23-01-2013, 01:20 PM
(23-01-2013, 01:43 AM)itbilen Kirjutas: Kas on keegi kusagil katsetanud sellist asja et madaldusega autol ees näiteks 17 velg k6rgema rehviga ja taga maksimaalselt suur siis umbes 18 veljel ? 140nel olen näinud sarnast et taga toll suuremad kettad.
Huvitab sellepärast et v6imalikult hästi j6u maha saaks ja et ikka kylgpidamine ka säiliks. Kas oskab keegi targem kommenteerida, kuidas rinkaomadel rattad "lääpa" aetud on ja et mida sellega saavutab?
Alustax sellest, et palju su autol seda jõudu on, mis vaja maha saada? Kas autol piiratud libisemisega differ on (Sest on ju suur vahe, kas kogu jõud läheb ühte või kahte rattasse)?
Läbimõõdult suurem velg võib aidata jõu maha saamisel, kuna see on raskem ja mootoril seda raskem ringi ajada ehk jõudu on vähem (mis ei ole loomulikult ideaalne). Pigem on tähtis velje laius. Velg peab olema vaid nii suure läbimõõduga, et pidurid sinna sisse ära mahux, kui suurem/raskem velg panna, kaotad jõus.
Kõige mõistlikum on osta mingid 16 või 17 tollised kerged veljed u. 8 tolli laiad ja nendele Toyo R888 tänavalegaalsed (võid sõita igapäevaselt ja politseil pole kobisemist, kuna kõik nõutavad märgised peal) slikid peale tõmmata. Kuivaga haarduvad need tavarehvidest tunduvalt paremini, kuid vihmaga tasub ettevaatlik olla, kuna nende muster ei tõrju vett nii hästi kui tavarehvidel ja vesiliug on kerge tekkima.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/R888.htm
Siin on rehvide haarduvuse kohta veidi tehnilisemat juttu:
http://farnorthracing.com/autocross_secrets4.html
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!