26-11-2010, 05:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-11-2010, 07:24 PM ja muutjaks oli eastpak.)
Tervitus
Masinaks on Mercedes-Benz W124 E 300 diesel automaat, 94 a.
Püüan lihtsalt ja arusaadavalt rääkida paar päeva tagasi alanud probleemist. Ehk on mõni elektrist rohkem teadja ja võib mind natuke valgustada? Järgmine nädal tuleb viia auto niikui nii elektriku juurde.
24.11.10 lakkas generaator laadimast autol olevat akut(Armatuuris akutähisega hoiatus põlema ei hakanud, kuid selle pirn on töökorras). Algul mõtlesin, et viga on akus, kuid panin uue aku peale ja peale päevast sõitu sai ka see tühjaks. 26.11.10 käisin tuttava juures Laagris, kes remondib masinaid ja leppisin kokku aja, et võtab geneka maha ja vahetab harjad/tableti ära. Läksin siis ostsin Suur-Sõjamäelt Lesvenist tableti ja hakkasin Laagri poole tagasi sõitma, kuid poole tee peal hakkas jälle imekombel genekas laadima(kasutan auto sigarisüütajas digitaalset voltmeetrit, voolu näitas kogu autosüsteemis 14.5 - 14.9 volti). Sõitsin siis Laagrisse ja rääkisin tuttavale, et genekas hakkas uuesti laadima ja otsustasime tableti seekord mitte vahetada, et jääb tagavaraks. Seejärel sõitsin koju ja suretasin mootori välja.
Nüüd 26.11.10 õhtul panin auto uuesti käima ja genekas jälle ei lae...
Normaalselt peaks auto armatuuris süttima kõik tuled põlema kui süüte sisse keeran ja mootor käima läheb, nagu siin http://www.youtube.com/watch?v=O_XLtgn0p3Q
Minul on aga olukord selline, et auto toimetab kuidas ise tahab. Autot käivitades kord süttivad armatuuris kõik tuled põlema (nii vasakult kui paremalt reast armatuuril) ja auto läheb käima(siis generaator LAEB). Teinekord käivitades aga süttivad põlema armatuuris ainult SRS ja ABS(siis generaator EI LAE).
Nüüd küsingi, et kas probleem on süütelukus, et süütelukus olevad juhtmed kord annavad ja kord ei anna voolu kõikjale edasi, s.h ka generaatorisse? Või teine probleem, kas mul on armatuuris spidoploki taga mingid pirnid või relee lühises ja see siis toimetab vastavalt oma äranägemisele?
Loodetavasti oli jutt arusaadav, kui miskit jäi ebaselgeks, siis küsige ja püüan vastata.
Lõpuks kui selle segaduse korda saab, siis luban panna ka vea põhjuse ja lahenduse siia kirja, juhul kui kellegil sama probleem kunagi ees seisab.
Masinaks on Mercedes-Benz W124 E 300 diesel automaat, 94 a.
Püüan lihtsalt ja arusaadavalt rääkida paar päeva tagasi alanud probleemist. Ehk on mõni elektrist rohkem teadja ja võib mind natuke valgustada? Järgmine nädal tuleb viia auto niikui nii elektriku juurde.
24.11.10 lakkas generaator laadimast autol olevat akut(Armatuuris akutähisega hoiatus põlema ei hakanud, kuid selle pirn on töökorras). Algul mõtlesin, et viga on akus, kuid panin uue aku peale ja peale päevast sõitu sai ka see tühjaks. 26.11.10 käisin tuttava juures Laagris, kes remondib masinaid ja leppisin kokku aja, et võtab geneka maha ja vahetab harjad/tableti ära. Läksin siis ostsin Suur-Sõjamäelt Lesvenist tableti ja hakkasin Laagri poole tagasi sõitma, kuid poole tee peal hakkas jälle imekombel genekas laadima(kasutan auto sigarisüütajas digitaalset voltmeetrit, voolu näitas kogu autosüsteemis 14.5 - 14.9 volti). Sõitsin siis Laagrisse ja rääkisin tuttavale, et genekas hakkas uuesti laadima ja otsustasime tableti seekord mitte vahetada, et jääb tagavaraks. Seejärel sõitsin koju ja suretasin mootori välja.
Nüüd 26.11.10 õhtul panin auto uuesti käima ja genekas jälle ei lae...
Normaalselt peaks auto armatuuris süttima kõik tuled põlema kui süüte sisse keeran ja mootor käima läheb, nagu siin http://www.youtube.com/watch?v=O_XLtgn0p3Q
Minul on aga olukord selline, et auto toimetab kuidas ise tahab. Autot käivitades kord süttivad armatuuris kõik tuled põlema (nii vasakult kui paremalt reast armatuuril) ja auto läheb käima(siis generaator LAEB). Teinekord käivitades aga süttivad põlema armatuuris ainult SRS ja ABS(siis generaator EI LAE).
Nüüd küsingi, et kas probleem on süütelukus, et süütelukus olevad juhtmed kord annavad ja kord ei anna voolu kõikjale edasi, s.h ka generaatorisse? Või teine probleem, kas mul on armatuuris spidoploki taga mingid pirnid või relee lühises ja see siis toimetab vastavalt oma äranägemisele?
Loodetavasti oli jutt arusaadav, kui miskit jäi ebaselgeks, siis küsige ja püüan vastata.
Lõpuks kui selle segaduse korda saab, siis luban panna ka vea põhjuse ja lahenduse siia kirja, juhul kui kellegil sama probleem kunagi ees seisab.