Teema hinnang:
  • 2Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mis auto on Mercedes 600
#41
Täitsa huvitav on lugeda, kuidas Suured Poisid omavahel arutavad.Thumbsup

Laske edasi. Peaasi, et hoiate lahus Tõelise Restaureerimise (mille tulemusena on auto endises hiilguses) ja oma hobiks kõbitud autod (mis on kenad vaadata ja kannatavad ohutult kasutada). Eesmärgid on erinevad ja sestap ka lähtekohad.

Samas on oluline, et kodugaraažis käepäraste vahenditega üleskõbitud vanakest ei müüdaks Täielikult Restaureeritu pähe!
Vasta
#42
Eile hilisõhtul tahtsin sama kirjutada, mis Võsagi. Täitsa huvitav lugemine. Ei tea ju enamus meist MB600 hingeelust kuigi palju. Peale netiavaruse ei jää suurt midagi, kust mingitki infot saada.
Need, kes teavad ja on õnnistatud "600" kokkupuudetega, võiksid aegajalt detailidesse laskuda ja meidki asjadega kursis hoida.

Edu!
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#43
Lisan ka ennast, väga huvitav ja hariv dialoog.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#44
Muide selle kohta et ühtegi MB600 detail ei olnud kasutusel ühelgi teisel Mercedesel - täna sai enda W116-l maha võetud piduripedaalikumm, millel oli ilusti näha detaili number.

Igatahes, agas see numbritega 100)))
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#45
(29-05-2011, 09:30 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: - MB600 täielik restaureerimine Mercedes-Benz Classic Centeris (ja kolme-nelja sellele mudelile spetsialiseerunud konkurendi juures): ca EUR 400 tuh.

400k€ on väga palju raha.
Oled Sa ehk ka täpsemalt kursis, mida nad selle eest teevad...?

Näiteks...see kurikuulsa hüdraulikasüsteemi pump "lärmab" ning rõhku pole piisavalt.

Kas nad
- teevad vea kindlaks (et asi ikka on ikka kindlasti pumbas), võtavad riiulilt uue Boschi jupi, panevad külge ning küsivad kliendilt ulme k€.

+ samamoodi käituvad ülejäänud 136 tuhande varuosaga, millest see auto koosneb...
Tulemus on kahtlemata "originaal".
Aga kindel on see, et tegu on jupivahetajate, mitte restaureerimisega.



või
- võtavad pumba spetsabinõuga lahti, defekteerivad, vahetavad laagrid, freesivad uued labad, välimise labarõnga, treivad uue klapi, korpuse pritsivad - värvivad, välised metallosad puhastavad roostest, galvaniseerivad, pressivad asja uute tihenditega kokku ning küsivad ulme k€.

Tulemuseks midagi taolist (Sellesama kõnealuse auto seesama pump, MB kood A 0002300164, MB väitel "ei ole lahtivõetav ega remonditav"):

[Pilt: DSCN1078.jpg]



Rihmaratast oleks võinud mõned kümnendikud üle treida, oleks roostejälgedest lõplikult lahti saanud, aga see selleks.
Minu jaoks sellist tegevust võib restaureerimiseks nimetada, aga sellega oleks hakkama saanud ka suvaline metallitöödega tegelev firma.
Mingi umbes 500€ eest; 1k oleks siis küsitud, kui välimuselt poleks uut võimalik vanast eristada.

Pildil on suht kehvapoolselt tehtud asi. (rihmaratta M6 poldid on kohalikust Würthist, poldid-stutsid on keeramisjälgedega jne)

Samas, ei ole teise variandi lahendus mitte kuidagi moodi originaal, sest pumba süda on uus tehtud (pole enam see Boschi "ämber"; tagumise puksi asemel on kaasaegne nõellaager (kestab 10x paremini) jne, ehk siis tegu on "kodugaraažis käepäraste jne" asjaga.

Kas talle annab originaalsuse see, kui töid on teostatud justnimelt MBCC-s? Minu jaoks ei annaks...
Veel vähem paari kolme konkurendi juures.

Kas talle annab originaalsuse see, kui MBCC laseb selle nurgataga teha ja müüb selle kliendile mingi 3,5k€ eest..?
Osade jaoks, kindlasti tundub, et annab...


