13-08-2011, 01:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-08-2011, 01:08 PM ja muutjaks oli Riho-Peeter S..)
Nõukogude Liit ostis kõik kolm MB600 L.I.Brežnevi valitsemise ajal (1964-1982):
- 1966: MB600 SWB kuulikindel
- 1976: MB600 SWB
- 1979: MB600 Pullman
Kõik selle klassi autod kuulusid eranditult KGB bilanssi. Arvestades, et tolle aja Nõukogude Liidu diplomaatiline protokoll ei näinud ette mistahes välismaiste autode kasutamist riigijuhtide poolt, siis osteti need autod tõenäoliselt personaalselt automaniakist L.I.Brežnevi nõudmisel. Seega oli L.I.Brežnev vähemal või rohkemal määral kõigi kolme N.Liitu müüdud MB600-ga seotud. Täiesti kindel on see, et vähemalt ühte MB600 kasutas L.I.Brežnev isikliku mänguasjana. Ilmselt oli see sama MB600, millest on juttu Venemaa ametliku uudistekanali Russia Today uudisenupus:
http://www.youtube.com/watch?v=-tDWVrd60Uw
L.I.Brežnevil oli terve kollektsioon haruldasi autosid, nende hulgas Riia Automuuseumis eksponeeritav Brežnevi poolt lömmisõidetud Rolls-Royce Silver Shadow, aga ka üliharuldane Citroen SM ja Maserati. Välismaiste autode kasutamine Nõukogude Liidu riigijuhtide poolt oli raskendatud kahel põhjusel. Esiteks välistas selle diplomaatiline protokoll, mis nägi ette ainult kodumaiste esindusautode kasutamise, kuigi ZiL oli arvatavasti mitme suurusjärgu võrra kallim kui MB600. Teiseks oli lääne autode hooldus keeruline. N.Liidu ainus välismaiste autode remonditöökoda asus Moskvas ja seal remonditi kõiki automarke. Töökoja eesmärk oli teenindada peamiselt välissaatkondi, kes kasutasid välismaiseid autosid. Ainuüksi varuosade tellimine võttis aega mitu kuud, remondi kvaliteet oli vilets.
Kuulikindlat 1966.a. MB600 Brežnev tõenäoliselt mänguasjana ei kasutanud, sest see oli sõidunaudingu saamiseks liiga kohmakas ja raske. L.I.Brežnevi kuulikindel MB600 oli lühikese teljevahega. Selle auto saatus on teadmata.
Juhul, kui peab paika, et 1979.a. MB600 pullman (http://qn.quotidiano.net/pazzo_mondo/200...znev.shtml) leidis kasutust N.Liidu välisesinduses, siis seda sai Brežnev isiklikult kasutada minimaalselt, arvestades auto suurt läbisõitu (90 tuh.km) ja et Brežnev suri juba kolm aastat peale auto ostmist.
- 1966: MB600 SWB kuulikindel
- 1976: MB600 SWB
- 1979: MB600 Pullman
Kõik selle klassi autod kuulusid eranditult KGB bilanssi. Arvestades, et tolle aja Nõukogude Liidu diplomaatiline protokoll ei näinud ette mistahes välismaiste autode kasutamist riigijuhtide poolt, siis osteti need autod tõenäoliselt personaalselt automaniakist L.I.Brežnevi nõudmisel. Seega oli L.I.Brežnev vähemal või rohkemal määral kõigi kolme N.Liitu müüdud MB600-ga seotud. Täiesti kindel on see, et vähemalt ühte MB600 kasutas L.I.Brežnev isikliku mänguasjana. Ilmselt oli see sama MB600, millest on juttu Venemaa ametliku uudistekanali Russia Today uudisenupus:
http://www.youtube.com/watch?v=-tDWVrd60Uw
L.I.Brežnevil oli terve kollektsioon haruldasi autosid, nende hulgas Riia Automuuseumis eksponeeritav Brežnevi poolt lömmisõidetud Rolls-Royce Silver Shadow, aga ka üliharuldane Citroen SM ja Maserati. Välismaiste autode kasutamine Nõukogude Liidu riigijuhtide poolt oli raskendatud kahel põhjusel. Esiteks välistas selle diplomaatiline protokoll, mis nägi ette ainult kodumaiste esindusautode kasutamise, kuigi ZiL oli arvatavasti mitme suurusjärgu võrra kallim kui MB600. Teiseks oli lääne autode hooldus keeruline. N.Liidu ainus välismaiste autode remonditöökoda asus Moskvas ja seal remonditi kõiki automarke. Töökoja eesmärk oli teenindada peamiselt välissaatkondi, kes kasutasid välismaiseid autosid. Ainuüksi varuosade tellimine võttis aega mitu kuud, remondi kvaliteet oli vilets.
Kuulikindlat 1966.a. MB600 Brežnev tõenäoliselt mänguasjana ei kasutanud, sest see oli sõidunaudingu saamiseks liiga kohmakas ja raske. L.I.Brežnevi kuulikindel MB600 oli lühikese teljevahega. Selle auto saatus on teadmata.
Juhul, kui peab paika, et 1979.a. MB600 pullman (http://qn.quotidiano.net/pazzo_mondo/200...znev.shtml) leidis kasutust N.Liidu välisesinduses, siis seda sai Brežnev isiklikult kasutada minimaalselt, arvestades auto suurt läbisõitu (90 tuh.km) ja et Brežnev suri juba kolm aastat peale auto ostmist.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane