Postitused: 9
Teemad: 5
Liitus: Jan 2011
Maine:
0
Tere!
On keegi velgi värvinud?Tahaks eelnevalt selle koleda kooruva värvi ka maha saada.Oskab keegi soovitada kuidas ja millega?
Postitused: 374
Teemad: 25
Liitus: May 2007
Maine:
3
(05-04-2011, 05:44 PM)Taavi358 Kirjutas: Tere!
On keegi velgi värvinud?Tahaks eelnevalt selle koleda kooruva värvi ka maha saada.Oskab keegi soovitada kuidas ja millega?
Liivapritsiga.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Et uuesti värvida, on velgedelt reeglina vana värv + lakk + võimalik korrosioon vaja maha võtta.
Selleks on mitu võimalust:
1. Liivaprits. Võtab kõik maha, töö maksab vähe. Pind jääb alu puhul krobeline ja kole, uuesti üle värvides samuti sile ei jää.
Et krobeline pind uuesti siledaks saada, maksab palju (pritspahtel + lõputu lihvimine), mis reeglina nullib ja ületab mitmekordselt odava liivapritsi töö hinna.
Kui rehviga kokkupuutuvaid pindu samuti liivaga pritsida, ei jää tubelessiga õhku pidama, tuleb sisekumme kasutada.
Sellist meetodit kasutatakse reeglina müügi velgede puhul; endale ei taha neid liivapritsitud velgi keegi jätta - auto all olles koguvad vaid tolmu ja ei läigi.
2. Klaaskuuliprits. Töö on kordi kallim, kui liivapritsiga puhastus, aga tulemus on hea; pind jääb siidine ja sile. Samuti eemaldab kõik korrosiooni. Kannatab kohe kruntida, värvida, tulemus on ilus. See on ka proffide kindel valik.
3. Keemiline värvieemaldus. Värvieemaldiga. Kui aega on lõputult ja ise teed, anna minna. Korrosiooni lased minema nailonharjaga vms. Tulemus jääb hea, aga kodukootud. Kulunud aega mõõdetakse nädalatega, juhul kui 8h päevas suudad end järjest ühtsama liigutust tehes liigutada. Tavaliselt keegi ei suuda....
Eks igaüks ise otsustab.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Liivaprits ja korralik pulbervärv, jääb pisut alla eelnevale meetodile, aga kui tegemist igapäeva autoga mitte ainult eputamise pilliga on tulemus ok. Kasutades head ilmastikukindlat ja läikivat värvi on vahet teha üsna raske.
Jutt jube koleda ja õhku mitte pidava pinna kohta on ilmselge liialdus.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
06-04-2011, 08:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2011, 08:15 AM ja muutjaks oli stihl.)
(06-04-2011, 12:25 AM)Laur Kirjutas: Jutt jube koleda ja õhku mitte pidava pinna kohta on ilmselge liialdus.
Laurionu, see ei ole liialdus, vaid enda kogemus.
Oma esimesed valuveljed lasin liivaga üle pritsida aastal 1996.
Rohkem pole sellist puhastusmeetodit kasutanud ja kahel neist on sisekumm siiani sees. (veljed mul siiani alles)
Aga otsustage ise, liivapritsitud alu:
Klaaskuulitud alu:
ja
Viimasel pildil olev settepott (nagu ka enamus klaasiga puhastatud alu või silu osi), läks kohe otse autole külge, ilma mingi värvimiseta.
Punnid, poldid, on, muidugi, eraldi galvaniseeritud, et nad värskelt kollased oleks...
P.S. Kui nüüd mõni küsib, kas ma pakun klaaskuulimist, siis vastus on ei.
Postitused: 23
Teemad: 4
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Kuna eelmine omanik on veljed liivapritsiga tolmukogujateks muutnud ja värvist pole ka eriti enam midagi alles oleks plaan puhastus ette võtta.
Kas kunagi liivapritsitatud velgi on uue puhastamise plaanides mõtet klaaskuulida? Kas see võtab seda liivapritsi krobelisust vähemaks
Ja mis hinnaklassi jääb 15" velgede puhul klaaskuuli variant.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(06-04-2011, 09:43 AM)lauri83 Kirjutas: Kas see võtab seda liivapritsi krobelisust vähemaks
Ja mis hinnaklassi jääb 15" velgede puhul klaaskuuli variant.
