22-01-2010, 10:42 AM
Seoses külmade saabumisega olen hakanud proovima oma auto plokisoojendust tööle saada. Asjast tean ma nii palju, et mul on üks roheline 3-haruline pistik esikaitseraua all. Autoks on kolmeliitrine poolte klappidega rida-kuus C124.
Proovisin ükspäev -15 kraadiga tund aega sees hoida – mitte mingit vahet ei saanud aru. 21. Jaanuaril panin terveks ööks sisse (umbes 10 tundi). Õues oli hommikul -19 ja auto oli 3 päeva seisnud. Hommikuks oli autol suur naeratus ees ehk siis kapoti servad ja eest oli ära sulanud – ülejäänud auto oli härmas. Panin käima ja kohe kapoti alla – klapi kaan oli käega tuntavalt soe.
Alguses oli mul hämming, et kuidas aru saada, et soojendust üldse töötas. Mootori temperatuuri näidik ju kohe ülesse ei tõuse ja salongi ta ka kohe sooja puhuma ei hakka, sest vesi on ikkagi külm. Siia maani on iga ilmaga käivitunud poolest pöördest. Alla -15 käib see pool pööret väga vaevaliselt, aga ikkagi läheb kohe. Mis panebki mõtlema, et täna käis vist see pööre tavalise reipusega. Praegu järeldan sellest mõnusast nö naeratusest, et vist ikka töötab.
Põhiline küsimus on selles, et kuidas plokisoojendust kasutada? Kui kaua peaks sees hoida (programmkell pistiku vahele)? Mis voolukulu sellega kaasneb? Kuidas sõltub sees hoidmise aeg välistemperatuurist? Kas on võimalik liiga kaua sees hoida? Kui on võimalik, siis millised on tagajärjed?
Proovisin ükspäev -15 kraadiga tund aega sees hoida – mitte mingit vahet ei saanud aru. 21. Jaanuaril panin terveks ööks sisse (umbes 10 tundi). Õues oli hommikul -19 ja auto oli 3 päeva seisnud. Hommikuks oli autol suur naeratus ees ehk siis kapoti servad ja eest oli ära sulanud – ülejäänud auto oli härmas. Panin käima ja kohe kapoti alla – klapi kaan oli käega tuntavalt soe.
Alguses oli mul hämming, et kuidas aru saada, et soojendust üldse töötas. Mootori temperatuuri näidik ju kohe ülesse ei tõuse ja salongi ta ka kohe sooja puhuma ei hakka, sest vesi on ikkagi külm. Siia maani on iga ilmaga käivitunud poolest pöördest. Alla -15 käib see pool pööret väga vaevaliselt, aga ikkagi läheb kohe. Mis panebki mõtlema, et täna käis vist see pööre tavalise reipusega. Praegu järeldan sellest mõnusast nö naeratusest, et vist ikka töötab.
Põhiline küsimus on selles, et kuidas plokisoojendust kasutada? Kui kaua peaks sees hoida (programmkell pistiku vahele)? Mis voolukulu sellega kaasneb? Kuidas sõltub sees hoidmise aeg välistemperatuurist? Kas on võimalik liiga kaua sees hoida? Kui on võimalik, siis millised on tagajärjed?