11-06-2011, 01:29 AM
(10-06-2011, 07:59 PM)stihl Kirjutas: Vean kihla, et Mareki piltidel olev auto on just nö. "talupoegade" poolt käima pandud. Garantiiprobleemid vblla esinevad, aga mitte oluliselt rohkem, kui fritsud seda ise oleks teinud...
See on tõepoolest sama auto, millele ma mõned korrad viidanud olen. Tema reg.number ongi täna MB600. Nagu ma oma eelmises postituses mainisin, ei kahtlegi ma üldse selles, et Eestis on veel inimesi, kes saaksid 600 haldamisega suurepäraselt hakkama. Meie vanatehnika ringkonnas on olemas väga leidlikke mehi, kes oskavad süveneda asja tuumani. Sealjuures sina Stihl, oled üks neist kelle juurde ma oma tulevikus ostetava Bentley tagavedrustust tulen remontima. Ainult aega ei oska ma täna veel kirja panna.
AGA ... sellesama 600 projekti põhjal oli ka näha, et Eesti keskmise palga teenijale poleks see auto mitte kuidagi jõukohane. Ole nii nutikas kui tahad. Või ma ei tea, kui just talukaupade nomeklatuurist talle varuosi sobitama peab, siis äkki pole asjal mõtet? Kõikide varuosade hinnad olid müstilised võrreldes isegi W111 kupeega. Eks seetõttu sai siingi otsitud alternatiive originaalosadele, paljud asjad taastatud, osa asju tehtud ise uued ning Eesti meistrite paremad oskused sai hästi ära kasutatud. Alates metallikunstnikest, lõpetades klaverimeistrite ja sadulseppadega.
Oma töökoja mehed olid väga tublid, lugesid palju raamatuid ja lahendasid olukordi ka siis, kui tee oli püsti ees. Elektrik käis asja kokku panemas umbes 3 aktiivset kuud. Auto seadistamine lõplikusse sõidukorda võttis umbes pool aastat. Kõike tehti ühisaju meetodil. Sellele vaatamata kujunes 600 selle maja üheks kõige kallimaks projektiks. Näiteks seesama mainitud vedrustuse remontkomplekt lõpuks ikkagi osteti. Auto valmis siiski ilmselt ca 2-3 korda odavamalt, kui Euroopas on harjutud maksma. Kuid sellele vaatamata pole ma kindel, et tema omahind jääks allapoole maailmaturu väärtust.
Tööde tase on minu hinnangul väga hea. Euroopa tasemega ei oska nii võrrelda, kuid ma ei usu, et vahe väga hoomatav oleks. Kui üldse, siis värvkate võiks auto eksklusiivsust arvestades olla veel parem. Sellele oleks pidanud rohkem rõhku panema. Vedrustus hakkas tööle väga hästi. Hoiab pikalt (ikka nädalaid) rõhku üleval. Sõidab väga hästi, tagaosa kõrgus on reguleeritav, kõik mugavusvarustus töötab. Sealjuures see tohutu auto kannatab uskumatult hästi suuri kiirusi ja pidurdab oma suure massi maha nii pehmelt, et imesta ainult. Ainus probleemne koht on endiselt automaatkast, mille töö ei vasta päris ülejäänud auto tasemele. Seda on ka korra lahti võetud, kuid kunagisest pikast seismisest on kasti sisu rikkunud korrosioon.
Tegelikult peaks selle konkreetse auto sünnitusvaludest ja rasedusarmidest täitsa eraldi artikli üllitama. Äkki ajamegi 600 järgmisel nädalal välja ja viime looma jalutama.
Terve aasta poole aastaga