väike teema uuendus ja meeldetuletus, et "vanad tegijad" on välja saamas! Kevad tulemas, ilusad suured veljed tulevad alla, pange ikka
turvapoldid ka. väike vihje veel, uuemad autod milledel diagnostika pistikud lihtsasti ligipääsvates kohtades, võiks selle natuke raskemaks teha!! smartkey'ga autode omanikud võivad natuke kergemalt hingata
kui mitte kasutuses olevad (autol võimalik kuni 5 võtit ja kasutuses reeglina 2) võtmed on blokeeritud auto poolt!
Autovargusi jäi rohkem kui poole vähemaks
Originaal artikkel
http://www.epl.ee/uudised/420251
Eelmisel aastal(2006-2007) oli palju autovargaid vanglas ja sellest piisas, et autosid vähem varastataks.
Ehkki viimase kahe aasta jooksul on autovargused muutunud varasemaga võrreldes poole harvemaks, võib see number peagi taas kasvama hakata, sest mitme autovarastegrupi liikmed on hiljaaegu vanglast vabanenud.
Varem Tallinnas tegutsenud kolmest suuremast autovarastepundist on praeguseks vangist pääsenud kahe liikmed. Üks vabanenud punt tegeles peamiselt Volkswagen Passatite ning Audi A6-te varastamisega ning teine BMW-dega. Seni veel istub vangis kolmas, Toyota Land Cruiserite ning Lexuste varastamisele spetsialiseerunud jõuk, ent väidetavalt võivad ka nemad peagi tingimisi pääseda.
Kui veel 2005. aastal varastati Eestis kokku üle 1600 sõiduki, siis eelmisel aastal vaid 648. “Eelmisel aastal istusid veel paljud autovargad kinni ja sellest piisas, et autosid vähem varastataks,” rääkis Põhja prefektuuri varavastaste kuritegude talituse juht komissar Toomas Jervson. “Viimase paari aasta jooksul tegime autovaraste elu kibedaks. Hoidsime neid kogu aeg nii-öelda pinge all ning neil polnud mugav oma tööd teha.”
Isikupõhine töö
Jervsoni sõnul ei tööta politsei enam ainult konkreetse autovarguse uurimisega, vaid isikupõhiselt. “Suures osas me ju ikkagi teame neid vargaid ning need on ühed-samad inimesed,” lausus ta.
Kas varastatud autode arv langeb ka edaspidi või hakkab tõusma, ei osanud komissar prognoosida. “Selles vallas ongi täpselt nii, et täna on kõik ilus, aga juba homme võib asi käest ära minna. Kui üks grupp pääseb vabadusse, pole neil mingi probleem päeva jooksul kaks-kolm autot varastada.”
Jervsoni sõnul näitavad analüüsid, et mõned pundid hakkavad taas aktiviseeruma. “Kui oled aasta-kaks vanglas ära, siis paljud sidemed kaovad. Kui pole realiseerimisvõimalust, pole mõtet ka varastada, aga kui tellimus tuleb, küll siis ka tööle asutakse.”
Samamoodi on numbrid paremaks muutunud ka leitud autode osas. Näiteks 2006. aasta lõpuks jäi Harju prefektuuris tagaotsitavaks 280 autot, eelmise aasta lõpuks aga 190. Üle-eelmisel aastal leidis politsei üles 193 sõidukit ja eelmisel aastal 151.
Politsei: lisage oma autole turvavahendeid
•• Politsei soovitab eelkõige Volkswagen Passati, BMW-de ning 1998. – 2008. aastal valmistatud Audi A6 omanikel lisaks standardturvavarustusele kasutada ka näiteks lisaimmobilisaatorit.
•• “Nende autode puhul on olemas nõudlus ja ka tehnika, millega neid varastada. Tallinnas on kindlasti varastel olemas nende mudelite käivitamismehhanismid,” ütles Jervson. Kui tehases pandud turvaseadmeid suudavad need seadmed lahti murda, siis lisaseadmetega jäävad vargad Jervsoni sõnul hätta.
•• Kaks nädalat tagasi jäi oma 2000. aasta Audi A6-st ilma Jaanus, kes jõudis sõiduki omanik olla kõigest viis päeva. “Lisaseadmed pidid küll peale minema, aga ma polnud veel nii kaugele jõudnud, kaskokindlustust ka ei olnud,” rääkis Jaanus. Nädalapäevad hiljem sai ta oma auto siiski kätte ning praegu seisab see politseiplatsil, kus ootab uut süütelukku. “Auto leidmisel politsei liigset kaasabi just ei olnud. Pärast nädala kestnud ja enda poolt erinevates suundades algatatud tugevat küsitlust sain ma auto leiutasu eest tagasi,” rääkis ta.