Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur)
#16
Sa ajad I ja II generatsiooni segamini nii enda,kui minu väidetes.
Minu jutu väited on lähtunud konkreetsest generatsioonist, need on siga ja kägu.
W126 oli nii pikalt tootmises (79-91), et I ja II gen on ikka öö ja päev teineteisest.
US spec mootorid on Saksa inseneri poolt alla viidud surveastmetega, kuna neil "II maailmasõja võitjatel" oli bensiin nagu ta oli, lisaks hakkas "rohelisus" ka neile jõudma. (Loe: kütuse hinna tõus). Mina jätan endale õiguse nimetada seda siiski anomaaliaks, et tehas tegi neile madaldatud surveastmega mootori.
Ameeriklaste armust USA turu jaoks?
W126 oli küll kõike muud, kui USA turu jaoks toodetud auto. USA sai omale diislid. Smile
R107 kohta võiks küll öelda, USA turu jaoks toodetud.
Üleüldse kas Sul on W126 või on Sul R107 peal W126 mootor?
Seda Su esimest lausest välja ei ole.

Kordan veel üle: kui on I gen (loeme:esimese generatsiooni, s.t. 79-85, s.t. K-Jetronic ((W126 peal on ka karburaator olnud, küll 280SE)) auto või W126 pealt pärit mootor (vahet ei ole kas EU/USA spec, USA puhul kaotab omanik lihtsalt hunnikus kW-te tänu alandatud kompressioonile), siis seal ei ole tehase tehase katalüsaatorit ega õhupumpa.
See on retrofit.
II generatsiooni puhul (85-92 KE-Jetronic) esineb loomulikult KAT/õhupump. Seda ei ole vaja mulle rääkida, et oma silmaga keegi näinud on. Võin seda ise ka garaažis vaadata. Minu väide käis I generatsiooni kohta.
Teemaalgataja - Sul on 99% tõenäosusega after-market installatsioon ja kolme kaabliga Lambda andur. S.t. küttekehaga Lambda, mida Bosch tehasetoodangule hakkas paigaldama kõvasti hiljem, W126 puhul II gen-l.

Tore on näha, et mõnikord siinne jutt natukenegi tehniliseks kisub, hariv.
W126 on antud kontekstis veel keerulisem teema, seal on veel omakorda mõjutavaid faktoreid:

EU vs USA turg (kompressioon)((Saksa turu kütuse jaoks oli kõrge kompressiooniga mootor/tehase mõistes ECE tähisega, kompressioon 10,5:1); I vs II gen; ajas muutunud väljalase (Just II gen jooksul, parim näide 500, mille kW 4 eri versiooni) ; nukkvõllid; süütenurk.

W126 84-85 aasta autol on "üleminekuvariant" ka olemas, kust mootor on K-Jetronic "juhtimise" peal (s.t. kütuserõhk läbi bi-metall pressostaadi), kuid tühikäiku juhib juba el. solenoid ja sellel on sama juhtplokk mis W126 II gen autol, kus on KE-Jetronic coos CIS-ga.
Teemaalgatjata'l võib ka see haruldus esineda.
Ja PS W126 II gen. ei ole ECU't , on CIS (Cold ignition start). CIS'ga tuli ka muutuv süütenurk.
I gen W126 (tehase konditsioonis) oma mehhaanilise kütusesurve juhtimisega ei ole suuteline Lambda anduriga midagi tegema.
I gen W126 puhul on Lambda hilisem looming.
II gen puhul pakuti ka KAT'i retrofiti, neil on kapoti all alati ka nupp tangitava kütuse määratlemiseks (Sest sõideti omal ajal ka väljaspool Saksamaad), neil oli mootorimärkena RÜF.

Anyway - kui käed sealtsamusest välja ei kasva, lõigu julgelt juhtmeid, 1 soonelisel pole üldse mingit küsimust, kolmesel ei ole ka kütteelemendil polaarsusel vahet.

MAV - minul on omal kogemusi varajasemast ajast just W126 II gen autode esmasregistreeringul siinses ARK'is, nii M116 kui M117, kus ARK töötaja küsis, kas tahate passi KAT märget või ei?
MB puhul näitab autentne EPC tehase KAT'i siiski ära. Mida ARK töötajad vaatavad, ei tea, kardan, et ka täna vaatavad enamus seal "Pilvede all" vm populaarjama.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: W126 500 gen1 kJet lambdasond (hapnikuandur, lambda-andur) - Autor: Rolz - 18-12-2021, 01:44 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W221 S500 2006 Parktronic radar-andur SGM 15 9,453 25-02-2024, 10:46 AM
Viimane postitus: Rai66
  Probleem W126 420SEL mootoriga Hunt 3 267 02-01-2024, 01:50 PM
Viimane postitus: ktmduke
  W126 pliidinuppude pirnid, temperatuurirullide kleepsud MeelisN 2 338 26-02-2023, 10:18 AM
Viimane postitus: Karl
  W126 SE madaldus/ koobaste rullimine Akohin 6 1,221 29-04-2022, 04:51 PM
Viimane postitus: MAV
  W126 280 SE AnarJaanus 0 546 12-01-2022, 07:27 PM
Viimane postitus: AnarJaanus
  CL 500 (C216) anomaalia GeorgJoo 5 968 08-11-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: Rolz
  W126 esitiivad brunosacco 2 999 20-08-2021, 01:02 PM
Viimane postitus: brunosacco
  W126 Juhipoolse ukse lukustussüsteemi eemaldamine helitehnik 1 640 06-07-2021, 11:56 AM
Viimane postitus: v6sa
  W126 kliima lisamine Akohin 7 2,496 03-02-2021, 10:00 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 500 4-matic vahekasti probleem. Rein 8 6,042 04-09-2019, 12:14 PM
Viimane postitus: sm. pelle



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne