Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BIO diisel
#1
Tere foorumi pere
ega keegi pole kokku puuutunud nimelt biodiisliga ??
Kuidas on kokkupuuted olnud ,omad kommentaarid ja kättesaadavus ??
Rendin pukseerimishaagist Pärnus !!!
56765050 pukseerimishaagis@hot.ee
Vasta
#2
tanel87 Kirjutas:Tere foorumi pere
ega keegi pole kokku puuutunud nimelt biodiisliga ??
Kuidas on kokkupuuted olnud ,omad kommentaarid ja kättesaadavus ??


Võid küsida kasutaja Werewolf i käest. Ta sõidab pidevalt sellega. Kui ma ei eksi siis tal E250TD W124 ja ükspäev sai suheldud ja mainis, et biodiisliga on isegi mootor mahedam ja mõnusama häälega. Aga ninaga tundsin mõnusat pagaritöökoja lõhna. McDonaldsi friikartuli lõhn on selgelt ülepaisutatud. Pigem oli meeldiv lõhn.
Vasta
#3
Vana E250TD W124 paaki võid ka tavalist toiduõli kallata, liigub nagu loom ainult talvelvaja piiritusegalahjendada.(ise tehtud proovitud!)
Bio diislit müüb bussifirma .. kas vist Taosto oli see kes müüs hind ka nii 7-10 eegu vahel.
hoiatuseks nõnda palju et bio diisel ei seisa eriti kaua "normidele" kohane seega põhjus miks eesti tootjad seda tanlkas müüa ei julge. AGa Taistost lubati see mure lahendada.
Vasta
#4
KRT mul oli küll biodiisliga jama.... esiteks mu vähesed 65 kw muutusid kyll vist 50 kw-x esiteks ei ole tal sellist põlemist/hõõgumist mis on tavalisel diislil ja filtreid peab ka paraku tihemini vahetama systeemil
Vasta
#5
Meie auto siis jah juba teist aastat suveperioodil biodiisli dieedil ja millegi üle kurta küll väga ei ole. Talvel või miinuskraadidega siiski oleme ainult tavalist diislit kasutanud, sest biodiisel u -5 kraadi juures kipub ära hanguma. kevadel sügisel oleme biodiislit tavalise diisliga seganud.

Mis filtrite tihedasse vahetusse puutub, siis kui tegu korraliku biodiisliga (piisavalt settida lastud), siis ei pea küll filtreid tavalisest tihedamini vahetama. Sel suvel aga sattus meile üx partii, mis polnud piisavalt settinud ja selles sisalduv parafiin ajas väga kiirelt filtrid umbe. Aga peale seda, kui mu isa seda biodiisli tootjat korralikult noomis, pole enam selliseid probleeme olnud.

Mis mootorisse puutub, siis biodiisel muudab selle tuntavalt vaiksemax tavadiisliga võrreldes, kuna tema määrimisomadused on paremad. Kilowattide vahet väga tunda ei ole, aga samas ma ka väheste kilowattidega (69 kW) suure auto peal (1530 kg) harjunud ja aeglane on ta nii või teisiti.
Vasta
#6
Ma ei tea miks aga paljud erinevad autotootjad on ära keelanud biodiisli kasutamise!
Vasta
#7
väikemees Kirjutas:Ma ei tea miks aga paljud erinevad autotootjad on ära keelanud biodiisli kasutamise!

Palun näiteid!

Vastupidi, järjest enam võetakse masinate konstrueerimisel arvesse erineast allikast pärineva kütuse kasutamise võimalust. Ärge unustage, et peale taimeõli on olemas veel hulk rasvasid, millest saab diiselmootorile sobivat kütust. Rääkimata teise põlve kütustest, mis oma olemuselt on vägagi niiöelda tavalise diislikütuse moodi.

Mina olen kah sellesama moosiga sõitnud, mida Werewolfki tarbib. Minu kogemused on pigem negatiivsemad. Kuigi ootuspärased... Paagist ja torustikust lahtipestava saastaga filtrite umistumist oskasin oodata. Aga juba +10 hanguvat kütust mitte. Ilmselgelt on tegemist halva partiiga ja kehva reklaamiga müüjale, kuid väikestes tehastes on sellise jama otsa sattumine täitsa võimalik.

Kes räägivad siin võimsuselangusest, võiksid natuke uurida, kuidas diiselmootori toitesüsteem ja eriti regulaator toimetavad. Kütusekulu küll tõuseb, nii 10%. Sama palju on ka biodiislikütuse kütteväärtus madalam - täiesti ootuspärane tulemus.

Meite säästukas on oma mootoriga üsna õhtul ja seepärast ei kõhelnud ma hetkekski paari paagitäiega katsetamast. Mootori surved on madalad ja külma mootori käivitumisest annab märku mehine suitsupilv. Bioga sõites oli see pilv "lahjem" ja selle lõhn talutavam. Ka autot seisates oli tunda meeldivat praelõhna. Mootor töötab tõepoolest vaiksemalt ja minu arvates ka käivitub paremini.

Praegu on paagis segu, kus kumbagi pooleks. Lõhn on endiselt hea, suitsupilv hakkab taas nähtavaks muutuma ja kütusekulu on veidi langenud.

Ükski tihend ega voolik pole veel järele andnud, kuigi ootan huviga kütusevoolikute pehmenemist - neid pole mina puutunud ja kaheksakümnendate keskel nüüd küll keegi taimeõliga sõitmist ette ei kujutanudWink

Filtreid ikka kulub. Ühelt poolt peseb taimne õli igalt poolt soga lahti ja teiselt poolt on minu ostetud partii ilmselgelt puudulikult seisnud. Üks kanister on läbipaistev ja selle põhjale on viiendiku ulatuses hakanud settima miskit valget - ilmselt parafiin.

Kuidas seda kasutada, seda juba eelpool mainiti - alkoholiga segi ja soojal ajal paaki.

Meil on siin ka kasutaja evrg, kes oma punnuga on biodiislit (tõsi, ikka korralikku standardile vastavat kaupa, mitte väiketehase toodangut) on üksjagu tarbinud. Tõsi, teda pole tükk aega näha olnud....Rolleyes

Kui küsite, kas järgmisel suvel jätkan, siis vastan nii: kui hinnavahe tavakütusega on vähemalt 15% (ehk rahaliselt ei lähe asi kallimaks) siis kindlasti. Juba see lõhn on seda väärtWink
Vasta
#8
v6sa Kirjutas:
väikemees Kirjutas:Ma ei tea miks aga paljud erinevad autotootjad on ära keelanud biodiisli kasutamise!

Palun näiteid!

Näiteid, selleks jään natukene hätta! Töötan autorendis ja 99%-nti renditavatest autodest tarbivad diislit. On esindatud nii Saksa kui Jaapani autod ja päris mitmel margil on kütuseluugil märge, et BIO diisel keelatud. Autode vanus on maksimaalselt 2-3 aastat!
Ajapikku võin seda osa siin täiendada ja tuua esile konkreetsed margid ja mudelid.
Vasta
#9
Kas märge on stiilis "biodiesel not recommended" või pigem "biodiesel not permitted / biodiesel forbidden"

Üldiselt on biodiisliga vähem muret, kui etanooliga - see eeldab oluliselt suuremas mahus mootori kohandamist. Kuigi, just selliseid "flex fuel" mootoreid on viiamsel ajal tulnud lausa ridamisi. Need saavad ise aru, mida neile pakutakse ja koandavad oma tegevuse sellele.

Uuematel autodel (nagu ka põllutehnikal) on üheks suureks probleemiks see, et juhtelektroonika peab aru saama, kui paagis loksub BIO ja sellele vastavalt oma tegevust korrigeerima. Muidu viitab 10% võimsuselangus kaardil ettenähtuga võrreldes mootoririkkeleWink Ja elektroonika võib alustada paanika levitamisega...

Traktoritel on kasutusel spetsiaalne vidin, mis tuvastab elektriliste parameetrite põhjal, kas tegemist on diislikütuse või taimeõliga ja vastavalt sellele korrigeerib juhtkaarte. Muide, soojemas Euroopas (Prantsusmaa, Saksamaa, Hispaania) laseb suur hulk põllutehnikat ringi, puhas õli paagis loksumasIcon_cool Saab ka meil, kuid ainult suvel - kui õhutemperatuur langeb alla +10, on probleemid kohal ja soojendusega paak, trass ja filtrid hädavajalikud. Sinnamaani saab trikitades ka ilma ümberehitusteta.
Vasta
#10
Sai vähe jälgitud, VW Passat, Golf, nii eelmine kui viimane mudel. Skodad. kirjutatud BIO disel ja läbikriipsutatud ring punaselt peal. Passatitle küll mustalt aga ei oska öelda, kas on seal ka midagi vahet. Samas mäletan, et kunagi nägin ühte automarki millel oli see rohelisega tehtud, läbikriipsutatud ring.
Opel aga... Lihtsalt Disel EN590 ja kõrval antud märku et loe raamatust järgi.

Kuigi tõesti, ehk ei juhtu midagi. Lihtsam on keelata, kui autotootja ei ole seda piisavalt testinud, garantii andmiseks!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  mb203,220cdi,2003,diisel.väljaheite kogus üle normi linnumaetonu 4 724 04-06-2023, 11:13 AM
Viimane postitus: siimruz
  Range Rover Sport al.2010 3.0 V6 180kW diisel / 5.0 375kW bensukas? nostromo 10 5,064 25-01-2020, 03:26 PM
Viimane postitus: nostromo
  Superturbo diisel pluserid hiinast? Rydel 6 5,579 19-04-2016, 10:47 AM
Viimane postitus: erx000
  ukraina diisel leitsaku 4 4,104 12-06-2012, 08:21 AM
Viimane postitus: R129
  Ise diisel kütet teha? Wiha 20 13,343 07-04-2008, 08:44 AM
Viimane postitus: Nustu826
  Kas arvad et su diisel tossab liialt?? ivar123 0 2,819 18-10-2007, 11:38 PM
Viimane postitus: ivar123



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne