02-06-2021, 10:45 PM
Huvitav, mille poolest see sildade reguleerimine nii keeruline tegevus on, et sellega hakkama ei saada? Meeletult aeganõudev kui väga korralikult teha, seda küll, aga midagi üle mõistuse keerulist seal küll pole, kui sildades puuduvad loksud ja reguleeritavad detailid täiesti kinni roostetanud pole. Pigem tehaxe asi tihti üle jala ja keerataxe heal juhul vaid kokku lahku jooxu (ok, paljudel autodel ei saagi enam muud reguleerida). Ma viimane kord keerasin oma MR2-el sillad paika puhtalt silma järgi ilma sillapingita, kuna need olid ikka väga paigast. Kokku-lahku jooxu timmisin mõõtes rataste eest ja tagant mõõdulindi abil ja pika latiga esi ja tagaratta külje pealt. Peale seda oli rool sõites otse ja ei kiskunud kusagile. Tõsi, see on kerge ninaga hobiauto ja on peale seda vaevalt 1000km sõitnud, nii et rehvide kulumist pole täheldanud.
Oma S124-ja sildu keerasin kunagi ise sillastendis umbes 2 tundi paika, aga kui lõpetasin, olid ka kõik ette-taha ja külgkalded vasakul ja paremal komakoha pealt võrdsed (sel siis ette-taha ning külgkalle tuleb samaaegselt reguleerida ja numbrid muutuvad kogu aeg) ning siledal maanteel võis käed roolist lahti lasta ja auto kulges mitu kilomeetrit otse. Aga noh, ilmselgelt tavamehhaanikud ei viitsi 2 tundi silda reguleerida ja see pole majanduslikult kasulik. Keerataxe kiirelt nö "rohelisex" ja käib küll, mis sest, et vasaku ja parema poole numbrid pole võrdsed vaid "rohelise" vahemiku eri äärmustes kui niigi hästi läheb, et kõik kalded "rohelisex" saab. Tagasilda ei tehta vahest üldse ja kui see paigast, siis pole ju lootustki esisilda paika saada. Kuna enamik inimesi sõidab vaid mööda aukus linnatänavaid, siis pole ju väga vahet ka, nad niikuinii tähele ei pane, et midagi valesti ennem kui rehvid kulunud kui siiski.
Oma S124-ja sildu keerasin kunagi ise sillastendis umbes 2 tundi paika, aga kui lõpetasin, olid ka kõik ette-taha ja külgkalded vasakul ja paremal komakoha pealt võrdsed (sel siis ette-taha ning külgkalle tuleb samaaegselt reguleerida ja numbrid muutuvad kogu aeg) ning siledal maanteel võis käed roolist lahti lasta ja auto kulges mitu kilomeetrit otse. Aga noh, ilmselgelt tavamehhaanikud ei viitsi 2 tundi silda reguleerida ja see pole majanduslikult kasulik. Keerataxe kiirelt nö "rohelisex" ja käib küll, mis sest, et vasaku ja parema poole numbrid pole võrdsed vaid "rohelise" vahemiku eri äärmustes kui niigi hästi läheb, et kõik kalded "rohelisex" saab. Tagasilda ei tehta vahest üldse ja kui see paigast, siis pole ju lootustki esisilda paika saada. Kuna enamik inimesi sõidab vaid mööda aukus linnatänavaid, siis pole ju väga vahet ka, nad niikuinii tähele ei pane, et midagi valesti ennem kui rehvid kulunud kui siiski.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!