Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Eelsüüteküünalde" ehk hõõgküünalde kontrollimine
#1
Kuna taas on talv tulnud ootamatult, siis kriban siia natuke nende, mõne jaoks müstiliste, pulkade kohta. Kes leiab siit vigu või puudu olevat, kribage julgesti juurdeIcon_cool

Nende pulkade ülesandeks on soojendada eelpõlemiskambris olevat õhku. Kuna pihusti ja küünla hõõguv ots on ninapidi üsna koos, siis paratamatult aurustub kuumale metallile (tegelikult on seal küll metallokeraamika) sattunud kütus vähe paremini.

Küünalde kõige levinum viga on nende läbipõlemine. Selle diagnostimine on lihtne - küünla takistus on lõpmatu.

Hulka nigelam on see juhus, kui küünal on tootjapraagi või lihtsalt õnnetu juhuse tõttu lühises - voolu tarbib, kuid kuumaks ei lähe.

Ning üsna levinud on ka see viga, et küünal on lihtsalt väsinud pikast ja raskest elust - soojeneb aeglaselt või ei soojene üldse.

Tegelikult on igasugused mootoril toimuvad kontrollimised ebatäpsed ja sobivad vaid üksiku mittetoimiva pulga väljaselgitamiseks välioludes.

Korras hõõgküünal peab minema ühtlaselt punaseks umbes 10 sekundi jooksul.

Kui läheb ainult ots 4-5 mm ulatuses, siis on seda vähe. Kui küünal soojeneb hõõgumiseni kaks minutit, siis on seda vähe. Kui küünal ei soojene üldse, vaid põleb suure voolu toimel pauguga läbi, siis oli küünal lühises ja selline küünal niikuinii ei oleks töötanud ja oleks tulnud välja vahetada.

Disklaimer: Edasi lugeda vaid omal vastutusel. Mina pole süüdi, kui te oma auto või garaažikooperatiiv maha põletate, sest ei oska ohutu pingega ringi käia!!!!

Küünalde kontrollimiseks on mitmeid mooduseid (lühistamine, lambiproov takistuse mõõtmine), kuid mina pean ainsaks kindlaks, eriti kasutatud küünalde korral, järgmist viisi:
1) tassin ühe jõus aku käepärassesse kohta;
2) panen abivoolu juhtme ühe otsa aku miinusklemmile;
3) topin kahtlase küünla kinnituskeeretpidi sama juhtme teise krokodilli lõugade vahele;
4) vajutan küünla keermega klemmi tugeva ja järsu liigutusega vastu aku plussklemmi ja surun sinna vastu;
5) loen aeglaselt kaheteistkümneni.

Kui küünal on nüüd ühtlaselt punase otsaga (tegelikult on küll keerme lähedalt siiski sinine ja mitte hõõguvpunane), siis võib küünalt tarvitada.

Kui küünal on selle aja jooksul vaid soojaks läinud, siis viskan romuämbrisse.
Kui küünla jätavad minu survemeetodid külmaks, siis --"--.
Kui küünal teeb lühise ja Väga Hää Aku koosmõjul paugu, siis --"--.

Ning kui mõni sõna ülalolevast tekstist jäi arusaamatuks või küünalde mahakeeramine mootorilt tekitab küsimusi, siis jätke asi parem katki (loe Suurt Punast Teksti!!!!)
Vasta
#2
Kõik on väga õige.Täienduseks lisaksin niipalju,et kõik oleneb mootoritüübist.Osadel nn. kiirküünlad,teistel aeglased.Aeglaste täielik kuumutustsükkel võib kesta isegi mitu minutit.Need siis vanemad masinad ja paljud kaubikud.Need küünlad on välimuse järgi ka palju jämedamad.
Vasta
#3
Testriga takistuse mõõtmine relee poolsest pistikust on ohutum ja vähem aeganõudev. Tasuks sinna romu ämbrisse poetada ka need küünlad mille takistus erineb suuremal määral teistest, selline küünal võib küll veel töökorras olla kuid auto arvab selle küünla vigaseks ja vilgutab peale käivitumist küünalde tuld.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#4
Vanematel CDI mootoritel olen täheldanud huvitavat nüanssi küünaldega. Nimelt ei põle küünal läbi(mõõtes= katkestus), vaid põleb LÜHISESSE (takistust mõõtes näib küünal terve olevat). Kui tavaline eelsüüteküünal tarbib voolu käivitudes sinna 19-20A kanti siis lühisesse küüna võib võtta ligi 40A. Ettevaatust Ampermeetriga mõõtmisel. Suuremjaolt käsitestrid kannatavad max 20A. Pärast küünalde kontrollimist takistuse teel oled ilmselt kõik terveks tunnistanud, kuid nende tervete vahel paikneb ikkagi üks lühises olev küünal, mis on küünla releel kaitsesilla maha põletanud. Nii juhtubki olukord, kus küünlad kontrollitud ja kõik üle mõõdetud, kuid tuli armatuuris ikka särab. Vaja hakata releed vahetama või parandama......Ja siis põleb relee uuesti maha Icon_smile.
Mina soovitan küünlaid kontrollida järgmiselt: Võtad jupp juhet ja puhastad otsad isolatsioonist 1 cm puhtaks. Siis arutad ühest otsast vaskkiud laiali ja seod umbes kolm või neli kiudu uuesti omavajel kokki. Tekitad ühe peenikese juhtme selle jämeda juhtme otsa.
Ülejäänud kas lõikad maha või siis keerad tagasisuunas. Nüüd võtad eelsüüte küünla releelt küünlajuhtmete pistiku maha, ühendad oma testjuhtme pideva plussiga ja hakkad oma peenikeseks punutud juhtmeotsa sinna klemmide vastu ühendama. Kui on küünal lühises, siis põletab su testjuhtme kiud otse kohe maha. Terve küünal aga tekitab meeldiva sädeme juhtme ja klemmi vahele. Pistikus klemmi number tähistab alati silindri numbrit, mille küünalt mõõdad.

INFOKS:
MB on Kasutusel kolme tyypi küünlaid. Tavaline küünal(musta või valge kraega), keraamiline küünal (vist punase kraega) ja kiirküünal(vist kollase kraega). Võibolla olid need värvid kahel viimasel ka teisipidi,aga on kasutusel alates CDI 5 mootoritel Bosch või Delphi Piezo või Delphi magnet pihustitega.
Kiirkünlal on kütmine impulsvooluga ja kui seda ise mõõta vooluga,,,,,,,,siis saad teadaNod, et küünal OLI terveIcon_razz
Vasta
#5
väga hea info siin lugupeetud foorumlased, mina igaljuhul olen tänulik. Nii mõndagi, mida ma ei teadnud. Eks tuleb see nali oma diisel-audil ära proovida.
Vasta
#6
(22-01-2010, 09:59 AM)v6sa Kirjutas: Küünalde kontrollimiseks on mitmeid mooduseid (lühistamine, lambiproov takistuse mõõtmine), kuid mina pean ainsaks kindlaks, eriti kasutatud küünalde korral, järgmist viisi:
1) tassin ühe jõus aku käepärassesse kohta;
2) panen abivoolu juhtme ühe otsa aku miinusklemmile;
3) topin kahtlase küünla kinnituskeeretpidi sama juhtme teise krokodilli lõugade vahele;
4) vajutan küünla keermega klemmi tugeva ja järsu liigutusega vastu aku plussklemmi ja surun sinna vastu;

Pimedaks jäämiseks on ka valutumaid variante , kui lihtsalt plahvatavast akust hapet näkku saada. Igasugused säristamised ja sädemed aku lähedusel on väga ohtlikud.

Mina soovitaks kasutada näiteks krokodille v6i siis ujumisprille.
Vasta
#7
Iseenesest õige, et teatavate halbade asjade kokkusattumisel võib käia pauk. Aga selleks peab ikka vaeva nägema...Nod
Muidugi hea on, kui asjatundmatud ei hakka oma silmnäo peal katsetama. Selles mõttes on manitsussõnad asjakohased.Thumbsup

Nende jaoks ma kirjutasingi oma esimesse posti suure punase kirja...

Miks peaks rahulikult ja vaikselt seisev aku plahvatama?Icon_eek
Paukgaasi tekib alles paarikümne küünla testimise järel vast sedapalju, et mingit pauku võiks loota. Enamasti neid nii palju korraga käsil pole...

Kuidas Sa kinnitad M5 keermega 6 mm pika poldikese viisaka kroku lõugade vahele nii, et sealsamas kõrval olev küünla kest (mis on juba teise kroku lõugade vahele pistet ning seega ühendet aku teise otsaga) nendesinaste lõugadega kokku ei puutuks? Üks viisakas aku peaks paari kontakti järel krokud üsna hambutuks muutmaRetard

Mina eelistan prille. Ning tugevat ja kiiret kontaktiviimist-lahutamist. Senini pole veel õnnestunud sedasi ühtegi akut laiali lasta.

Laadija abil küllIcon_redface
Vasta
#8
Kui kuidagi ei saa , siis kuidagi ikka saabWink

Aga silmadega ei tasu riskida. Tavaliselt need j6udeseisvad akulutsud ongi sellised , et peale kerget koormust hakkavad gaasi eraldama.

Ei pruugi juhtuda , aga kui juhtub , siis v6ib see saatuslikuks saada.
Vasta
#9
täna siis juhtus nii, et enam eelsüüde järgi ei tule (tuli ei sütti). sisetunne ütleb, et läks kaitse või relee. et ehk keegi viitsib sellest releest pildi teha? või netist pildi võtta ja releele punase ringi ümber teha?Icon_confused hakkan homme seda asja uurima ja hea kui kohe õigest otsast peale saaks hakata, sest väljas pehmelt öeldes suht külm ja tundide viisi kapotiall lolli mängida eriti ei tahaksIcon_confusedIcon_cool
Vasta
#10
tegin pilte, ehk keegi viitsib selle relee kohale ringi ümber tehaIcon_rolleyes

[Pilt: th_49001_Picture010_123_737lo.jpg] [Pilt: th_49006_Picture011_123_5lo.jpg] [Pilt: th_49009_Picture012_123_490lo.jpg]
Vasta
#11
[Pilt: 54859-OM601.jpg]
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#12
ah seal üldseIcon_eek hmm siis pean ikka veel välja minema ja pilgu peale heitma. äkki jääb midagi ebaloomulikku silma. aga see, et kui mõni küünal õhtal, kas siis läheb armatuuris eelsüütetuli põlema või mitte?
Vasta
#13
Kui mõni küünal läbi siis jääb pärast käivitamist hõõgsüüte küünalde tuli põlema kui mootor töötab.
Loe siit inglise keelset juttu http://www.dieselgiant.com/glowplugrepair.htm
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#14
võtsin sel karbil kaane maha ja ainus mis sealt vaadata oli oli see, et kaitse (mis on suht kobe plekiriba) oli terve. muud miskit seal vahtida pole. seal on ka küünalde pistik, sealt saaks testriga küünlaid mõõta. ja ongi pmtl. kõik. tuli armatuuris ei sütti ja kui mootor veel töötas siis ei põlenud kaIcon_confused homme valges võin testriga veel küünlad üle kontrollida aga kui nad korras on siis ei oska enam midagi teha. või ehk kui kuskilt samasuguse relee saaks siis võiks prooviks seda ka vahetadaIcon_rolleyes
Vasta
#15
Karbis suurel kaitsmel on vool? Kui süüde sisse keerata kas siis tuleb mööda peenikest roosat juhet tuleb **klemmile vool?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
(18-02-2011, 09:49 PM)Laur Kirjutas: Karbis suurel kaitsmel on vool? Kui süüde sisse keerata kas siis tuleb mööda peenikest roosat juhet tuleb **klemmile vool?

roosast juhtmest ei tea midagi, sest must rüü on juhtmete peal aga kaitsmele ehk sellele plekiribale tuli vool. mõõtsin ära ka küünalde takistused (pistikust) kahel küünlal takistus lõpmatu ehk siis kaks küünalt on läbi. kas sel põhjusel ei sütti ka eelsüüteküünla tuli armatuuris? või küünalde "tervis" seda ei mõjuta?
otsingut kasutades leidsin sellise jutukatke.
(20-02-2006, 08:58 AM)sonywaw Kirjutas:
TarX Kirjutas:Infoks niipalju et küünalde takistuseks oli keskeltläbi 1 oom.Kõikus 0,7 ja 1.2 oomi vahel.Kui juba 2 küünalt läbi siis ei süttinud enam ka armatuuris lambike. Õhupuhastaja peab kindlalt maha võtma ja äärmiste küünalde vahetuseks ka sisselaske kollektori.



Mul olid kõik neli läbi ja tuli ikka põles ja kustus ära nagu tavaliselt:wow:
et kuidas selle tulega siis on? kas kui paar küünalt läbi kas lamp armatuuris peaks siis veel põlema minema või ei?
Vasta
#17
Mul oli kolm küünalt läbi ja tuli armatuuris ei süttinud. Samas voolu relee küünaldele peale andis...
Vasta
#18
Täpselt ei ole kursis....
Tegu on paralleelühendusega. 1/R=1/r1 +1/r2..... et kõikide küünalde takistus on 1 (vist oli), siis tuleb ka kogutakistus 1. Olgu neid ainult üks või kuus. Kui aga mõne takistus erineb teistest, siis on ka kogutakistus midagi muud.
Keskkooli füüsika on juba ununenud, võibolla on mu loogika vale.
Vasta
#19
nii, lisan siis siia pisut üldharivat infotDoubt
ostsin täna poest kaks uut küünalt ära ja vahetasin ühe küünla ära ka. teist ei jõudnud vahetada (läks pimedaks juba) ja neljanda silindri küünal on ka pisut halvemas kohas kui teise silindri omaIcon_neutral aga okey sellega hakkan homme tegelema. täna peale ühe küünla vahetust (nüüd siis peaks 5 tk. korras olema) proovisin süüdet ja oh seda rõõmu, tuli armatuuris läkski põlemaEusa_dance ju mul üks küünal oli juba varem läbi ja nüüd läks teine. enivei -15 ja viie küünlaga läks käima küllIcon_cool nii, et kui nüüd homme seda viimast küünalt vahetatud ei saa siis tuleb oodata külmalaine möödumist ja enne uut talve muret tundma ei peaIcon_twisted
Vasta
#20
Talv tuleb, tõstame selle teema jälle nähtavale.

Eile õhtul sai tuvastatud, et Silberauto diagnostika on naljakoht.

Patsient: Mistubishi L200 turbodiiselmootoriga, loomulikult.
Sümptom: külmalt tahab kaua kerida, vahel ühest korrast ei piisagi. Suitseb peale käivitumist veidi.
Anamnees: starter vahetatud uue vastu. Kerib hästi. Pihustiotsad tehtud - mootoril jaksu kõvasti ja soojalt käivitub probleemideta. Kohalik remondikoht võtab tööraha ja vahetatud tükkide raha ning tõstab käed üles. Ausad poisid, viis pihku aususe eest.
--> Silber on esindaja, seega auto sinna. Kolme päeva järel tagasi: viga ei leitud, kõik OK.Icon_eek

Aga auto ei käivitu külmalt...Eusa_doh

Eile kulus 20 minutit, et viga tuvastada. Sellestki pool sobivate võtmete toomisele.

Nagu arvata oli: hõõgküünlad tuksis. Takistused OK (1+ oomi), kuid hõõgumiseni soojenevad alles 40 sekundi jooksul. Ning jäävadki jahedaks, napilt kirsipunaseks.

Võrdluseks võtsin ühe uue riiulist - nelja sekundiga kirss, kaheksaga lausa kollane.

Kiirlahendus Mitsule: lasta küünlaid 4 korda (relee klõpsatab praeguste ilmadega tagant 10 sekundiga).
Tulemus: auto käivitus täna teisest pöördest.

Silber, pane ennast põlema!Puke Tige olen seetõttu, et küsimus ei olnud rahas - firma auto ju. Vaid tahtmatuses (või tõesti oskamatusesConfused) elementaarset rikkeotsingut läbi viia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne