Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
Küsimus: kas keegi on kursis, kust saab W124ja tehasepüsikas oma kiiruse info?
Kas cruis`il on mingi oma kiirusandur või saab ta oma signaali ABS-i ajust? Viimane variant oleks suht loogiline.
Ehk siis kas antiikse 124 ostu puhul peaks kindlasti jälgima ABS-i olemasolu, kui soov originaalpüsikas (mis kahtlemata sobib kõige paremini) hiljem peale visata....?
Cruisi paigaldus vast eriline probleem pole, kui doonorilt kogu kupatus maha võtta; seevastu ABSi paigaldus on tunduvalt peavalulikum...(aju + plokk + juhtmed + andurid + tagadiffer ilmselt teine + piduritorud uued + relee jne 100 muud häda)
Tänud ette...
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
W124 oli kiirus andur KI taga. Neil vanematel kõigil trossiga spidokas. Alles hiljem, kui tuli LH pritse tuli ka elektrooniline gaasipedaal ja sellele oma aju. Siis sai gaasipedaal kiiruse ABS-i käest. Kõik oleneb nüüd mis masinaga sul tegu, aga tulevikus võiks kohe oma masina andmed küsimusse kirja panna. Muidu ei tea keegi mis süsteemi sa taga ajad.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Küsin ka targemate käest nõu seoses püsikiirushoidja mittetöötamisega.
Autoks W124 300D 1990a (vin WDB1241301B231310), ront ta on, aga võiks ju ikkagi tööle saada.
Ostes oli probleem, et ABS ei töötand ja samuti tahhomeeter. Klubiline Laur aitas hädast välja ja andis hüva nõu, millega said need probleemid lahendatud.
Lootsin, et saan ka püsika tööle, kuid ei.
Millega võiks vea lahendamisega alustada? Kas kuidagi saab seisu ajal kontrollida püsika mootori töökorda? Ma leidsin garaazist ka teise samasuguse mootori, kuid kas vahetusel oleks üldse mõtet enne. Ilmaselt mootoris pole viga, aga kus?
Kaitsmed vahetasin ära, rehvid on ühes mõõdus.
Tänud ette!
Postitused: 594
Teemad: 27
Liitus: Nov 2007
Maine:
0
Kõige targem on proovida püsika aju plokki mõne teise töötava isendi pealt. See ju neil põhiviga. Kui jootekolb käes püsib ja sul nagu aru olen saanud siis püsib, siis võid ka terve ajuploki külmjooted üle käia. See neil põhiviga ja olen ise mõned plokid niimoodi ära arstinud. Enda omal töötab pärast jootmist ilusasti juba mitmendat aastat.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
18-12-2009, 01:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-12-2009, 03:01 PM ja muutjaks oli stihl.)
stihl Kirjutas:... kust saab W124ja tehasepüsikas oma kiiruse info?
Leidsin netiavarustest mingi manuali, mis ka elektrit sisaldab, ja vaatasin järgi:
Spido taga olevalt halliandurilt. ABS ei puutu asjasse.
Alles alates 1992 ja vaid 400 ja 500E-l tekkis uus süsteem, mis töötab koostöös mootoriaju jne-ga.
Miks ei tööta?
Ahel käib nii: spido halliandur > püsika mõistus (cruise control amplifier) > püsika lüliti roolil > stopptule lüliti (tihtilugu tänapäeva autodel on viga hoopis siin!) > ja lõpuks actuator.
Võta skeem ette, aja näpu ja testriga järge ja leiad vea üles. Töötava autoga juppide vahetamine töötab samuti.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
21-12-2009, 09:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2009, 09:47 PM ja muutjaks oli hents99.)
Mõõdan siis lähipäevil halli anduri signaali ära, kas on või mitte.
Stopptule lüliti = piduritule lüliti? W124 pole muidugi tänapäeva auto, aga kontrollin sellegi üle.
Edit: Aga kustkohast või mida hall andur loeb? Spidotross ajab midagi ringi?
Postitused: 352
Teemad: 9
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Tuletan meelde, et W124 oli esimene auto maailmas, millel oli ABS standardvarustuses.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Mis aastast ABS stanrdisse tuli? minu 89 ja 94 aasta autodel on peal aga ühel 87a autol puudub. Nii, et mitte kohe algusest siiski.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
22-12-2009, 02:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-12-2009, 03:00 AM ja muutjaks oli stihl.)
Kuidas hallianduri signaali mõõta, ma kohe paugust ei oskagi öelda.
Seal on vist mingi teooria, et anduri mähisesse lastakse mingi vool, mille tugevus muutub, kui mähise jõujooni lõikab a`la möödalendav metallkeha jne; seega, tema signaali otseselt mõõta ei saa (nagu ABS-ilgi), selle mõõtmiseks peab olema vastav el. seade...
Mingi potensiaalide vahe (mida konkreetselt mõõta saab), tekib mähises ainult siis, kui mähise jõujooni lõikab mingi teine jõujoon (magnet)...noh, sellel printsiibil töötab näiteks genekas...
Hallianduri enda, kui pooli, takistust saab siiski mõõta - ja, tõenäoliselt, kui takistus on olemas, siis, asi ka töötab...
Ilmselt seal spido sees käib miski metalljunn ringi, mille juurde see andur pandud on...
Mis puutub maailma esimesse mingi lisavarustusega autosse, siis ABS ja MB 124 kooslus küll sinna nimekirja kahjuks küll ei kuulu...
Pigem oli ta S-il, aga täpselt pole ka viitsinud uurida...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Ma ei mõelnud, kuidas halli andurit mõõta saab - see on väga lihtne, vaid küsimus, kust halli andur oma info saab, ehk mida ringi aetakse halli anduri pea jaoks.
Kaevasin väheke detali.ru EPC`s ja sain väheke targemaks, et millised osad seal spido taga on. Nüüd proovingi, kas töötab või mitte.
Halli ja VR (ABS`i) andureid saab mõõta ostsilloskoobiga, joonistab kenasti graafikud ekraanile.
Postitused: 115
Teemad: 9
Liitus: Dec 2007
Maine:
0
Spido sees ajab spidotross ringi jah üht metallketast, mis osaliselt lõikab siis halli anduri jõujooni (ringi käies). Ma ei tea, kuidas see asi on lahendatud teie masuudipresside peal, aga KE-Jetil käib asi nii (võib-olla on abiks) :
Ecu pistik lahti ja halliandurist tulevatele juhtmetele tester külge, süüde sisse: keegi sõber las lükkab autot 1 meetri jagu edasi. Liikumise ajal peab pinge kõikuma 0-9 volti (auto koos suuremate tarbijatega nagu konditsioneeri pump? -juhul kui on paigaldatud) või 0-12 volti (ilma suuremate tarbijateta).
See pingete kõikumise osa võib isegi diislitel sama olla?
Postitused: 639
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
15
W124: jutt jumala õige.
Võsin ennast veits kokku ja tegin väikese lühiülevaate asjast:
Siin peaks vist kõikidele küsimustele vastused olema. Mõtlesin, et üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Tänud teile! Hakkan lahkama.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
hall andur tundub töötavat.
Kus see tempomati plokk asub? Kas juhipool armatuuri all?
Esialgu ei hakanud armatuuri alust lahti kiskuma, neljal tundub, et käib kuidagi trikiga see paneel küljest.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Mingeid trikke pole.
Minu cruisi plokk on kõrvalistuja jalge ees, mati all.
Kuid sinu autol ei pruugi see seal olla, mul on hiljem lisatud cruis.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
|