Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Täiendused liikluseeskirjas puust ja punaseks
#1
Üsna mõistlik tegutsemina Maanteeameti poolt need seadusemuudatused videote näol puust ja punaseks teha.
Head studeerimist Eusa_dance
http://www.youtube.com/user/maanteeamet
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#2
Huvitav kuidas see "kiirtee" uus seadus toimima saab? Iga kord kui ma linna/koju sõidan siis leidub mingi lammas kes on valinud OMA personaalseks reaks teise (mis siis, et esimene rida vaba või hullemal juhul sõidetakse kõrvuti linna piirini) kus liigub 10-15km/h aeglasemalt kui lubatud. Angry
Vasta
#3
Ainuke lootus, et keegi sellistele kunagi trahvi teeb, siis äkki hakkavad natuke kartma.
Ja mis mind ka hullult närvi ajab on põhjendamatu aegale sõitmine ehk liikluse takistamine aga pole mina veel näinud,e t mõni pollar sellele reageerinud oleks.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#4
(15-11-2010, 03:53 PM)Rolz Kirjutas: Ainuke lootus, et keegi sellistele kunagi trahvi teeb, siis äkki hakkavad natuke kartma.
Ja mis mind ka hullult närvi ajab on põhjendamatu aegale sõitmine ehk liikluse takistamine aga pole mina veel näinud,e t mõni pollar sellele reageerinud oleks.

Noh selle kohta on raske trahvi kirjutada. Põhjenduse leiab alati.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#5
(15-11-2010, 03:53 PM)Rolz Kirjutas: Ainuke lootus, et keegi sellistele kunagi trahvi teeb, siis äkki hakkavad natuke kartma.
Ja mis mind ka hullult närvi ajab on põhjendamatu aegale sõitmine ehk liikluse takistamine aga pole mina veel näinud,e t mõni pollar sellele reageerinud oleks.
Olen kunagi saanud selle eest hoiatuse (suulise küll). Kulgesin öisel ajal tallinnas.Icon_biggrin
Vasta
#6
Aga mis saab juhul kui esimene sõidurida on sõiduks kõlbmatu - st. lumest puhastamata, tugevalt rööpas vms. Ei oska praeguse tee seisukorra kohta miskit öelda, aga umbes aasta-kaks tagasi oli tartu mnt-l Tallinna linna sisseviiva eesti mõistes nn. "kiirtee" parempoolne sõidurada nii tugevalt rööpas(ilmselt on siiani) et väiksema autoga ei olnud võimalik seal üle 80 km/h sõita. Lihtsalt hakkas nii tugevalt ujuma et oli raskusi masina kinnihoidmisega. Autol oli rööbe lihtsalt nii väike ja auto ise ka kerge. Seega ema, kes mul selle autoga liikleb sõitiski teises reas lubatud 110-ga. Praegu ta käib Viljandi mnt. kaudu, sest elab Raplas.

Nendele seadustele lisaks aga oleks võinud veel lisada selle, et lähituledega peatumine(ka hädapeatumine) on keelatud. Enamus inimesi ei lülita tulesid peatudes parkide/ohukate peale ja see peaks olema trahvitav.
Vasta
#7
(15-11-2010, 03:47 PM)marek Kirjutas: Huvitav kuidas see "kiirtee" uus seadus toimima saab? Iga kord kui ma linna/koju sõidan siis leidub mingi lammas kes on valinud OMA personaalseks reaks teise (mis siis, et esimene rida vaba või hullemal juhul sõidetakse kõrvuti linna piirini) kus liigub 10-15km/h aeglasemalt kui lubatud. Angry
Mina olen tavaliselt sellistele lähenenud seljatagant ja täistuled peale tõmmanud, usu aitab ka.
Vasta
#8
(16-11-2010, 05:58 PM)Markko Kirjutas:
(15-11-2010, 03:47 PM)marek Kirjutas: Huvitav kuidas see "kiirtee" uus seadus toimima saab? Iga kord kui ma linna/koju sõidan siis leidub mingi lammas kes on valinud OMA personaalseks reaks teise (mis siis, et esimene rida vaba või hullemal juhul sõidetakse kõrvuti linna piirini) kus liigub 10-15km/h aeglasemalt kui lubatud. Angry
Mina olen tavaliselt sellistele lähenenud seljatagant ja täistuled peale tõmmanud, usu aitab ka.

Ei aita, kuna oinad ei saa aru, et ei või oma suva järgi igas reas sõita.
Mõni ehmatab veel ära ja paneb pidurit ka....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#9
tekkis küsimus, et kas see vest peab mul vedelema igaksjuhuks pidevalt salongis, või võin ma sellele pagassi järgi minna?
Vasta
#10
(16-11-2010, 05:58 PM)Markko Kirjutas: Mina olen tavaliselt sellistele lähenenud seljatagant ja täistuled peale tõmmanud, usu aitab ka.

Vahest aitab, vahest pannakse pidurit, vahest ei juhtu midagi... Enamasti viimane.

(16-11-2010, 09:23 PM)rahu Kirjutas: tekkis küsimus, et kas see vest peab mul vedelema igaksjuhuks pidevalt salongis, või võin ma sellele pagassi järgi minna?

Kui salongist pagassi pääsed, siis võib pagassis olla. Autost välja ilma minna ei tohi ju.
Vasta
#11
(16-11-2010, 09:23 PM)rahu Kirjutas: tekkis küsimus, et kas see vest peab mul vedelema igaksjuhuks pidevalt salongis, või võin ma sellele pagassi järgi minna?

Praeguses sõnastuses peab olema salongis ja uksest väljumisel seljas. Ühe teise teema raames sai Maanteeameti kodanike tähelepanu sellel sõnastusele juhtud ja siis jäi jutt, et tulevas muudatuste pakis muudetakse muu hulgas sõnastus selliseks, et teel toimetades peab seljas olema, autost võid välja ronida ilma (näiteks pagassist seda selga tirima).

Mina igatahes oma autos pidin kümmekond minutit nuputama ja ähkima enne, kui mõtlesin välja, kuidas see türp endale juhiistmelt lahkumata ümber saada. Aga välja mõtlesinBadgrin

Iseenesest on see sõnastus üks väga JOKK koht trahvide kalastamiseks.Crybaby
Vasta
#12
(17-11-2010, 09:38 AM)v6sa Kirjutas: Mina igatahes oma autos pidin kümmekond minutit nuputama ja ähkima enne, kui mõtlesin välja, kuidas see türp endale juhiistmelt lahkumata ümber saada. Aga välja mõtlesinBadgrin

Iseenesest on see sõnastus üks väga JOKK koht trahvide kalastamiseks.Crybaby

Asi on väga lihtsasti lahendatav! Nii kui pimedaks hakkab minema, topid kähku vesti selga. Unibrow

Siit aga järgmine küsimus, millal on pime? Või mitmest Lux'ist alates on pime?

edit:
Tsitaat:Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Halb nähtavus
LE § 2 lg 9 - Halva nähtavuse all mõistetakse ilmast või muudest nähtustest (udu, vihm, lumesadu, tuisk, hämarus, suits, tolm, vee- ja poripritsmed, vastupäike) tingitud ajutist olukorda, kui vaadeldava objekti nähtavus on taustast eristamatu alla 300 m.

Seega liigitub Eesti oludes halva nähtavuse alla praktiliselt igasugune olukord, oska ainult ise ära selgitada.

LE § 2 lg 34 - Pimeda aja all mõistetakse ajavahemikku ehast koiduni, kui loodusliku valguse vähesuse tõttu on nähtavus alla 300 m.

Teisisõnu, kui loodusliku valguse vähesus on põhjuseks, miks nähtavus on alla 300 meetri, siis on tegemist pimeda ajaga, kui aga muudest oludest tingituna, siis halva nähtavusega.

Liiklusõnnetuse juures mängivad põhilist rolli külgvahe ning kontakt liiklejate vahel. Kuivõrd autojuht läheneb tagant, siis on temal kohustus hoida ohutut külgvahet. Kui jalgrattur kukub ilma autolt lööki saamata või autot puutumata, siis jääb ta üldjuhul ise süüdi.

Kokkuvõte: ISTUD AUTOSSE, VEST SELGA! Icon_lol
Vasta
#13
Karistamisaltidele politseinikutele on ehk kõige magusam maiuspala peatoed..Proovige esiteks oma autol peatoed kõik paika sättida enne sõidu alustamist..Eriti kui teil veel kuskile hirmkiire.Mõnel masinal nende sättimine nii keeruline ,et saab tükk aega helkurvestiga ümber auto sagida ennem kui need paika saab...ja siis on juba kohal politseinik kes teeb teile liiga kaua avatud olnud ukse eest ikka trahvi ära..Big Grin
Vasta
#14
Ei jõua uus seadus veel kehtima hakata, kui juba algatati liiklusseaduse ja sellega seonduvate seaduste muutmise seaduse eelnõu.
http://www.ap3.ee/article/2010/11/22/pea...-juhiloaga
Vasta
#15
Copy paste ühest autofoorumist:

Kuna kõik me teame, et uuest aastast muutub liiklusseadus ja arvatavasti enamus autojuhte tervet seadust läbi ei loe, siis raamatupidaja.ee`s toodi välja 15 olulisemat muudatust:
1. Eesti piires Eestis väljastatud juhiloa ning mootorsõiduki registreerimistunnistuse ning selle kindlustuspoliisi kaasaskandmine ei ole kohustuslik, kui juhil on kaasas isikut tõendav dokument. Registreerimistunnistuse ja kindlustuse olemasolu saab politsei kontrollida elektrooniliselt.
2. Mootorsõiduki kasutaja ei pea Euroopa Liidu siseselt sõiduki kasutamisel volikirja omama. See, kas liisingulepingus kehtestatakse nõue, et liisinguvõtja peab enne sõiduki kolmandale isikule kasutusse andmist küsima volikirja, on iga liisingfirma enda otsustada.
3. Juhil on keelatud kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita ning sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes. Kehtiva reeglistikuga võrreldes laieneb telefoni kasutamise keeld ka asulavälistele teedele.
4. Mootorsõidukijuht peab läbima tervisekontrolli üldjuhul iga 10 aasta järel. Kui isik ei ole uut tervisetõendist esitanud 30 päeva jooksul alates Maanteeameti poolt teate kättesaamisest, peatub tema juhtimisõigus uue tervisekontrolli läbimiseni. Tervisetõendi kehtivust saab kontrollida internetist: https://paberivaba.ark.ee.
5. Uuendusena on mopeedijuhtidel ja jalgratturitel keelatud sõita ilma kiivrita ja juhtrauast kinni hoidmata, seejuures mopeedijuhid peavad seda tegema mõlema käega välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal. Kõnniteel lubatakse sõita ainult kuni 13-aastastel jalgratturitel ja lisaks tema kahel saatjal jalgratastel.
6. Liiklusseadust on täiendatud sättega, mis lubab jalgratturil sõiduteed ületada ülekäigurajal sõites, kuid ei anna jalgratturile teiste sõidukijuhtide suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab.
7. Kuna mopeed arvatakse mootorsõidukite hulka, siis sellest tule¬ne¬valt peab mopeed olema registreeritud ja kandma numbrimärki. Enne uue seaduse jõustumist kasutusel olnud mopeedid peavad olema registreeritud hiljemalt 01.01.2012.
8. Eestis registreeritud mootorsõidukitele seatud kasutamise ja käsutamise piirangute ning registerpantide andmed muudetakse liiklusregistris avalikuks.
9. Võrreldes kehtiva seadusega mootorsõiduki juhtimisõigus peatub ka juhiloa kehtivuse lõppemisel uue juhiloa vahetamiseni. Mootorsõiduki juhtimine peatatud juhtimisõigusega on karistatav rahatrahviga kuni 18 000 krooni või arestiga.
10. Kui isikult on juhtimisõigus põhi- või lisakaristusena ära võetud vähemalt 6 kuuks, saab mootorsõiduki juhtimisõiguse taastada juhul, kui isik sooritab teooriaeksami.
11. Kui isikult on juhtimisõigus ära võetud 12 kuuks või kauemaks, peab juht sooritama nii teooria- kui ka sõidueksami, kusjuures teooriaeksami võib sooritada karistuse kehtimise ajal, sõidueksami alles pärast karistuse tähtaja möödumist.
12. Liiklusteooria- ja sõidu¬eksami peavad sooritama ka need, kes ei ole vahetanud juhiluba viie aasta jooksul selle kehtivuse tähtaja möödumisest arvates.
13. Uus seadus lubab sõidukit teisaldada ainult siis, kui sõiduki juures ei ole sõiduki juhti või omanikku, valdajat või tema esindajat või kui asjaosalised keelduvad valesti pargitud sõiduki poolt tekitatud takistuse või ohu kõrvaldamisest. Muudatusena loetakse seaduse kohaselt teisaldamiseks ka sõiduki paigaldamist puksiirautole.
14. Liiklusseadus suurendab karistust osas, mis on ettenähtud tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki juhtimise 1800 kroonist 3000 kroonini.
15. Uuendusena tuuakse seadusesse eraldi karistus lubatud sõidukiiruse ületamisele üle 60 kilomeetri tunnis, milleks on rahatrahv kuni 18 000 krooni, arest või juhtimisõiguse äravõtmine kuni 24 kuuni.

Artikli ise leiab siit: http://raamatupidaja.ee/article/2010/11/..._muudatust
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#16
13. Uus seadus lubab sõidukit teisaldada ainult siis, kui sõiduki juures ei ole sõiduki juhti või omanikku, valdajat või tema esindajat või kui asjaosalised keelduvad valesti pargitud sõiduki poolt tekitatud takistuse või ohu kõrvaldamisest. Muudatusena loetakse seaduse kohaselt teisaldamiseks ka sõiduki paigaldamist puksiirautole.

seega siit loeb välja, et valesti pargitud sõidukit puksiirautole ilma omaniku loata laadida ei tohi. Drool
W123 omanikuks olemisel on kaks varianti - sa oled kas väga rikas või mehaanik.
Vasta
#17
Vastupidi ikka, kui omanikku kohal ei ole siis võib!
Vasta
#18
Avastasin just seoses uute reeglitega, et load kaotavad kehtivuse aprillis ja tervisetõendist pole haisugi.....Icon_twisted
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#19
(26-11-2010, 06:37 PM)väikemees Kirjutas: Vastupidi ikka, kui omanikku kohal ei ole siis võib!

eiei Big Grin

võib teisaldada, kui:
Tsitaat:sõiduki juures ei ole sõiduki juhti või omanikku, valdajat või tema esindajat
tsitaat justkui lubaks, aga samas keelab, sest:
Tsitaat:või kui asjaosalised keelduvad valesti pargitud sõiduki poolt tekitatud takistuse või ohu kõrvaldamisest

ehk siis: ei tohi teisaldada ilma minu nõusolekuta - võib teisaldada pärast seda, kui on minuga eelnevalt ühendust võtnud telefoni teel, misjärel mina olen keeldunud tulema sõiduki juurde ja oma sõidukit parkimast kohta, kus see lubatud on. Ja ma ei usu, et ükski normaalne sõidukite teisaldamisega tegelev ettevõte tahab tegeleda kahjumit tootva tegevusega - ilma omaniku nõusolekuta transportida sõiduk tasulisse parklasse ja pärast omanikult laekunud vaidega ettevõtte ebaseadusliku tegevuse kohta maksma ka tasulise parkimisega seonduvad kulutused (mul on õigus öelda - aga te pole minuga konsulteerinud).

absurd Badgrin
W123 omanikuks olemisel on kaks varianti - sa oled kas väga rikas või mehaanik.
Vasta
#20
Sellest peaks välja lugema ilmselt selle, et:
1) võib teisaldada kui omanikku/esindajat kõrval POLE.
2) Või kui ASJAOSALISED KEELDUVAD ohu takistamiest - ehk ilmselt on siin all mõeldud esimese punkti erijuhtumit, kui OMANIK/ESINDAJA ON KOHAL (lähtuvalt 1 punktist ei tohiks sel juhul teisaldada ju) aga KEELDUB ise olukorda lahendamast. (See punkt teeb nr 2 erijuhtumiks, kus ikkagi võib).

Mina loeks seda enda mõistusega nii välja.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne