Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid teaksite miks see kruvi seal on ,siis te seda ei keeraks niisama igaks juhuks ühele või teisele poole. Kas tõesti ei ole mu jutt nii usutav. MA nüüd võtan omale 10 min aega ja räägin miks ja kus ja milleks.
Selle kruviga saab reguleerida kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine aitas vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas paika. Kuna sinul on aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda andur. Sina võid ju seda kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks nii kohutavalt pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise dif.rõhuregulaatoriga. Nagu foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda lambda anduri pahandamise peale dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga seda kruvi keeratakse ainult siis, kui on vaja segu reguleerimise protsenti uuesti null piirkonda tagsi tuua.(komponentide vahetuse või vananemise tagajärjel). Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et seda teha on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg =OK pritsepea=OK. jne.
Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga regulaatorit, mis siis laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid jälgid õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb kusagilt mujalt lisa õhk ja see on mõõtmata õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on paigas ja õige, siis sellise õhukogusega mis väljendub ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema hakata tühikäigu hoidmisega.
Ilmselt võiks teha kunagi suvepoole väikese KE sissepritse koolituspäeva. MB meestel seda KE pritset veel tükiks ajaks tagumiku all Olen kogu sinu jutuga nõus, aga konkreetselt minul käis pritse maas. Kuna see kruvi oli kinni jäänud, siis puhastasin ta sel ajal, kui see oli lihtsustatud. Ühtlasi lihvisin ka klapid jne jne. Ning peale seda tühikäik kadus. Siis oli juu vaja kuskilt see tühikäik tagasi saada. Nii ma siis hakkasin seda katse eksitus meetodil seadistama. Tulemus jäi ikka väga hea. Pöörded ei kõikunud, mootor ei hüpanud, kütet võttis normaalselt- keskmiselt 8. Ja kirjutasin selle eelneva postituse kruvi näppimisest- lähtudes oma kogemusest selle kruviga.
Postitused: 13
Teemad: 1
Liitus: Jan 2010
Maine:
0
martiini Kirjutas:alan2 Kirjutas:Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe. 720-820 rpm tühikäigul.
Aga kui ma automaatkastil käigu sisse panen ja pidureid peal hoian siis ju sureb täitsa välja, või asi on minu kastis? Praegugi on kohapeal tuhat ja kui käik sees siis tõmbab 700peale!?
Postitused: 352
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
alan2 Kirjutas:martiini Kirjutas:alan2 Kirjutas:Selline vahepalne küsimus ka, et mis siis selle 87kw automaatkastiga auto tühikäigu pöörded peaksid olema? Mul mingi 1000 praegu ja kui käik sees siis mingi 700 ja nhakkab värisema kohe. 720-820 rpm tühikäigul.
Aga kui ma automaatkastil käigu sisse panen ja pidureid peal hoian siis ju sureb täitsa välja, või asi on minu kastis? Praegugi on kohapeal tuhat ja kui käik sees siis tõmbab 700peale!? Sinu auto andmed võtsin Haynes´i kataloogist.
Mul oli '88 2,0 90kW võrr. Selle tühikäik on 750 +-50 rpm tehase manuaali järgi. D, või R asendis langes 550-600 rpm-ini.
Sinu probleem ei ole kastis, vaid mootoris.
Postitused: 13
Teemad: 1
Liitus: Jan 2010
Maine:
0
[/quote]
Sinu auto andmed võtsin Haynes´i kataloogist.
Mul oli '88 2,0 90kW võrr. Selle tühikäik on 750 +-50 rpm tehase manuaali järgi. D, või R asendis langes 550-600 rpm-ini.
Sinu probleem ei ole kastis, vaid mootoris.
[/quote]
No selge sellega siis.
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
wdb240 Kirjutas:Kui te vaid teaksite miks see kruvi seal on ,siis te seda ei keeraks niisama igaks juhuks ühele või teisele poole. Kas tõesti ei ole mu jutt nii usutav. MA nüüd võtan omale 10 min aega ja räägin miks ja kus ja milleks.
Selle kruviga saab reguleerida kütuse ja õhu suhet...... Tõesti selle kruvi keeramine aitas vanadel K-JETRONIC-tel ja sellega keerati CO gaas paika. Kuna sinul on aga tegemist KE-JETRONIC-ga siis seal on vahel juba mootori aju .Seda see (E) täht tähistabki. Lõviosast meie teedel liikuvatel KE pritsetel on väljalaskes lambda andur. Sina võid ju seda kruvi keerata ja segu muuta, kuid aju keerab segu ikkagi lambda anduri järgi sinna, kuhu ta seda soovib. See kruvi on sellejaoks jäätud, et aegajalt süsteemi järgi aidata ja et aju ei peaks nii kohutavalt pingutama segu seadmisel elektrohüdraulilise dif.rõhuregulaatoriga. Nagu foorumikaaslane VÕSA juba ütles ,on see kruvi täppis häälestuseks. On aga jäänud kõrvu folkloor, et see ongi maagilise tähtsusega kruvi ja sellega saab asjad korda.. Tegelikult mõjub selle keeramine suvaliselt VALUVAIGISTINA, mille tulemusena võib olla kuidagi paremini töötav mootor,samas tanmunud küünlad, kinnipõlenud katalüsaator ja suurenenud küttekulu. Õigest kohast pool pööret vasakule või paremale ajab systeemi nii paigast ära, et isegi aju ei suuda lambda anduri pahandamise peale dif.regulaatoriga segu õigeks saada. Ühesõnaga seda kruvi keeratakse ainult siis, kui on vaja segu reguleerimise protsenti uuesti null piirkonda tagsi tuua.(komponentide vahetuse või vananemise tagajärjel). Reguleerimis protsenti näeb ainult vastava seadmega diagnoosi pistikust või milliampermeetriga diferentsiaaldõhuregulaatori ahelasse vahele ühendamisega. Et seda teha on eelduseks, et systeem on töökorras: Kütterõhk=OK, diferentsiaalrõhk=OK (mitte üle 0,4 bar), Lambda andur=OK, diferentsiaal reg =OK pritsepea=OK. jne.
Intrigeeriv teema
wdb240: olen keeranud kruvi pool pööret vasakule/paremale. EHA saab väga ilusti hakkama segu justeerimisega tagasi õigesse vahemikku. Töösooja mootoriga tuleb ECU-st vool peale +- 3mA ning oss näitab ka ilusat lambda signaali kuju.
Ajahambast kulunud pritsepeal ning mootoril võib reguleerida diferentsiaalrõhu ka 0,45 bari peale, et ühtlustada mootori tööd ning kompenseerida normaalsest kulumisest tekkinud vajakajäämisi.
wdb240 Kirjutas:Tühikäik:
Tühikäiku reguleeritakse KE pritsel siis järgmiselt. Uuematel avatakse või suletakse PWM signaaliga regulaatorit, mis siis laseb drosselklapist möödaminevat lisaõhku. Mootori aju ei jälgi MOOTORI PÖÖRLEMIST, vaid jälgid õhulugeja asendi andurit. Tühikäigul peab olema sealne pingi 0,5-0,9V. Süsteemis ei tohi olla õhu lekkeid, sest muidu läheb kusagilt mujalt lisa õhk ja see on mõõtmata õhk, mis ajab süsteemi jällegi paigast ära. Kui kõik on paigas ja õige, siis sellise õhukogusega mis väljendub ajule pingena 0.5-0.9V ongi mootoril normaalne tühikäik. Loomulikult peab tühikäigu lüliti ütlema, et praegu on vaja tegelema hakata tühikäigu hoidmisega.
Julgen väita, et KE-Jeti puhul jälgib just ECU mootori pöörlemiskiirust. TD signaal(rpm) tuleb kommutaatorist diagnostikapessa ning sealt juba ECU-sse, kus seda võrreldakse ettenähtud signaaliga(milline ta peaks olema vastavalt moto temperatuurile ja moto koormusele), võttes arvesse mootori temperatuuri ning signaali tühikäigu lülitist(kas on rakendatud või mitte) ja vastavalt sellele reguleerib ECU lisaõhukanalit tühikäiguregulaatori kaudu.
Aga jah ma soovitan ka muidu wdb240 juttu uskuda.
Kui ei tea, siis ärge näppige.
Postitused: 13
Teemad: 1
Liitus: Jan 2010
Maine:
0
Igatahes sain puhastamisega ja tühiläigu asendi anduri reguleerimisega oma asja paremaks. Kui mõni päev veel natuke nokitsen siis loodame, et on päris hea juba!
Postitused: 71
Teemad: 23
Liitus: Apr 2009
Maine:
2
mul endal on 190e 2.0 90kw 86a. ilma lamdata. oli sama jama küljes. kohalikud spetsialistid kruttisid nii palju kui oskasid aga ei midagi. lõpuks käisin diagnostikas kus tuli välja et juhtmes on viga ja sellega asi lahenes. ma ei soovita ise midagi kruttida kui juhtmeid küljes ei ole. see on muidugi minu isiklik arvamus.
kõike head soovides
Postitused: 13
Teemad: 4
Liitus: Jul 2007
Maine:
0
Kas keegi pole kohanud selle KE Jeti asendust? Ma mõtlen tervet süsteemi näiteks nagu monopritse, võiks veel programeeritav ka olla.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
(06-07-2010, 11:05 AM)jarko Kirjutas: Kas keegi pole kohanud selle KE Jeti asendust? Ma mõtlen tervet süsteemi näiteks nagu monopritse, võiks veel programeeritav ka olla.
Mina juba mõnda aega pakun alternatiivi KE Jetile. Täisprogrammeeritav kaasaaegne elektrooniline sissepritse ja jagajavaba süüde.
Aga see pole odav, odavam ilmselt, kui KE`d remontida, aga mitte mõnesaja/tonni teema, mida lammarist saab.
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
02-10-2010, 05:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-10-2010, 05:55 PM ja muutjaks oli secman.)
Kes paneb Tallinna lähiümbruses pöörded paika nagu peab? Hetkel käib 90.a 5,6L moto 1000/rpm.... Sain küll ise pöörded 700-le aga seda eemaldades õhuvooliku kommutaatorilt. Tahaks ikka , et oleks nagu peab, mitte kompunnimise tulemusel.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
(02-10-2010, 05:53 PM)secman Kirjutas: Kes paneb Tallinna lähiümbruses pöörded paika nagu peab? Hetkel käib 90.a 5,6L moto 1000/rpm.... Sain küll ise pöörded 700-le aga seda eemaldades õhuvooliku kommutaatorilt. Tahaks ikka , et oleks nagu peab, mitte kompunnimise tulemusel.
See kommutaatori (MAP anduri) vaakum pane kindlasti tagasi. Ei tea täpselt, kuidas või õigemini mida MAP andur KE puhul toimetab, aga loogika ütleb, et muudab süütenurka vastavalt koormusele.
Otsi kusagilt vaakumileket, probleem on pigem selles. Kas soojalt ja külmalt sama jama?
Tühikäigu releed vist pole mõtet vahetada, selle mittetöötamise puhul on sümptomiks ca 1500rpm tühipööret.
Aga proovida võiks seda vahetada - lihtne teha ja saab kellelgi käest prooviks võtta.
Kui ei leia, siis võin enda omi laenata, ma ainult veidi kaugel sinust.
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Märten just hiljaaegu maadles ühe 126 kerega. Oi jah, seal oli ikka neid võimalikke veakohti mis tühikäiku kõrgel hoiavad - ühe käega neid kokku ei loe igatahes.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
(03-10-2010, 02:41 AM)R129 Kirjutas: Märten just hiljaaegu maadles ühe 126 kerega. Oi jah, seal oli ikka neid võimalikke veakohti mis tühikäiku kõrgel hoiavad - ühe käega neid kokku ei loe igatahes.
Sai ta korda ? Kus viga oli ?
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
03-10-2010, 10:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2010, 10:48 AM ja muutjaks oli R129.)
Vist oli mitu viga: väikesed õhutorud lekkisid, siis kliima plokk andis kogu aeg teada, et "ma olen taga" ja see tõstab pööret juba mini 100 rpm-i, siis tühikäigu regulaator ka vist jebis ning midagi oli pritses ka paigast ära.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
04-10-2010, 08:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2010, 08:38 AM ja muutjaks oli secman.)
Vaakumitorud imesin ja puhusin kõik mis leidsin, leket nagu pole. Külmalt on pöörded 700 peal. Tühikäigureleelt pistiku eemaldamisel tõusevad pöörded 1500-le.
Kui õieti mäletan, läksid pöörded paigast peale vahejuhtumit, kus põles läbi kaitse mis asub ühe relee peal kliima juhtrelee kõrval. Siis olid pöörded kuskil 1800 peal ja enne põlenud kaitsme leidmist sai ikka kõik muud ( ebatõenäolisemad ) kohad üle käidud, enne kui Rolz soovitas kaitset vaadata... Ju siis läks miski paigast. Seetõttu otsingi kohta kus keegi need milliamprid ja - voldid üle mõõdaks ja paika keeraks.
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 797
Teemad: 58
Liitus: Aug 2006
Maine:
4
Tunnike Speedsteris Hannese juures ja nüüd pöörded ilusti 650 rpm peal.
Soovitan ka teistel arvamise-leiutamise-proovimise asemel sealt alustada - hoiab hulga aega kokku ja on kokkuvõttes kindlasti ka odavam
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
Hannes teab, Hannes oskab.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Ilmselt võib neid diagnostikuid, kes tunnevad Boschi K ja KE Jetronicut, Eestis kahe käe sõrmedel üle lugeda.
Lisaks nimetatud Speedsterile veel Albert Särg Viljandis, Tõnu Pall Türil, Aivar Tiisler Pärnus, Truumu diagnostika Tallinnas, Jaanis Koovit Rakveres, endine Pärnu mnt 137 Bosch Service diagnostik Vaido Valge (täna enam diagnostikuna leiba ei teeni). Ilmselt mõni on veel. Loetlesin neid, kes meelde tulid. Ise ei ole mõtet mingeid kruvisid keerama hakata, nagu eelpool juba mainiti.
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Ma arvan et kui neid kruvisid mõistusega keerata ei juhtu seal hullu tegelt midagi. Sai seda hilja aegu proovitud ka ühe vana MB k-jeti peal. Ja hakkas väga hästi ja ühtaselt nurruma. Kõikides reziimides. Ning ka kütuse kulu väga optimaalne selise masina kohta. Selge see et kui võtad kruvka ja keerad julmalt ühele poole ja teisele poole ja ootad nüüd tulemust ja ei tea enam isegi seda kus kruvi algselt asus siis on palju õnne. mina märkisin hästi täpselt ära kruvi asukoha ja siis liigutasin seda hästi natuke ühele poole. Tulemus on väga hea. Aga kindlasti on wdb 240 jutt 100 % õige. Need asjad peavad seal täpselt paigas olema. Mina küsisin ka tema käest igaks juhuks üle. Aga nagu ta mainis siis need kruvid ongi selle jaoks et mehhaanilisest kuumisest tekkinud lõtkusid järgi aidata. Et mootor jälle ühtlaselt töötaks. Sellepärast ei tohigi neid kruvisid seal keerata kohe mitu tiiru ja oodata tulemust mina keerasin seda kruvi kokku kõigest 3mm ja sellest piisas väga palju. Hetkel olen selle autoga sõitnud juba väga mitusada kilomeetrid ja mina olen väga rahul. Käib nagu antsu viiul. Võrreldes sellega mis ta algul oli.
Igal juhul edu kruvide keeramisel.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 706
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
Keegi võiks ühe KE-Jet'ialase töötoa korraldada küll, kui mõte juba lendu lasti. Tegemist on väga intrigeeriva teemaga iseenesest, kuna kõigil neil on vanusest tingitult omad hädad juba küljes ja siinkirjutaja näiteks ei saa midagi aru, kui räägitakse diferentsiaalrõhust või muust huvitavast.
Tahaks ka targemaks saada.
Tauno
|