Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maalriteenus
#6
Oman ka väikest kogemust maalritöökoja hindadega seoses (ca 6-7a) ja võin rääkida natuke nendest hindadest.
Esiteks, kindlustus tööd on nö nibin-nabin tööd, pole seal mingeid ulme kasumeid sees. Cabas seab hinna ette ja kui tuleb lisatööd vms siis on raskem seda hiljem lisada, mida tihtipeale juhtub.
Teiseks paljud tõesti kurdavad, et detaili hinnad on kallid..on ehk tõesti aga mis teha kui kulumaterjal on kallis. Teen väikse näidise mis küll pole täielik, aga mingi ülevaate annab. Näite toon näiteks siis stange värvimisel kuluva materjali ja kulu näol. Oletame, et tegu on uue stangega:
pind pesta ja puhastada silikoni eemaldiga 5-1o€ liiter, kulu kuskil 50 ml
Pind karestada kruntimiseks P320 paberiga ca 35s tk, kulu neid vast 3-4 tk, olenevalt detaili keerukusest(reeglina tehakse seda vibraga e. lihvijaga)
Stange keerulisemate osade matistamine lihvvillaga, assilexiga või poroloniga vms, kulu ca 1,5 € tk ja kulub neid vast 1-3.
Nüüd tuleb välja, et stange on saanud transpordi käigus vigastada, tuleb veel seda pahteldada, Kusjuures reeglina neil on ikkagi kraapsud peal ja kliendile on raske seletada, et hoolimata sellest, et tegu oli uue detailiga peab sinna veel pahtlit lisama, eriti kui detaili tõi veel klient ise.
Aga siis detaili pesu jälle silikoni eemaldiga, siis karestus pahtli alla P180 ja pahtel peale, oletame, et väike pahteldus, kulu ca 50g pahtlit, 1 P180 lihvketas ja sil eemaldi summas kokku siis laialt 2-3€.
Pahtel ise kuivab ca 20 minutit kui järgida tehnoloogiat, ajakulu siiani on olnud ca 30-40 minutit koos detaili korrektselt pukki panekuga, et pärast kambris vormist välja ei vajuks jne
Järgneb pahtli lihvimine alustades P180, siis P240 ja P320. ehk kulu ca 1,2 €, peale seda järgneb jälle sil pesu, mida seekord peaks tegema eraldi plastikutele mõeldud sil pesuga, mis muudab pinna antistaatiliseks. Hinda peast ei mäleta, aga umbes 40-50% kallim kui tavaline sil pesu.
Edasi liigume kruntimisse. Vajadusel veelkord pesu, siis puhastamine vahalapiga. Kasutada tuleks uue detaili puhul alla eraldi plastiku krunti, kulu stange puhul ca 150 ml hinnaga ca 25€ liiter e. 3,75€. Kuluks arvestage veel ca liiter püstolipesu lahustit, kui kasutada püstolipesu masinat, kuluks ca 6 €.
Seda kõike peaks tegema muidugi kruntimis alas. vastasel juhul on kõik kkohad tolmu täis. Kui kruntimis ala pole, siis kaetakse eraldi teised autod ja detailid mis töökojas kinni.
Peale plastiku krunti kantakse peale otse täitevkrunt, kulu ca isegi ehk 400ml, Liitri hind töösegule võiks olla ca 25€ ehk reaalne kulu siis 10€. Sellele järgneb muidugi jälle püstoli pesu.
Järgneb kuivatus. kui seadmeid pole, siis krunt kuivab ca 20 tundi korralikult. Saab kiirendada kruntimisalaga kuumutades või infrapuna kasutades.
Kõigele sellele järgneb krundi lihvimine: Vajadusel P320, edasi P400, P500 ja P600 ning hall karukeel, assilex vms. Kulu kuskil kokkuvõetuna 8-9 euri koos jällegi sil pesuga.
Alustame värvi segamisega, kuluks siis värv, segasmise tops, värvi liitri hinnaks võtame keskmise 100€ kuna hinnad kõiguvad 40€ lõpetades 200-300(mitmekihilised värvid jne, tänapäeva autodel täiesti tavapäraseks muutunud toonid) Hinnad arvutan ikka nõuetele vastavate vesibaasil värvidega.
Stange peale kulu ca 300ml ehk siis 30€, juurde veel püstoli pesu seekord ca 8 €. Siia otsa kohe lakk hinnaga 50€ liiter ja kuluks samuti ca 400ml e 20€ millele jälle järgneb püstoli pesu.
Enne värvimist veel vajalik teha ka vesibaasil pesuainega pesu, loeme kuluks ca 1 €. Hindade sisse pole arvutatud mul tegelikult pesulappe, suvalise kaltsuga seda ikka ei tee....oletame kuluks ca 3 € kogu töö mahu juurde.
Edasi veel laki kuivatus kambriga.
Edasi peaks detail valmis olema, oletades, et pole vaja poleerida midagi.
Siiani kiirelt kokku arvutatuna sain kuluks 114,4 €, See siis puhtalt kulu ühele detailie materjali osas. Palun arvestada siis juurde veel Kruntis ja värvikambri kulu, ca 20€ tsükkel, oletame, et töökojas on rohkem tööd ja tehakse mitut detaili korraga, siis pool sellest. Üks tsükkel on näiteks kruntimine, teine värvimine + lakkimine ehk kaks tsüklit niikuinii.
Edasi mõelge palun kõikidele tööriistadele ja abivahenditele mida maaler või töökoda on pidanud soetama, mingi protsent peab olema ju arvesse arvestatud. Oletame 5 € detailillt.
Töömehe palk: 20-30€ detailist neto- palun mõelda kui suur on siin kogu töö ajakulu!!!
Hetkel kokku saadud: 158,4€
Maksud riigile, töökoja rent, elekter jms selline veel juurde

Mina jällegi ei saa aru kuidas on võimalik 80€ Detail värvida?? Mis materjalid või protsessid veel siin vahele jäävad?

Mõelda tuleb ka sellele veel, et kui on vaja detail auto küljest eemaldada, või siis ülejäänud auto katta, see on meeletu aja ja materjali kulukas protsess.

Ega ma ei mõtlegi, et see töö oleks odav lõbu, kuid ehk aitab see mõista natuke teemavõõrastel inimestel, et see maalri töö pole hea lihtne viis rikkaks saada väikse materjali ja ajakuluga. Tegu siiski ka veel tervist kahjustava tööga, mis nõuab väga kulukaid isikukaitse vahendeid juurde.

Vasta


Sõnumeid selles teemas
Maalriteenus - Autor: Rolz - 24-09-2016, 09:57 PM
RE: Maalriteenus - Autor: arturmalcik - 24-09-2016, 10:19 PM
RE: Maalriteenus - Autor: Rolz - 24-09-2016, 10:30 PM
RE: Maalriteenus - Autor: nostromo - 24-09-2016, 10:50 PM
RE: Maalriteenus - Autor: arcar - 25-09-2016, 08:24 AM
RE: Maalriteenus - Autor: dexter - 25-09-2016, 09:47 AM
RE: Maalriteenus - Autor: v6sa - 25-09-2016, 11:20 AM
RE: Maalriteenus - Autor: siimruz - 25-09-2016, 12:48 PM
Maalriteenus - Autor: .Alar. - 25-09-2016, 12:57 PM
RE: Maalriteenus - Autor: sten130 - 25-09-2016, 04:31 PM
RE: Maalriteenus - Autor: Rolz - 26-09-2016, 09:28 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne