisuliselt on sama kui W100.

Kümned teemad. Ning ausalt öeldes väga hästi näha, et enamuses need autod mehaaniliselt üsna "easy case-d", ok, ega plekki ja muus osas samuti. Mis veel kord kinnitab minu sõnad.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#79
Jahhh...
W116 võrrelda W100-ga on ikka liiga kohatu võrdlus.
Märksõna on osade saadavus, mille hankeprotsess W100 puhul pole kuskilt otsast võrreldav W116-ga.
Tahaks kunagi seal rivistus näha veel 300SL/Gullwing'i Smile Hoian pöialt.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#80
Denis, mida sa siin ikka tühja suurustad, et kõik on nii lihtne. Su jutt on suht mõttetu targutamine. Tee ära see asi.
Terve aasta poole aastaga
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz W123 kupee arminkohlman 0 8,871 22-02-2017, 07:22 PM
Viimane postitus: arminkohlman
  Haruldane Mercedes W116 denis23 12 27,483 09-10-2013, 08:54 PM
Viimane postitus: denis23
  Mercedes-Benz SL 190, 1961/2004 Riho-Peeter S. 3 10,196 15-07-2013, 03:42 PM
Viimane postitus: MeesMBga
  Asjad, milles Mercedes oli esimene. denis23 39 48,503 03-04-2012, 10:10 PM
Viimane postitus: Amadeuz
  Saksa Londoni saatkonna Mercedes W143 denis23 86 110,425 20-10-2011, 11:37 AM
Viimane postitus: Riho-Peeter S.
  Voolujooneline Mercedes-Benz Riho-Peeter S. 5 10,091 19-09-2011, 07:41 PM
Viimane postitus: martl
  Mis Mercedesega on tegemist? denis23 4 7,390 28-07-2011, 10:25 PM
Viimane postitus: dad
  Mercedes-Benz SL 190 Eesti teedel Rolz 30 39,007 15-07-2011, 07:59 AM
Viimane postitus: Riho-Peeter S.
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 4,173 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Mercedes-Benz Radio s kalacompany 0 4,879 15-12-2009, 12:01 AM
Viimane postitus: kalacompany



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne