Postitused: 302
Teemad: 5
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Jah, ei ole miskit uut siin ilmas. Saladus katte all võin öelda, et diisel mootor algselt ehitatigi taimsete õlidega sõitmiseks. Aga kuna nafta ei masknud to ajal pmst mitte miag, paar taala vms, siis oli oluliselt odavam põletada diislit. Niiet õli põletamine ei ole mingi uus leiutis vaid lihtsalt leiutise sihipärane kasutamine.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
tehke selgeks, miks 3miljonit maksvad põllumajandus kombainid ja traktorid sõidavad probleemideta sinisega ja tehas seda lubab(on ju need sammuti rohket elektroonikat täis). samas on mingi tüüp ostnud omale 50 000 eest oma-arust kalli sõiduauto ja väidab et sinine tolle mootori ära rikub???? kuidagi vastuolu ju. tegelt ei tohiks midagi rikkuda(kui trahvid korraks unustada)
Postitused: 208
Teemad: 4
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
05-12-2009, 09:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-12-2009, 09:32 PM ja muutjaks oli siim.)
Sest inimesed on harimata ja ei tea mida enda autole sisse kallavad. Kõik on kuulnud, et sõbra sõbra tuttaval läks katki ja nüüd räägib seda tõe pähe kõigile. Sinine diiselkütus on sama kvaliteedi ja omadustega, mis "tavaline", lihtsalt on erimärgistatud, et aktsiis oleks odavam ja selle kaudu toetab riik põllumajandust.
Postitused: 461
Teemad: 16
Liitus: Feb 2009
Maine:
0
siim Kirjutas:Sest inimesed on harimata ja ei tea mida enda autole sisse kallavad. Kõik on kuulnud, et sõbra sõbra tuttaval läks katki ja nüüd räägib seda tõe pähe kõigile. Sinine diiselkütus on sama kvaliteedi ja omadustega, mis "tavaline", lihtsalt on erimärgistatud, et aktsiis oleks odavam ja selle kaudu toetab riik põllumajandust.
Just! Ning sinise kütte korral võib alati kindel olla et ta pole pestud või muu solk. Lihtsalt sisaldab värvainet mis koos kütusega mootoris ära põleb.
Postitused: 55
Teemad: 2
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
tean 2 cdi-d mis mitu aastat sinisega s6itnud probleemivabalt.
Postitused: 122
Teemad: 2
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Sinine küte on vaata,et isegi korralikum küte kui valge ,mis meil tanklates müüakse.Vahe on ikka päris suur kui kasutad valget või sinist,sinisega on minek parem,käivitub suurema külmaga paremini.Ainuke miinus on see,et filtrit tuleb tihemini vahetada kui muidu.
Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
Selge see et sinine puhtam on . J2rgi proovitud vana transiti peal et valget kytet võtab 10l/100km, sinsit 8,5l/100km, punast 7l/100km
Postitused: 208
Teemad: 4
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
Tegelt seda punast ahjukütet ei tohi autosse kallata. Sellel puuduvad igasugused määrimisomadused ja see keerab mootori ja pumba peeti. Rangelt mitte soovitatav!
Postitused: 194
Teemad: 0
Liitus: Feb 2009
08-12-2009, 03:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-12-2009, 03:51 PM ja muutjaks oli S300.)
Postitused: 518
Teemad: 76
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
siim Kirjutas:Tegelt seda punast ahjukütet ei tohi autosse kallata. Sellel puuduvad igasugused määrimisomadused ja see keerab mootori ja pumba peeti. Rangelt mitte soovitatav!
Punane ja toiduõli segamini?
W463 ja W212
Postitused: 208
Teemad: 4
Liitus: Sep 2006
Maine:
0
Tee megamix valmis ja proovi ära, tulemusest anna meile ka teada.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Ainus probleem taimsete kütuste kasutamisel on nende imbumine läbi kõikvõimalike tihendite, ntx kõrgsurvepumba kaane ja otsa tihendid tahavad suure tõenäosusega peale õli või biokütuse kasutama hakkamist vahetust.
Õli hangub umbes samal temperatuuril kui suvine diiselgi, st see hangumise jutt on müüt. Küll aga kipub hanguma biodiisel, st esterdatud (v estreeritud) toiduõli. Ka on mingi turbo põlemise jutt üsna napakas.
Ka on BS see õli eelsoojendamise vajaduse jutt, tegelikkuses ju ka tava mb'l kütust nagunii soojendatakse. Kui õli kasutada koos diiselkütusega ei ole mingit soojendamist tarvis.
Ilmselgelt on õli määrimisomadused diiselkütusest märksa paremad, st ses suhtes tõimib õli lausa kõrgsurvepumba säilitajana.
Otse loomulikult on kasutatud õli tarvis korralikult puhastada, see on küll tülikas, kuid ei midagi üle mõistuse ka kodustes tingimustes. Filtri vahetamise vajadus sõltubki just ennekõike õli puhtusest, st see filtri ummitumise jutt on ka täielik BS, ka tavalise musta diiselkütusega ummistub filter sagedasti.
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
taanneell Kirjutas:Selge see et sinine puhtam on . J2rgi proovitud vana transiti peal et valget kytet võtab 10l/100km, sinsit 8,5l/100km, punast 7l/100km valge ja sinise osa lõpuni on jutt kõik loogiline.
Kas punase sääst tuleb siis madalama leekpunkti arvelt? [(Diislil nõue suurem kui 55) Ehk siis teisisõnu madalama leekpunktiga kütus plahvatab kergemini.]
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ärge ajage segi tavalist töötlemata (OK, filtreeritud, kuid see ei muuda õli põlemisomadusi) õli ja esterdatud diislikütust. Need on erinevad asjad...
Tavaline külmpressitud õli muutub filtrite jaoks liiga paksuks nii +10 juures. Sõltub natuke filtrist ja õlist. Enamus puhtale õliküttele ümbertegemise komplektesisaldavad soojusvahetit, et tõsta õli temperatuur enne filtrit +60 kraadi peale. Jah, saab ka ilma selleta, kuid siis tekib hulk agasid...
Biodiislikütuse (selle standardikohase, siis) alumine kasutustemperatuur on -10. Nii ütleb standard ja sellist ka tehakse. See protsess sisaldab esterdamist ning saadud vedeliku korduvat pesemist-kuivatamist. Saadud vedelik on üsna tavalise diislikütuse olemisega, lihtsalt lõhnab ja määrib paremini...
Puhta töötlemata õliga võib igasuguseid huvitavaid asju juhtuda.Tihendid ja voolikud "sulavad", pumbad "kuluvad" (tegelikult küll pestakse sadestised lahti ja loomulikust kulumisest tekkinud lõtkud pääsevad maksvusele), paagist pestakse sodi lahti ja see ummistab filtrid (mitte "must" kütus, vaid ikka paagis-torustiks olev jura). Kui õli on filtreerimata ehk lihtsalt must, siis see opn juba kasutaja lollus. Samamoodi ummistab rokasest kanistrist või lahtisest anumast tangitud saastunud kütus
Postitused: 138
Teemad: 21
Liitus: Jul 2008
Maine:
1
Sõitnud mõned korrad nii biodiisliga kui ka puhta rapsiõliga, küll mitte mersuga aga see selleks.
Voolikute "üles sulamine" on siiski rohkem biodiisli probleem, sest õli sisaldab mitmesuguseid suhkruid ja nende kättesaamiseks on kõige odavam kasutada metanooli, küll aga ei ole enamus kummivoolikuid piiritusekindlad, seepärast ka "sulavad". Puhta õliga sõitmine võrdub tavadiilile suhkru segamisega, koos kogu sellest tulenevate rõõmudega.
Suurema mootori korral kannatab nalja teha aga mikromootorite juures on tagajärjed katastroofilised. Pumba määrmine on siiski nafta baasil küttega parem kui taimsel baasil kütusega, põhjus sama, estrid ladestuvad detailidel ja pump jääb kinni, sama teema on ka kolvirõngastega, keevitab ilusti kinni.
Puhta õliga kannatab sõita sooja ilmaga ja pikki otsi ning enne sõidu lõpetamist minna uuesti nafta baasil kütusele üle.
Dad.
Postitused: 182
Teemad: 46
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Ei maksa jh õli ja biodiislit segamini ajada, mina olen eksperimenteerinud mõlematega. Hangumise kohapealt on tavaline õli biodiislist oluliselt parem (muidugi on nii rapsiõlid kui ka biodiislid erinevad). Kui õli koos lahustiga (Top gear'is kasutasid vist isopropanooli, kuid minu arvates on tavaline diiselkütus parem) kasutada ei ole ka filtri läbivusega olulisi probleeme. Sobiv vahekord on umbes 6/4 või 7/3'le. +10 kindlasti veel probleeme tekitav temperatuur ei ole, pigem hakkavad probleemid kusagilt -10'st alates. Kui masinal on ntx plokisoojendus siis ei ole tõenäoliselt probleeme ka oluliselt madalamate temperatuuridega, küsimus ongi just mootori käivitamises.
Postitused: 8,227
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
14-12-2009, 06:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2009, 06:11 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Dad, ole hea ja pane kirja paar suhkrut, mida neis õlides esineb. Küsin enda harimise mõttes. Äkki veel keegi tunneb huvi...
Selles mõttes olen ferdinandiga nõus, et puhta õli korral on probleemiks masina käivitamine. Jah, enamus õlisid on puhtal kujul voolavas olekus ka 0 kraadi juures, kuid mitte kuigi vedelad. Mistõttu ei pruugi soojendavasse torustikku jõuda mootori tööks vajalikku kogust vedelikku.
Aga eks see teema ongi selline katseta ja sõida (või remondi) asi - ametlikult ükski mootoritootja oma toodangus külmpressitud õli kasutada ei luba ja ka standardijärgset bioduiislikütust ei lubata mitte igal pool ja piiranguteta kasutada. Kindlam on ju keelata, kui riskida mingi keemiku kokkusegatud möksi jamade klaarimisega. Ning tagada heitmenormide täitmist standardile mittevastava kütusega on kah vähe keeruline...
Postitused: 362
Teemad: 62
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
siim Kirjutas:Tegelt seda punast ahjukütet ei tohi autosse kallata. Sellel puuduvad igasugused määrimisomadused ja see keerab mootori ja pumba peeti. Rangelt mitte soovitatav! Minuteada on seda punast ka kahte tyypi : ahjukyte ja vedurikyte.
Vähemalt mingiaeg yks raudteetööline myys ja punane oli .
Postitused: 153
Teemad: 5
Liitus: Jun 2008
Maine:
0
Soomes sinist kui sellist juu yldse pole...seal sinise asemel selline kahtlane roosakas. Endal sellega kyll kokkupuuteid pole.
Postitused: 1,520
Teemad: 60
Liitus: Nov 2006
Maine:
5
sai ka nüüd selle külmaga selline lugu. 12l talvist diislit+ 12l suvist+5l kasutatud toiduõli+1l bensiini. -8 kraadiga käivitus kenasti ja kõik väga ok (teel pärnust tallinna langes temp. kiiresti 13 külmakraadini, mis aga töösooja mootorit ei seganud). 2 päeva hiljem aga -14 kraadiga läks korra tööle ja kui hakkasin klaasi puhastama suri ära ja rohkem käima jääda ei tahtnud kah....:S aga eks nende segude tegemisega sedasi ole, et kui ei katseta siis ei tea...
|