Ega ikka ei võta. Klaaskuul on metalli suhtes suht hell ja nii nagu aluspind on, nii ta reeglina ka jääb.
Sellisel juhul ma vaataks veljele otsa - kui vastu vaatab mõni haruldasemat sorti AMG vms, siis klaasikuuliks nad uuesti üle, pahteldaks ära (väga aeganõudev) ja värviks + lakiks. Lõpuks saab hea.
Kui on tegu mitte eriti haruldase veljetüübiga, lase 6 eurisest aerosoolist hõbevärv peale ja müü maha.
Nagu ma ütlesin, klaaskuuliga pritsimine ei ole odav, 15 tolli velje jooksu tegemine võib jääda hinnaklassi 100 kuni 200€, kui seest ja väljast teha lasta, sõltub velje kodarate arvust ja keerukusest. Ükski pritsija ei ütle sulle enne hinda, kui ta on velge ideaalselt pestuna isiklikult näinud.
Liivapritsimehad küsivad sama jooksu eest umbes 25€.
Kuna lõppkokkuvõtteks korralik velje taastamine on ikkagi väga kallis lõbu, siis tasub teha vaid kalleid ja ajaloolise väärtusega velgi...
Postitused: 23
Teemad: 4
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
06-04-2011, 01:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2011, 01:49 PM ja muutjaks oli lauri83.)
Tsitaat:Kui on tegu mitte eriti haruldase veljetüübiga, lase 6 eurisest aerosoolist hõbevärv peale ja müü maha.
Pilt on netist aga selline velg siis kuid keegi tarkepa on lasknud liivapritsiga üle ja tulemus auto all on nüüdseks piduritolmu käkk.
Melberi toodang haruldane ei ole aga ilusaks ja siledaks tahaks küll saada ja 100€ oleks ikkagi odavam kui komplekt velgi osta.
Kuigi sellist kärge on suht porno puhastada vist ?
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Väga ilus vanakooli velg tegelt. Selliseid värviti omal ajal isegi kahte värvi, kodarad kuldsed või mustad ja serv poleerituna...
Aga juberaske teha.
Sellise ma puhastaks klaasiga uuesti ära, natuke siluks pritspahtli ja liivakaga nind lõpuks värviks veoautosarja poluretaaniga (hõbedane, muidugi) - täidab konarlusi paremini, ei voola ja lõpptulemus isegi võib ilus jääda.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Ma tean milline jääb liivapritsitud alumiinium, kuid ilmselt katab pulbervärv piisavalt hästi, et korvata liivaga tehtud krobeline pind.
Tehtud rohkem kui üks paar velgi, peavad õhku siiani.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
06-04-2011, 09:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2011, 09:25 PM ja muutjaks oli hents99.)
Laki saab edukalt ja väga kiiresti maha keemiliselt. värvieemaldiga. Lakk muutub nagu "pleksiks" ja põhimõtteliselt pintsliga kihialla minnes tuleb lakk suurte kõvade tükkidena ära.
Mul Capri all sellised veljed, Compomotive sepisveljed väikse diameetriga ja suht laiad.
Edit: Kui ma lasin oma SEC`i OZ Futura 3-osalisi velgi klaaskuuliga pritsida, siis randid said kenad puhtad ja matja pinnaga, mida pärast hea peegliks poleerida. Velje keskosa aga ei suutnud nad 100% puhtaks teha. Pigem ca 40% ulatuses jäi originaalkrunt ikkagi peale, nii kõva kiht, aga sisuliselt polegi vaja kõike maha saada. See, mis tugev, las ta jääda. Enivei tuleb ühtlaseks pritspahtli või täitekrundiga teha (ise nii täpselt seda maalritööd ei tea, vaid oletan)
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Ise oma "pentad"-e juures olen läinud liivapritsimisteemat. Minul on lihtsam töö, st siledat pinda on rohkem ja uurdeid sääraseid ei ole. Kui velg on puhastatud ja oksiid eemaldatud läheb selga happekrunt (kontakti loomiseks), peale täitekrunt, siis lihvin paraja paberiga liivapritsist ja muudest kahjustustest tekkinud konarlused tasaseks, poleerin randi, katan randi kinni, värvin ja lakin.