Mistõttu kaldun arvamusega Denisi poole, kas ütles, et see on show ja kel raha on, võib selle kinni maksta.
Ja nende showmeeste käest, kes maksta tahavad/jäksavad, võiks mupoolest samuti raha ära võtta, sest vastasel korral annavad nad selle kellelegi teisele...ja kosmosetehnikast on asi ikka väga kaugel.


Mis tõttu olen nõus ka RP-ga, kes seda 600ja ala tundub päris hästi tundvat ja ikka ilmselt selleks, et ka oma jalga sinna showsse ukse vahele saada...?
Eksole...
Vasta
#46
eestis selline auto olemas ja reg nr tal on MB600
Vasta
#47
(30-05-2011, 09:36 AM)v6sa Kirjutas: Täitsa huvitav on lugeda, kuidas Suured Poisid omavahel arutavad.Thumbsup

Laske edasi. Peaasi, et hoiate lahus Tõelise Restaureerimise (mille tulemusena on auto endises hiilguses) ja oma hobiks kõbitud autod (mis on kenad vaadata ja kannatavad ohutult kasutada). Eesmärgid on erinevad ja sestap ka lähtekohad.

Samas on oluline, et kodugaraažis käepäraste vahenditega üleskõbitud vanakest ei müüdaks Täielikult Restaureeritu pähe!

Kommentaariks:

ma olen näinud ülihead restaureerimistöö n.n. garaazist tehtud ning ka haltuuri mida tegid mainekad firmad. Võin kinnitada, et Eestis on olemas väga head tegijad keda ilmselt oleks avasüli võetud ka eelpool mainitud MB Classic-s.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#48
Lisan ka end teema jälgijate nimekirja-väga huvitav lektüürThumbsup

"600" omanikIcon_smile
Vasta
#49
(29-05-2011, 12:45 AM)denis23 Kirjutas: Näiteks, see auto siin ei tundu restaureerimist vajav:
http://www.hymanltd.com/search/details.a...ordcount=3

Denis, siin ma küll vaidleks.

See auto on 44 aasta vana ja ma ei loodaks mitte ühegi kummist detaili peale, mis vähegi mingit õlirõhku pidama on algselt mõeldud. Ehk kõik need asjad peaks vahetama. Kaugele sellisega Sa ilma remondita ei jõua. Pidurid, vedrustus, kõikide mehhanismide servod, mootori, kasti, silla tihendid jne - kõik peaks 100% üle käima võrdub vahetama.

Nahksisu - õmblemisel kasutatud niit lihtsalt pehmeneb 40 aastaga ära ja iste laguneb. Isegi, kui seda 80 korda kogu elu jooksul on nahahooldusvahendiga töödeldud nii nagu peab ja nagu müüja väidab. (Ehk kaks min. korda aastas....). Istud sisse ja oops! I did it again...

Kroom - lähedalt pilte pole. Tegelikult on terasosadel kerge muster tekkinid, silumiinist asjadel pitting kindlasti. Õhuvõtuavad esiklaasi juures, sihik jne. Kõik tahavad vana mahavõtmist ja uut kroomi, vastasel korral teda lähedalt vaadata ei kannata.

Värvkate - olen näinud peaaegu veatut värvi, aga maha kraapides on all roosteuss. Selline elukas:

[Pilt: IMGP6080a.jpg]

See oli peaaegu keset katust, värv seal peal oli perfect. Lihtsalt igaks juhuks sai maha kraabitud. Ja sa ei tea kunagi ette, millal ta seal "plahvatab" ning värvi üles kergitab...
Ehk: kui tal hiljuti bare metal respray`d pole tehtud (kirjas on, et lihtsalt üle värvitud), on selliste asjade esinemine suht tõenäoline. Ja sellise auto ülevärvimise hinda võid ntx. Benefitist küsida. Esialgu nad isegi ei vaevu vastama Sulle, kui meil tuleb mõnest kohalikust serverist...Icon_smile

See auto vajab täistaastamist. For sure.
Aga muidu, suht lihtne projekt. Vähemalt tundub, et keegi pole midagi põhjalikult tuksi keeranud, kere on sirge ja kolvirõnga lukuvahe isegi veel tehase normi piires...läbisõitu võib sellistel vast uskuda ja Mercedes-Benz raud kestab.
Vasta
#50
(31-05-2011, 06:04 PM)stihl Kirjutas:
(29-05-2011, 12:45 AM)denis23 Kirjutas: Näiteks, see auto siin ei tundu restaureerimist vajav:
http://www.hymanltd.com/search/details.a...ordcount=3

Denis, siin ma küll vaidleks.

See auto on 44 aasta vana ja ma ei loodaks mitte ühegi kummist detaili peale, mis vähegi mingit õlirõhku pidama on algselt mõeldud. Ehk kõik need asjad peaks vahetama. Kaugele sellisega Sa ilma remondita ei jõua. Pidurid, vedrustus, kõikide mehhanismide servod, mootori, kasti, silla tihendid jne - kõik peaks 100% üle käima võrdub vahetama.

Nahksisu - õmblemisel kasutatud niit lihtsalt pehmeneb 40 aastaga ära ja iste laguneb. Isegi, kui seda 80 korda kogu elu jooksul on nahahooldusvahendiga töödeldud nii nagu peab ja nagu müüja väidab. (Ehk kaks min. korda aastas....). Istud sisse ja oops! I did it again...

Kroom - lähedalt pilte pole. Tegelikult on terasosadel kerge muster tekkinid, silumiinist asjadel pitting kindlasti. Õhuvõtuavad esiklaasi juures, sihik jne. Kõik tahavad vana mahavõtmist ja uut kroomi, vastasel korral teda lähedalt vaadata ei kannata.

Värvkate - olen näinud peaaegu veatut värvi, aga maha kraapides on all roosteuss. Selline elukas:

[Pilt: IMGP6080a.jpg]

See oli peaaegu keset katust, värv seal peal oli perfect. Lihtsalt igaks juhuks sai maha kraabitud.
Ehk: kui tal hiljuti bare metal respray`d pole tehtud (kirjas on, et lihtsalt üle värvitud), on selliste asjade esinemine suht tõenäoline. Ja sellise auto ülevärvimise hinda võid ntx. Benefitist küsida. Esialgu nad isegi ei vaevu vastama Sulle, kui meil tuleb mõnest kohalikust serverist...Icon_smile

See auto vajab täistaastamist. For sure.
Aga muidu, suht lihtne projekt. Vähemalt tundub, et keegi pole midagi põhjalikult tuksi keeranud, kere on sirge ja kolvirõnga lukuvahe isegi veel tehase normi piires...läbisõitu võib sellistel vast uskuda ja Mercedes-Benz raud kestab.


Nii...üritan vastata.

Hart ei ole nõus. Inglismaal ma olen hulganisti näinud Rollse ja Bentleyd mis on 30-35 a. vana, millel on originaalne värv (või üks kord ülevärvitud) ja sisu, ning ideaalne mehaanika ning pole kunagi restaureeritud. Võin viimasest autost ka pildid näidata - 1984 a, 35 000 mileage.

Lihtsalt on igaastase hooldusega paar-kolm 000 GBP-d läinud.
Tulemuseks - jätkuvalt uus auto. Kui sa sõidad suve jooksul 2500 km ning seejärel teed hooldust 2500 GBP, siis ka 40 aasta pärast ei vaja auto erilist restaureerimist. Eriti kui autojuht ka olemas.

See auto pole 50 aastat garaazis pukkidel seisnud mingi Karksi-Nuia pensionäri käest. See on olnud hobi-esindussõidukina kasutusel. Ja seal ka hooldusajaloost juttu. See tähendab, et suure tõenäolisuselga suur osa neist kummidest-tihenditest on seal vahetatud korralise hoolduse käigus.
Täpselt nii nagu näiteks sinule tuttav Rover mis ei olnud kaugeltki kellegi esindusauto - aga näiteks mõni cluster oli varem omanike poolt tehtud (pidurid/mootor/summuti, roolikarp, vedrustus) ja mõni säilis originaalsena ja töötab aga vajab tegemist (näiteks k-kast)

Täpselt sama moodi kroomiga - osa asju (mis kõige probleemsed) on ülekroomitud, osa mitte.

Aga see ei ole Rover P5, see on Mercedes w100, arvesta sellega. Ei ole daily-driver ühe sõnaga.
Selles ongi W600 eelis, et selle omanikud võivad olla kas väga jõukad või lihtsalt jõukad, muu on ikka erand.
Jutt sellest, et kõik-kõik detailid on W100-l unikaalsed on täielik jama - tõendiks võin näidata piduripedaalikate numbri mis on maha võetud W116-lt.
Tegemist ei ole Kopli taksoga. Need autod on tavasiselt hoitakse.
Nii et esitleks. See võib vajada remondi aga siiski mitte restaureerimist. On ikka erinevad asjad minu arust.

Värvi ja kroomi ja sisu kohta - jah, võib juhtuda et see pole perfektne ning vajab uuendamist/värskendamist.
Ja palju selle uuendamine siis maksab?
Nahk on seal täiesti sama mustriga millega kõik teised sama aja Mercedesed on. 75 EURi m2. Cognac, koodi ei mäleta. Analoogne - põrandakatted, Suede kas pambos või cognac. Kallite mudelite standart. Maksab uuenda proffesionaalsel saksa töökodal 600 EURi. Värv ja kroom on samasugused kui ükskõik teisel autol.

Ma arvan et saad teha diili värv-kroom-polster-kummid ca 10 000 EURiga. Tipptasemel. Ja mehaanika kui maksab siis võib olla sama palju (arvestan et võib olla mõni asi võib siiski p-s olla - näiteks käigukast või mootor. aga mitte kõik need)
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#51
(31-05-2011, 06:43 PM)denis23 Kirjutas: Ma arvan et saad teha diili värv-kroom-polster-kummid ca 10 000 EURiga. Tipptasemel. Ja mehaanika kui maksab siis võib olla sama palju (arvestan et võib olla mõni asi võib siiski p-s olla - näiteks käigukast või mootor. aga mitte kõik need)


Mis diili ma saan teha..??? Et panen ise samapalju juurde ja saab midagi ilusat taas ära tehtud...???

Selle pisikese autokese

[Pilt: IMGP6467.jpg]

tipptasemel ülevärvimise eest küsis Eestis üsnagi tuntud kerefirma kaks kuud tagasi sujuvalt 7680€.
Isegi, ilma, et keegi oleks tulnud kohale asja oma silmaga üle vaatama - nii hästi läheb neil tänapäeval.

MB eest joonistub, arvan, miinimum 15k ja selle raha eest sa kokku-lahti ei saa...
Ainult värv.
Kroomi puhul vaata tähelepanelikult seda London Chroming co arvet, mis Sul Buick`i pagassis oli...
Vasta
#52
(01-06-2011, 08:33 AM)stihl Kirjutas:
(31-05-2011, 06:43 PM)denis23 Kirjutas: Ma arvan et saad teha diili värv-kroom-polster-kummid ca 10 000 EURiga. Tipptasemel. Ja mehaanika kui maksab siis võib olla sama palju (arvestan et võib olla mõni asi võib siiski p-s olla - näiteks käigukast või mootor. aga mitte kõik need)


Mis diili ma saan teha..??? Et panen ise samapalju juurde ja saab midagi ilusat taas ära tehtud...???

Selle pisikese autokese

[Pilt: IMGP6467.jpg]

tipptasemel ülevärvimise eest küsis Eestis üsnagi tuntud kerefirma kaks kuud tagasi sujuvalt 7680€.
Isegi, ilma, et keegi oleks tulnud kohale asja oma silmaga üle vaatama - nii hästi läheb neil tänapäeval.

MB eest joonistub, arvan, miinimum 15k ja selle raha eest sa kokku-lahti ei saa...
Ainult värv.
Kroomi puhul vaata tähelepanelikult seda London Chroming co arvet, mis Sul Buick`i pagassis oli...
Siin on täpselt sama moodi - tahad tellid shõu.
Tahad ei telli.

Kulla inimene - sa vist mäletad kuidas sinust 10 m. kaugusel asuv maaler Kolja värvis eelmisel aastal minu Volgat 1100 EURo eest (sisaldab lahti- ja kokkupanek)
Kusjuures Volgal oli üle 60 (!!!) väikest mõlki ja sügavkriimustus.
Ja minul on pohuj et Kolja ei ole "tuntud firma".
Eile ma näitasin Volgat ühele kollektsionärile, kes oli kindel et tegemist on tipptasemel värvitööga (!!!)
Aga ainult anna Koljale seda lugeda.

Ja 7600 EUR värvi eest - saada neid piiks.

J
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#53
Ma ei saa kah aru, kuidas see töö saab nii palju maksta. Ja veel ainult ülevärvimine. Ok, eks vast oli veidi eeltööd ka, kuid siiski.

Tunnihind tuleb ca 0.5-1k euri? Loll pole see, kes palju küsib.......
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#54
(01-06-2011, 10:17 PM)hents99 Kirjutas: Ma ei saa kah aru, kuidas see töö saab nii palju maksta. Ja veel ainult ülevärvimine. Ok, eks vast oli veidi eeltööd ka, kuid siiski.

Tunnihind tuleb ca 0.5-1k euri? Loll pole see, kes palju küsib.......

See saab nii, et sa saadad neile meili a la "mul on isiklik naftapuurtorn ning minule oleks vaja Alfa Romeot värvida punaseks, mis see maksab?"
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#55
(01-06-2011, 10:17 PM)hents99 Kirjutas: Ma ei saa kah aru, kuidas see töö saab nii palju maksta. Ja veel ainult ülevärvimine. Ok, eks vast oli veidi eeltööd ka, kuid siiski.

Tunnihind tuleb ca 0.5-1k euri? Loll pole see, kes palju küsib.......

Einoh, seal oli ikka umbes 170 tundi suht rasket tööd ka. Kui tõesti ilusasti teha...(mõõtsime stopperiga ära...Icon_smile)...

Lihtsalt tipptasemel värvitöö tunnihind on kõrge, vast 40€/h + materjalid lisaks kah veel ja ongi summa koos.
Tipptasemel.


W100 on poole pikem ja tal on ka kaks ust rohkem. Ja Kolja juures vast imelik sellist autot värvida...Nod
Vasta
#56
(02-06-2011, 12:22 AM)stihl Kirjutas:
(01-06-2011, 10:17 PM)hents99 Kirjutas: Ma ei saa kah aru, kuidas see töö saab nii palju maksta. Ja veel ainult ülevärvimine. Ok, eks vast oli veidi eeltööd ka, kuid siiski.

Tunnihind tuleb ca 0.5-1k euri? Loll pole see, kes palju küsib.......

Einoh, seal oli ikka umbes 170 tundi suht rasket tööd ka. Kui tõesti ilusasti teha...(mõõtsime stopperiga ära...Icon_smile)...

Lihtsalt tipptasemel värvitöö tunnihind on kõrge, vast 40€/h + materjalid lisaks kah veel ja ongi summa koos.
Tipptasemel.


W100 on poole pikem ja tal on ka kaks ust rohkem. Ja Kolja juures vast imelik sellist autot värvida...Nod

350 tunni, ehk siis umbes 10 nädalat ühe auto värvimiseks?
Ja 40 eur/h cash-is - kas seal värvimistöökodas on ametis diplomeeritud südamekirurgid ja vandeadvokaadid?

Homme astun läbi, tahaks ka proovida seda kraami, mida sa suitsetad...

.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta
#57
Näituseauto laadse tulemuse saamiseks läheb kaks korda rohkem värvikihte ja pärast lihvitakse märja liivapaberiga üle. Seda siis selleks, et saavutada värvis nn sügavust. Ma ei võrdleks mingi lambi tänava auto värvitööd W100 värvimisega.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Vasta
#58
Aga Denis, minu soovitus oleks, et sa proovi omal nahal järgi. Mis siin ikka bravuuritseda, et see kõik on nii lihtne ja kogu 600 temaatika on ainult rikaste lollide maksustamine. Tee üks 600 värv+kroom+salong+kummid 10000EUR eest valmis ja räägi meile kuidas see tehti.

Mina pole ise midagi säärast teinud. Kardan, et ei saaks hakkama. Olen lähedalt näinud meil Maarjamaal olemasleva 600 taastamistööd. Sai kah tehtud kodustes tingimustes, enda jaoks, ilma "show"-ta ja ühtegi krooni liigselt kulutamata. Ei pretendeeritud maailmanäitustele, vaid et endal tore sõita ja vaadata oleks. Uus osteti vaid see, mis oli vältimatu, enamus sõlmed (s.h. mootor) remonditi ise. Sisu tehti uus originaalmaterjalidega (väga ilus töö), puit ja kroom taastati Eestis. Värvikvaliteet ehk mitte päris tehase tasemel. Tulemus on kahtlemata ilus, kuid maailma mõistes oli tegu säästuprojektiga. Auto omahind tõusis sellegipoolest vanas rahas päris muljetavaldava seitsmekohalise numbrini.

Meie post-sotsialistliku ühiskonna liikmetel on siin kindlasti Euroopa rikkurite ees omad eelised. Meil on käed otsas ja harjumus ise hakkama saada. Me tõesti oskame paljusid asju detaile remontida, mida Välismaa inimesed vahetavad. Me suudame teha mitmeid asju enda jaoks kümneid kordi odavamalt, kui suured Välismaa inimesed on harjunud. Välismaal tuhandeid eurosid maksev probleem võib meil tähendada vaid kõnet sõbrale. Samas ei saa me üle ega ümber faktist, et 600 ON väga raske projekt ning isegi hobisõitudeks põhjendamatult kulukas ja keeruline auto. Isegi kõige lihtsamate autode juures on asju, mida sa ei saa ise teha ja pead ta siiski ostma. 600 juures on neid asju üüratult palju rohkem kui keskmisel autol ja nende hinnad mitte liiga soodsad.

Mina pelgan, et ma ei haldaks isegi 450SEL 6,9 ära. Selle asemel eelistaskin mingit turbosedaani agraartehnika viljeleja Bentley ridadest.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#59
Eestis saab kindlasti odavamalt hakkama, lihtsalt peab tundma usaldusväärseid inimesi, kes selle tööga hakkama saavad. Me kõik oleme inimesed ja kõik need autod on läbi inimkäte tehtud.
Küsimus on ainult selles, palju on erinevates riikides selle andekuse hind!

Lihtsa näitena võin tuua tavalise autoremondi hinna Norras- see on u. 128 euri tund!!!
Vasta
#60
(03-06-2011, 03:10 PM)Sm.Tihhonov Kirjutas: Aga Denis, minu soovitus oleks, et sa proovi omal nahal järgi. Mis siin ikka bravuuritseda, et see kõik on nii lihtne ja kogu 600 temaatika on ainult rikaste lollide maksustamine. Tee üks 600 värv+kroom+salong+kummid 10000EUR eest valmis ja räägi meile kuidas see tehti.

Mina pole ise midagi säärast teinud. Kardan, et ei saaks hakkama. Olen lähedalt näinud meil Maarjamaal olemasleva 600 taastamistööd. Sai kah tehtud kodustes tingimustes, enda jaoks, ilma "show"-ta ja ühtegi krooni liigselt kulutamata. Ei pretendeeritud maailmanäitustele, vaid et endal tore sõita ja vaadata oleks. Uus osteti vaid see, mis oli vältimatu, enamus sõlmed (s.h. mootor) remonditi ise. Sisu tehti uus originaalmaterjalidega (väga ilus töö), puit ja kroom taastati Eestis. Värvikvaliteet ehk mitte päris tehase tasemel. Tulemus on kahtlemata ilus, kuid maailma mõistes oli tegu säästuprojektiga. Auto omahind tõusis sellegipoolest vanas rahas päris muljetavaldava seitsmekohalise numbrini.

Meie post-sotsialistliku ühiskonna liikmetel on siin kindlasti Euroopa rikkurite ees omad eelised. Meil on käed otsas ja harjumus ise hakkama saada. Me tõesti oskame paljusid asju detaile remontida, mida Välismaa inimesed vahetavad. Me suudame teha mitmeid asju enda jaoks kümneid kordi odavamalt, kui suured Välismaa inimesed on harjunud. Välismaal tuhandeid eurosid maksev probleem võib meil tähendada vaid kõnet sõbrale. Samas ei saa me üle ega ümber faktist, et 600 ON väga raske projekt ning isegi hobisõitudeks põhjendamatult kulukas ja keeruline auto. Isegi kõige lihtsamate autode juures on asju, mida sa ei saa ise teha ja pead ta siiski ostma. 600 juures on neid asju üüratult palju rohkem kui keskmisel autol ja nende hinnad mitte liiga soodsad.

Mina pelgan, et ma ei haldaks isegi 450SEL 6,9 ära. Selle asemel eelistaskin mingit turbosedaani agraartehnika viljeleja Bentley ridadest.


Kogu minu postitus olig mõeldud reaktsioonina jutule "sina poiss ei tea mille kallale kavatsed kallale astuda"

Martin, kui sa hoolikalt minu postitused loed siis näed, et ma olen öelnud et kõikide autode taastamine on ääretult raske. Ei ole päris nii et on olemas W100 mehed ja teised.

Sellega, jah, minu jutt on pelgalt teoretiseeriimine.

Ja kindlasti, ei ole W100 taastamine lihtne. Aga seda on kõik sama suured ja kallid autod.
Ma siiski küsiks - mille poolest W100 taastamine eristub näiteks 1957 Caddy De Ville, või 1965 Jaguar MKX taastamisest? Paluksin argumenteeritult (kui viitsid loomulikult) rääkida sellest mida Sa nägid seal töökojas kus W100 taastati. Muide, mina ka kiirelt rääkisin selle omanikuga, ning sain ikka aru, et suured arved läksid varuosade ostmiseks, aga jutt oli väga kiire.
Eks kui seitsmekohaline arve - ilmselt väga hea töö tehtud.
Taastada hästi ju võimalik igat autot - kas pole?
Ja muide, mida vaesem riik, seda parema kvaliteediga seal on käsitöö.
Toon näide.
Eile võtsin W116 salongi lahti, vaatasin et põhja võiks mõnes kohas keevitada. Auke pole, aga metall tundus. Kutsusin tuttava tuttava keevitajat. Tuli verinoor kutt, 22 aastane poiss kes lõpetanud kutsekooli.
Alguses hirmusin. Siis kui nägin kuidas vend teeb - imestasin.

Poiss keevitas kõik üliilusaks ning tegi kõik vajalikud keevitused ära ning seejärel ise poleeris vuugid siledaks, et peale kruntimist ei näe üldse et keevitatud on. Ka sellistes kohtades, kus sa seda elus ei näe.
Sest oma põhitööl ta teebki nii (valmistavad roostevaba trepid Soome). Töö kestis 18.00 kuni 04.00 hommikuni, ehk siis 8 tunni/3 väikest auku.
Küsis nii vähe et isegi minusugune kooner maksis kaks korda rohkem. Ma pole nii ilusat keevitust elu sees näinud. Kusjuures - kogu metall on sellistes kohtades, kus sa seda elu sees ei näe.
Lihtsalt inimene teenib päevas 8 tunniga sama tööd tehes tehasel 30 euri...

Euroopas selline töö maksab...ma ei tahakski mõelda..
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977

Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz W123 kupee arminkohlman 0 8,864 22-02-2017, 07:22 PM
Viimane postitus: arminkohlman
  Haruldane Mercedes W116 denis23 12 27,444 09-10-2013, 08:54 PM
Viimane postitus: denis23
  Mercedes-Benz SL 190, 1961/2004 Riho-Peeter S. 3 10,182 15-07-2013, 03:42 PM
Viimane postitus: MeesMBga
  Asjad, milles Mercedes oli esimene. denis23 39 48,408 03-04-2012, 10:10 PM
Viimane postitus: Amadeuz
  Saksa Londoni saatkonna Mercedes W143 denis23 86 110,197 20-10-2011, 11:37 AM
Viimane postitus: Riho-Peeter S.
  Voolujooneline Mercedes-Benz Riho-Peeter S. 5 10,073 19-09-2011, 07:41 PM
Viimane postitus: martl
  Mis Mercedesega on tegemist? denis23 4 7,376 28-07-2011, 10:25 PM
Viimane postitus: dad
  Mercedes-Benz SL 190 Eesti teedel Rolz 30 38,923 15-07-2011, 07:59 AM
Viimane postitus: Riho-Peeter S.
  Uunikum auto autokauplusess eksponaadiks Rauts 0 4,167 12-02-2011, 02:15 PM
Viimane postitus: Rauts
  Mercedes-Benz Radio s kalacompany 0 4,876 15-12-2009, 12:01 AM
Viimane postitus: kalacompany



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 17 külali(st)ne