02-03-2011, 11:25 PM
Tere
Peale külmasi ilmasi ilmusid mootori töös mitmed probleemid, mootoriks on 2,5 turbo diisel aastast 91 aasta pluss automaat käigukast
Esimeseks ehk peamiseks probleemiks on käikude vahetus on läinud VÄGA kõvaks, eriti jõulise nõksuga vahetab esimese teisele kuid ka teiste käikudega on probleem. Mulle tundub, et käigukast vahetab käike normaal sõidul liiga kõrgete pööretega 3000 pööret ja enamgi. Eile kontrollisin käigukastiõli nii seisva kui ka töötava mootoriga käigukang oli P asendis õli tase oli väga palju ülenormi. Pole puutund kokku aut käigukasti õliga kuid tundus OK ilus läbipaistev ja punane. Sõitsin eile 35+35 km nõnda ja sümptomid jäid samaks õues oli ca -2...-6 C
Täna lõunapaiku autoga sõites olid sümptomid peaaegu kadunud kuid nii räigelt käike ei vahetanud õues +2 C sai normaalselt sõidetud ca 20 km. Pealelõunat panin auto käima ja sümptomid olid tagasi õues oli natukene külmem -2...-3C sõitsin 40 km.
Kui õues olid päris krõbedad külmad siis sain auto kuidagi õues käima, siis vahetas käike kõmaõliga kehvalt (libistas) kuid kui õli läks soojaks oli kõik norm. Ei pööranud siis probleemile tähelepanu kuna selliste külmadega on õli olulisemalt paksem.
OK see käigukastiga
Peale külmi ilmasi hakkas mootor käivitades puterdama ja ei käi ühtlaselt. Samas tundub, et mootori on vähe jõudu see tunne on subjektiivne ja võib olla ka käigukasti mitte korrektse töötamise põhjus.
Sarnaselt käis mootor ka suve hakul st, et madalatel pööretel ei tahtnud käia siis käisin suur-sõjamäel ja tuntud head mehed leidsid kohe vea ülesse või peaaegu. Ühesõnaga toona oli see vist Joonas kes pani käe esimese pihusti peale ja sealt tuli õhk läbi väitis et pihusti lahti kuid lahti ei olnud vaid oli pihustipesa (või mis selle nimi on?) tihend läbi. Tollal sai kõik need tihendid äravahetatud. Kuid sümptomid on väga sarnased.
Natukene mootori ajalugu
Käigukasti õli vahetatud ca 6 aastat tagasi
Pihustid remonditud aasta tagasi.
Õhufilter vahetatud aasta tagasi.
Küttefilter vahetatud aasta tagasi.
Huvitav on see, et enne neid probleeme sai just paak täis pandud. Igale paagile olen lisanud Karla Auto diislilisandit. Tookord tankides oli karla auto lisandi täiesti paks mida soendasin salongis vedelaks.
Arvan, et keskmiselt kuus sõidan 1600 km suvel rohke talvel vähem
Tuli küll pikkjutt kui kust ja mida vaatama hakata?
Peale külmasi ilmasi ilmusid mootori töös mitmed probleemid, mootoriks on 2,5 turbo diisel aastast 91 aasta pluss automaat käigukast
Esimeseks ehk peamiseks probleemiks on käikude vahetus on läinud VÄGA kõvaks, eriti jõulise nõksuga vahetab esimese teisele kuid ka teiste käikudega on probleem. Mulle tundub, et käigukast vahetab käike normaal sõidul liiga kõrgete pööretega 3000 pööret ja enamgi. Eile kontrollisin käigukastiõli nii seisva kui ka töötava mootoriga käigukang oli P asendis õli tase oli väga palju ülenormi. Pole puutund kokku aut käigukasti õliga kuid tundus OK ilus läbipaistev ja punane. Sõitsin eile 35+35 km nõnda ja sümptomid jäid samaks õues oli ca -2...-6 C
Täna lõunapaiku autoga sõites olid sümptomid peaaegu kadunud kuid nii räigelt käike ei vahetanud õues +2 C sai normaalselt sõidetud ca 20 km. Pealelõunat panin auto käima ja sümptomid olid tagasi õues oli natukene külmem -2...-3C sõitsin 40 km.
Kui õues olid päris krõbedad külmad siis sain auto kuidagi õues käima, siis vahetas käike kõmaõliga kehvalt (libistas) kuid kui õli läks soojaks oli kõik norm. Ei pööranud siis probleemile tähelepanu kuna selliste külmadega on õli olulisemalt paksem.
OK see käigukastiga
Peale külmi ilmasi hakkas mootor käivitades puterdama ja ei käi ühtlaselt. Samas tundub, et mootori on vähe jõudu see tunne on subjektiivne ja võib olla ka käigukasti mitte korrektse töötamise põhjus.
Sarnaselt käis mootor ka suve hakul st, et madalatel pööretel ei tahtnud käia siis käisin suur-sõjamäel ja tuntud head mehed leidsid kohe vea ülesse või peaaegu. Ühesõnaga toona oli see vist Joonas kes pani käe esimese pihusti peale ja sealt tuli õhk läbi väitis et pihusti lahti kuid lahti ei olnud vaid oli pihustipesa (või mis selle nimi on?) tihend läbi. Tollal sai kõik need tihendid äravahetatud. Kuid sümptomid on väga sarnased.
Natukene mootori ajalugu
Käigukasti õli vahetatud ca 6 aastat tagasi
Pihustid remonditud aasta tagasi.
Õhufilter vahetatud aasta tagasi.
Küttefilter vahetatud aasta tagasi.
Huvitav on see, et enne neid probleeme sai just paak täis pandud. Igale paagile olen lisanud Karla Auto diislilisandit. Tookord tankides oli karla auto lisandi täiesti paks mida soendasin salongis vedelaks.
Arvan, et keskmiselt kuus sõidan 1600 km suvel rohke talvel vähem
Tuli küll pikkjutt kui kust ja mida vaatama hakata?