Hetkel on liivapritsimiseks läinud ~6€ kuna teen asja ise ja pritsina kasutan odavat paakpüstolit. Ajab pikemas perspektiivis asja ära ja natuke madalama rõhuga pritsides ei jää pind ka nii kole, kuigi ajakulu on tohutu. Nädalavahetus on raudselt läinud liivapritsimise nahka.
Viimasel ajal on vist tulnud ka aktuaalseks mingi pähklikoortega pritsimine nagu SR foorumis räägiti. Ei tea kas sellist teenust ka eestis pakutakse.
Alustasin töötlemist keemilise värvieemaldusega, kandsin värvieemaldit kaks korda veljele, enamus kihte tuli maha. Nüüd on jäänud vaid puhas liivapritsi töö.
Velgi on ka igasgusuguse eemaldamise jaoks mingi hea lahusti, näiteks atsetooni sisse likku pandud - mis on ka kallis teema arvestades selle lahusti liitrihinda.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Pähklikoortega pritsitakse ka meitemaal. Eelmine suvi lasin mõned alumiiniumist mootori sisselaske tükid teha.
Postitused: 124
Teemad: 2
Liitus: Apr 2010
Maine:
0
liivaprits ja korralik pulbervärvimine on sellisele veljele tip-top.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(06-04-2011, 11:48 AM)stihl Kirjutas: Nagu ma ütlesin, klaaskuuliga pritsimine ei ole odav, 15 tolli velje jooksu tegemine võib jääda hinnaklassi 100 kuni 200€, kui seest ja väljast teha lasta, sõltub velje kodarate arvust ja keerukusest. Ükski pritsija ei ütle sulle enne hinda, kui ta on velge ideaalselt pestuna isiklikult näinud.
Liivapritsimehad küsivad sama jooksu eest umbes 25€.
Leidsin ühe teenusepakkuja ka:
http://www.valuvelg.com/klaaskuuliprits
55€/h on ikka krdi kirves küll...
Mis asi see soodaprits on? Kodukas ka ei toimi enam...
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=19084
Kas keegi DIY (TeeSeeIse) juttu velgede taastamisest ei viitsi kokku panna? Või teab mõnda head linki? (Mõtlen, et kes seda enne teinud on, mida kasutanud ja lõpptulemusega ka rahule jäi...) Oleks plaan endalgi paar jooksu velgi korrastada, kuna korralikke ei müüda ja uued rõvedalt kallid.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(06-04-2011, 10:48 PM)punnsilm Kirjutas: pulbervärvimine on sellisele veljele tip-top.
Kuna tsiteeritud värvimismeetodit mainiti juba teist korda siin teemas, siis panen kirja ka oma tagasihoidliku kogemuse antud alal.
Pulbervärv sobib hästi:
- teleka seinakinnituse värvimiseks (need, mis odavates hotellitubades on)
- pesumasina mootori kronsteini värvimiseks (või, kui pesumasin asub vannitoas, kus on niiske, siis ei sobi..)
- taiwanis tehtud varuosade värvimiseks (ei maksa s..ttagi ja 3 dollarine omahind väga ei suurene...)
- jne.
Pulbervärv ei sobi:
- Eestis aastaringselt kasutatavate autode suvaliste osade (k.a. veljed) värvimiseks.
Minu asi sellel teemal vaielda ei ole, liialt vana olen ma juba selle jaoks.
Kes mind ei usu, vaadake näiteks Eestis ringi sõitvate autode (alates 2010 ja vanemad) järelpaigalduse veokonkse.
Mis on (või siis vähemalt aasta tagasi OLID) värvitud musta pulbervärviga.
Pulber on värskena küll ilus ja hea katsuda, ja tundub, et metallil oleks kui eluaegne plastikukiht peal.
Tegelikult tal mingit sidet metalliga ei ole ja lahkub ta pärast esimest 55%-list õhuniiskuse doosi...
Mis ma tahtsin öelda? Seda et:
Ärge värvige oma autode osi pulbervärviga.
Välja arvatud, muidugi, juhul, kui kavatsete seda osa kohe müüa ja tagasitulev klient pole absoluutselt oluline...
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
|