Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
18-12-2009, 04:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-12-2009, 04:25 PM ja muutjaks oli Karl.)
Tere,
probleemid hakkasid nagu ikka esimeste külmadega.
Peale -10 celsiuse järgi enam auto normaalselt käima ei lähe, tahab väga pikalt käiamist. Lausa kahe aku abi läheb vaja.
Autol on selle nädala jooksul vahetatud pihustiotsad (kuna enne lökutas tühikäigul), hõõgküünlad. Küünaldele tuleb vool peale ja lähevad kenasti punaseks.
Silindri surved sai ka ära mõõdetud, olid 15-16, võibolla teab keegi öelda kas seda on piisavalt selle mootori kohta.
Kütus ka nagu liigub kui küttefiltrist vaadata. Enne külma tulekut oli küll veel
paagis suvist kütust aga sinna sai talvist peale pandud (olerex).
Mõtlesin veel suure küttefiltri ära vahetada, muud enam ise teha ei mõista.
Kui kelllelgi on mõni mõte mida veel kontrollida siis kuulan heameelega.
Erkki
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Selliste survetega on hea, kui üldse enne kevadet käivitub... Kurb, aga pidulik. AutoData annab alumiseks surveks 24, vähemaga on remontiminek.
Põhimõtteliselt on kaks võimalust:
A. teed mootori korda
või
B. paigaldad elektrilise soojenduse mootorile ja enne käivitamist ajad mootori soojaks. See eeldab vooluvõtmise võimalust.
Meil on sama teema, kuid survet veidi rohkem - 22 oli eelmisel suvel. Vaevalt ta nüüd paremaks on läinud.
Plokisoojendus tuleb, korralik aku juba on Küll ta käivitub.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
tahaks ka surved ära mõõta, äkki keegi nõus laenama aparaati. enda tutvusringkonnas diisli survemõõdikut pole...
Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Nojah, mulle rääkis too vend kes surveid mõõtis, et 20 on tehasest tulnud autol ja et 15 pidavat veel ok olema.
Plokisoojenduse peale mõtlesin ka ise, nende paigaldamine vist ei ole
midagi rasket.
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
Tüüp ajas vast surveastme ja surve segamini Bensukatel on 10-12(nendel millel ise mõõtnud olen).
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Seda venda tasub edaspidi mitte tarvitada. Diislile on 20 ikka kole vähe. Bensukale jälle palju.
Seda, kui vähe on liiga vähe, see on erinevatele inimestele erinev. Mul oli kunagi kolmene ridaviis, mille teises silindris oli surve 9 . Käivitamisel käis kümmekond minutit nelja pütiga, siis võttis viienda ka järele.
Krt, siia sobib meenutuseks üks video:
http://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
Minu omal mõõdeti kunagi 20 surveks ja see ka tugevasti kulunud mootor aga -20 kraadi juures saab veel kuidagi ilma soenduseta käima.
Aga need väärtused(15) ikka väga pahad, huvitav palju sellise kulumisastme juures mootor ka õli joob ?
Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Kui ostsin siis oli õlitase normis.
Peale õlivahetust on vast paar tuhat km läbitud, selle aja jooksul ei ole täheldanud õli vähenemist. Samuti üllatavalt vähe tossab see masin, ainult külmalt veidi viskab valget.
Erkki
Postitused: 598
Teemad: 24
Liitus: Sep 2006
Maine:
3
Pole hullu ma olma 3l r5 65 kw ootan ka soojemaid ilmasid et yldse käima panna.... oma lollus et lasin mineraalõi panna... nyyd õli nagu tavott ja sellest juba piisab et autot käima ei saa.... Soojendamine garaazis välistatud sest auto ilusti pargitud pikipidi 2 auto vahele ja pukseerimine nagu on siis võimatu..... Soojendamisviisidest ma isegi ei kujuta ette kas aitab tavaline kodupuhur talle sinna kapoti alla soojenemiseks panna või on midagi vängemat vaja...
Surve astetest ma parem kommentaare ei jaga need jäävad nii piiri peale et eelpool mainitud 20 on vaid kauge unistus mul.... Või mis on siis õiged kompressiooniarvud selle tyybi mootoril?
Pole midagi teha tuleb hakkama saada traktoristi eluga ja diislirõõmusid nautida
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
Starteri võimekus mängib ka suurt rolli ja aku muidugi. Kui ikka vihaselt ketrab siis hüppab ka kohvi mootor tööle. Ise soovitan starteri remonti, õlitust ja kõik võimalikud juhtmed üle vaadata mis starteri peale lähevad. Enda golfil sai enne külmasid juhtmeid kontrollitud testriga ja massi juhtme kadu oli mingi 1volt ja pluss juhtme kadu oli 0,4 volti samuti oli ka kadu generaatorist tulevates juhtmetes/ühendus kohtades. Sai uued juhtmed veetud ja massi juhe starteri külge pantud ja krt eile läks -21 kohe käima(veits lonkas ikka algul)
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 1,080
Teemad: 14
Liitus: Nov 2005
Maine:
4
urkky Kirjutas:Peale õlivahetust on vast paar tuhat km läbitud, selle aja jooksul ei ole täheldanud õli vähenemist.
Selliste survetega ja selle läbisõidu juures peaks hakkama miinimumtasemele õlitase jõudma.
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
kas surveastme tõstmiseks aitab ka kaane lihvimisest või annab soovitud tulemuse vaid rõngaste vahetus?
Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Rõngaste vahetus surveastmele ei mõju vaid mõjutab silindri survet ehk rõhku mis seal silindris kolvi töö ajal tekib.
Kaane lihvimine mõjutab surveastet aga see ilmselt ei aita kui rõngad kulunud.
Nii olen mina asjast aru saanud, kui keegi leiab, et valesti siis parandage.
Erkki
Postitused: 725
Teemad: 11
Liitus: Jan 2007
Maine:
1
20-12-2009, 01:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-12-2009, 02:46 AM ja muutjaks oli taaviw126.)
Surveaste on minu arusaamist mööda selline koefitsent mis saadakse jagades töömahte mis on parajasti silindris alumises surnudseisus ja ülemises surnudseisus. Teistesõnadega mõõdad töömahu mis on siis kui kolb on täitsa all ja jagad selle töömahuga mis on siis kui kolb on üleval. Ja see ka veel, et survet mõõdetakse atmosfäärides või mingis teises rõhu ühikus ja surveaste on siis selline koefitsent mis ei muutu iseenesest.
Surve ise on jah natuke teine asi kuigi surveaste seda kindlasti mõjutab.
Ostan vanu münte ja muud vanakraami.
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Surveastme jätame nüüd sellel mootoril rahule - hõre see on ja seda surveastme muutmisega ei paranda.
Iseenesest saab rõhk kaduda nii kolvigrupi kui klappide vahelt. Põhjuse saab küll selgeks teha, kuid kas sellel teadmisel on mõtet? Niikuinii on paljusõitnud masinal ka kolvigrupp hõre ja pelk klappide livimine-soveldamine ei tee imet (kuigi võib oluliselt parandada).
Kui mootor juba pulkadeks võtta, siis ikka nii rõngad (ja peale mõõtmist selgub, kas ka kolvid-hülsid) vahetusse ja plokikaane hooldus (klapid tihendada, kaas õgvendada ja juhtpuksid üle kontrollida).
Siis saab hea järgmiseks 300 kkm... Või installid plokisoojenduse ja lepid sellega, et ilma selleta kulub mitu akutäit voolu, et maisn käima saada. Valik on Sinu. Mina valisin plokisoojenduse.
Väike vihje: kod. Arturmalcik müütab siin kahte kahepoolest (uuemat ja vanemat) Tasub uurida, äkki on need kobedamad...
Postitused: 598
Teemad: 24
Liitus: Sep 2006
Maine:
3
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
Ja niimoodi kuumutad iga kord hommikul ja töölt tulles suure poti täie jahutusvedelikku
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
v6sa Kirjutas:Surveastme jätame nüüd sellel mootoril rahule - hõre see on ja seda surveastme muutmisega ei paranda.
Ega ei olegi plaaninud siin surveastet tõstma hakata
Plokisoojenduse muretsemisega juba tegelen ja järgmine nädal ta ka
sinna külge vast saab.
Täna näit kui temp oli tsipa alla -10 läks mootor kohe käima.
Erkki
Postitused: 66
Teemad: 12
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Tsitaat: ja panen potiga tosooli tulele et siis kui soe on siis jooksen ahvikiirusel 4ndalt auto juurde ja valan sisse :d ning sel ajal kui tosool seal midagi jõuab teha on ta mootorisse jõudes juba leige ja tolku pole midagi aga keegi loll proovib niikuinii
Pmst mõned aastad tagasi kui oli kasutusel üks väga vana traktor siis kõvemate külmadega lasti õli välja mootorist, õli potiga pliidile ja siis mõne aja pärast
uuesti õli mootorisse. Nii oli väidetavalt tõhusam kui leeklambiga jännata.
Erkki
|