Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Milline aku osta? (100 Ah aku, Bosch S5 näiteks?)
#1
Kuna täna sai meite säästukas taas aastaks sõiduloa, siis hakkame talveks valmistuma...Badgrin

Juba eelmisel talvel näitas Varta BlueDynamic väsimise märke - ei jaksanud teist korda käivitada külmaga... Seega on uut akut tarvis.

Mulle on tutvusringkonna toimetamisi kõrvalt kaedes silma jäänud, et Varta akude kunagine hää maine on kõvasti kannatanud viimasel ajal. Pean tunnistama, et ka meie eksemplar keerab külmaga mootorit kuidagi loiumalt, kui seda teeb naabrimehelt laenatatud Exide... Aga võib-olla olen lihtsalt paranoiline...

Praegu käivad neelud Boschi S5 järele. Seda kiidetakse nii lahe taga kui meie konnatiigis ning ka mõned seda patareid kasutavad tuttavad on kuidagi kahtlaselt rahulolevad...

Aga letihind on krõbe... Kas keegi siit foorumist pakub äkki head hinda? Tallinna kandis võiks pakkumine olla...
Vasta
#2
Ma ostsin (küll korraga) 2 100Ah Boschi, üks neist sai 1,5 aastaga otsa, kutu, mitte midagi sees ei hoia ja üldse mingeid elumärke ei näidanud, teine on siiani kasutuses kodus alarmi jooksmiseks, ja see ei suuda ka suurt midagi sees hoida.
Kui talvel tundsin, et Bosch hakkab nõrgeks jääma, ostsin Varta Blue Dynamicu ja ütleks, et see on akude aku...
Võimalik, et sattus mingi defkaga kaup, või tegin neile midagi halba aga mul näga negatiivsed kogemused nendega...
Vasta
#3
Rolz Kirjutas:Ma ostsin (küll korraga) 2 100Ah Boschi, üks neist sai 1,5 aastaga otsa, kutu, mitte midagi sees ei hoia ja üldse mingeid elumärke ei näidanud, teine on siiani kasutuses kodus alarmi jooksmiseks, ja see ei suuda ka suurt midagi sees hoida.
Kui talvel tundsin, et Bosch hakkab nõrgeks jääma, ostsin Varta Blue Dynamicu ja ütleks, et see on akude aku...
Võimalik, et sattus mingi defkaga kaup, või tegin neile midagi halba aga mul näga negatiivsed kogemused nendega...

Kusjuures meil oli samamoodi probleeme Bosch`i akuga. Alla 1a vanune aku oli üheks hetkeks täiesti null. Chevy van`i peal olev aku, sai pool autot laiali lammutatud ja erinevaid tarbijaid üle mõõdetud, asjata.
Vasta
#4
Kes ikka korralikku käivitust tahab peab ikka geelakude poole kiikama. Hind on küll soolane kuid mind pole kordagi hätta jätnud. Minu tagasihoidlik kogemus ütleb et kui tavaaku saab niiöelda pikkamööda tühjaks, siis geelaku suudab niiöelda lõpuni vedada ja siis kustub konkreetselt ära.
Vasta
#5
BOSCH S5 maksis 1798, - eek ... 02.2009 ostetud, garantii kehtib, aga mul pole lihtsalt autot kuhu ta originaalis peaks käima Icon_sad seega garantii ei kehti, kui garantiitalongi uskuda. Aga juba kuidagi nõrk aku tundub, nädal aega seisab (isegi, kui klemm lahti) ja ei lähe käima enam.

Et, kui vastav auto olemas ja akut originaalis hoidvad kinnitused olemas, siis võid minu käest S5-t 1200,-ga osta ja siis garantiikorras proovida ära vahetadaIcon_confused

Ja muidu S5 on ainult 85 Ah
Vasta
#6
Pean välja uurima mis aku mu autol on. Võtsin ta ühe töökoja seina äärest lihtsalt augutäiteks, et saaks auto käima panna, oli ta enne olnud mingi linttraktori peal, see viidi vanarauaks, siis seisis telve talve väljas, kevadel sain ta omale ja toimib juba kolmas aasta minu käesIcon_eek

Varta aku suri mul aastaga.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Mul tavaliselt exide akud surevad poole aastaga ja Varta akusid tõstan autolt autoleSmile. Kusjuures positiivne kogemus oli ka ühe hiinakaga, kui genekas maha suri, et õnnestus aku pealt Tartust Võrru sõita. Nii, et ei tea kunagi. Usun, et kui võtta suvalise akutootja natuke kangem versioon, siis ükskõik kes tootja on.
Vasta
#8
Mul maal seisab traktori peal mingi väga julm geelaku. Tavaliselt näeb käivitusprotsess välja nii, et 30 sekundit käiamist ja kuidagi õnnestub 40 a diisel turtsuma ajada. Paar korda aastas on vaja olnud laadida - sest traktori enda laadimine ei tööta.

SLil on samuti Geelaku - pole siiamaani alt vedanud (2,5 a). Kasutan võibolla 8 kuud aastas.

203 on samuti geelaku (2 aastat ja 0 probleemi). Igapäevases kasutuses.

Kusjuures akud ei olnud uued kui ma nad peale tõstsin. Nii et mehed investeerige mõnituhat VRLA akusse (VRLA = Valve Regulated Lead Acid) mis on valmistatud AGM-Tehnoloogiaga ja jääb ära see lõputu jamamine teil ära.

Mb kasutab HOPPECKE ning VARTA VRLA akusid.

Üks näide maailmatasemel akudest mis kestavad rohkem kui aastake.
12V 74AH 680A (EN) 2800.-
12V 95AH 760A (EN) 3500.-
Silberis on nende hinnad vastavalt 4000.- ja 5400.-
Aga on ka tigedamaid (näiteks 100 Ah) akusid mis mõeldud suure tarbimisega sõidukitele (näiteks MB originaal taksod), ning nende hinnad on Silberis veelgi kõvemad (kuni 7500 krooni akust) Smile Aga noh see veab ka iga ilmaga 5,5 liitrise V12 mootori käima.
Vasta
#9
Mul peal hetkel 100Ah varta aku. ostetud aprillis miska alla 1000eeq eest ja praeguseks on küpse juba. Pinge vajub hommikuks alla, umbes 12V peale isegi siis kui akujuhe maas on. Pool aastat on uue aku jaoks ikka vähe küll. Varsti viin garantiisse....
Vasta
#10
pärnus SEK auto poes 100ah mingi hankook aku 915 eek. mingi bosch-i aku hinna eest võid omale 2 tükki seukseid saada. 2 aastat on garantii. endal ajab praegu 2.5D 66kw mootori tööle. aga happe tase tasuks üle kontrollida, mul oli suht minumum.
Vasta
#11
Panen siis ka oma kogemused kirja. Mul olnud alati see reegel, et peale auto ostu esimene ost on uus 100Ah aku, ehk mõõdulindiga max mis vahele mahub.

Põhiliselt olen eelistanud EXIDE (2x126+audi100) ja RAYLITE (124, 202, a8, c140, w211) akusid. Teiste hulgas ka Bosch, Varta, Volta, Centra. Ühtegi autot pole omand üle 2-3a ehk siis akudel olnud pidevalt garantii. Kuna vahepeal sai ka akusid müüdud, siis julgen väita, et reeglina on "tavalise" aku eluiga 2-4a meie kliimas lühikeste sõitude puhul. Korralik omanik suudab seda muidugi pikendada.

Laadimise olen ka alati ära kontrollinud, et ei oleks täiskoormusega alla 14V.

Ptui, ptui, ptui, pole mina kordagi akuprobleemi tundnud! Tõsi, külmal talvel olen vahest seinast juurde laadind, aga mitte alati. Kõige kallimaid ja GEL akusid pole kordagi ostnud.
Vasta
#12
Hm, ülalloetust pean tegema sellise järelduse, et minule on sattunud sitt eksemplar ja üldiselt ollakse Vartaga rahul.Icon_neutral

Mina ei saa olla, sest kuigi CCA on numbrite järgi vägev, realiseerub see kuidagi lahjalt. Võtan irvitavalt naabrimehelt tema Excide ja see kerib hoopis ägedamalt. Mine ja võta kinni.Doubt
Seda akut sai ka garantiisse käidud pakkumas, kuid pinged, kaalud ja koormustaluvus olid normis ja neil polnud alust akut välja vahetada.

Optima redTopiga on mul positiivne kogemus olemas - mineja pilli pani käima ikka lõbusasti. Olenemata temperatuurist Icon_eek Aga kaks üritust (nii paarkümmend sekundit) oli piir - rohkemaks lihtsalt ei jätkunud jõudu. Polnud ju mahtuvustki - mini 56 Ah... Aga ampreid oli kohe hullumoodi. Kahju ainult, et see purk nii kallis on.Retard

Mul oli ka paar aastat tagasi ISTA kaltsiumaku. Selle CCA oli paberite järgi küll hea, kuid tegelikkuses laksas 74 Ah Centra junn ikka hulka lõbusamalt mu (tollal kolmeliitrist) traktorimootorit kerida... Praegu elab seesinane ISTA Nova Calcium põksi peal oma viimast aastat ning ega talvel vist sellest enam elulooma saa.
Tollase akuvaliku põhjuseks oli hea hind. Hiljem selgus küll, et hind oli küll hea, kuid asjaajamine jättis soovida. Nimelt sattus mulle esimesel korral selgelt vigane eksemplar, mille klemmipinge peale nädalast kasutamist oli napilt 11 V. Alguses püüti leida põhjuseid küll aku kinnitusest ja klemmide määrimisest kuni generaatori rikkeni, kuid lõpuks pidid selle aku ikkagi välja vahetama...

Nujah... Eks kaeme. Seni pole keegi veel oma abikätt pakkunud S5 sõbrahinnaga saamiseks.

Kui kellegi on veel häid soovitusi, laske tulla.

TM mõne aasta taguse akutesti pani mälu järgi vist Bären kinni... Neid saab pea poole odavamalt. Üheks talveks oleks ju hea küll.Eusa_whistle

Aga tahaks ikkagi head saadaIcon_lol Kuigi S6 näikse numbrite valguses ikka väga muhe olema, siis praegusele autole ma küll seda ostma ei hakka.
Vasta
#13
Tundub, et häid pakkumisi ei tule...

Eks peab hakkama siis Punamütsikese jaoks raha koguma.Badgrin
Vasta
#14
Tõstame ja läbustame!

Täna tuli jutuks sõbraga kellel 2a vana CENTRA aku ja kutu! Täpset mudelit ei oska öelda, aga oli pisut üle tonni maksnud.

Esimesel talvel hakkas juba jama pihta ja auto lülitas mugavustoiminguid välja. Kusjuures sõidab iga päev vähemalt 200km ja laadimine on korras!

Tundub, et uuemate MB'de peal tavalised akud ei kesta, peab ikka midagi paremat panema. Ahjaa, minu Raylit lülitas ka juba korra mugavustoimingud välja. (Aga seda teisel talvel mitte esimesel!) Badgrin

Selle teema võiks varsti "akuabi" teemaks ristida ja kuhugi tehnilise alla kleepsuks panna. Smile
Vasta
#15
Varta akudega jama ikka aegajalt, ühe autopoe sõnul. Rohkem kui mingite odavamate Itaalia akudega.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
Laur Kirjutas:Varta akudega jama ikka aegajalt, ühe autopoe sõnul. Rohkem kui mingite odavamate Itaalia akudega.
See autopood soovitab siis mingeid Itaalia akusid?

Tundub, et peaks ühe aku ostma, võib-olla ka 2 kui mu oma esimeste külmadega ära sureb. Unibrow

5k Hoppecke't ka ostma ei kipu, enne ostan 3x odava junni sama aja jooksul mis see kestab... vähemalt koguaeg pea-aegu uus. Badgrin
Vasta
#17
Ei ole siin läbu midagi, asjalik jutt. Akude kohta just ülearu infot ju ei liigu.

Seda olen ma isegi mõtisklenud, et äkki peaks hoopis teadlikult väiksema ja odavama aku peale minema... Praegu on mitmes poes pakkumised 74 Ah akudele, hinda 900 tuuris. Ühe punamütsikese hinnaga saab neid kolm ja pool tükki ja vaevalt need nüüd päris aastaga küpsevad. Ostaks igaks talveks värske aku ja....Retard

Ehh, vaene olla on nigel. Muidugi tahaks geelakut, kuid nende viiekilone hind paneb köhima. JA mõtisklema, et on mul ikka seda parimat vaja, kui odav käkk (esimesel talvelRetard) sama asja teeb.
Vasta
#18
Olen kasutanud teatud põhjusel ainult Exide akusi ja pole siiani kordagi pidanud kahetsema.
Vasta
#19
Kas need teatud põhjused sisaldavad ka hea hinnaga tarnekanalit?

Teema alguses mainitud naabrimehe Exide on küll täitsa asine purk... Kui hea hinnaga saaks sajaampertunnise, võiks ju kaaluda. Letihind nagu ei kutsu ostma, samas pole ma uusimate pakkumistega kursis.
Vasta
#20
marek Kirjutas:See autopood soovitab siis mingeid Itaalia akusid?

Tundub, et peaks ühe aku ostma, võib-olla ka 2 kui mu oma esimeste külmadega ära sureb. Unibrow

5k Hoppecke't ka ostma ei kipu, enne ostan 3x odava junni sama aja jooksul mis see kestab... vähemalt koguaeg pea-aegu uus. Badgrin

Pood soovitaks kahtlematta Vartat, kuna maksab 2x niipalju kui itaalane. Smile
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Milline T210 valida? MBw140 11 9,699 18-03-2017, 05:57 PM
Viimane postitus: ZEBRA111
  Soov osta MB E klass 211 kere Rain573 38 37,615 06-02-2016, 03:37 AM
Viimane postitus: Mike22
  Soov osta merssu - mida arvata? Tsikelman 17 10,763 28-10-2015, 07:55 PM
Viimane postitus: nostromo
Thumbs Down Soovin osta uuemat E klassi, abi? Janno22 13 12,752 18-07-2014, 07:08 PM
Viimane postitus: marek
  W140 s350 td . Kas osta või mitte ? lincoln84 5 6,229 10-12-2013, 09:27 PM
Viimane postitus: Laur
  Kas tasub osta? W123 Meren 10 9,388 02-12-2013, 12:07 PM
Viimane postitus: erkilo
  Kas tasub osta ....? v6sa 1 3,332 25-10-2013, 09:21 AM
Viimane postitus: Lahekas
  Milliseid H7 pirne osta? Autobild testis mitmeid erinevaid marek 0 2,575 08-03-2013, 11:06 PM
Viimane postitus: marek
  milline w124 ? jawarider2 3 3,411 11-12-2012, 08:21 PM
Viimane postitus: itbilen
  Sooviks osta midagi E klassist djrayon 34 30,868 12-09-2012, 08:37 AM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 23 külali(st)ne