08-04-2012, 10:33 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2012, 10:52 PM ja muutjaks oli denis23.)
Jah, ega minule ausalt öeldes, ei meeldi teiste asjades sorkimine, ning teiste asjade arutamine, sellega, eeldan, et omanik võib minu postituse ka kustutada hiljem.
Kui aga arvamuse küsitakse, siis, ilmselt, peaks ka vastama.
Põhimõtteliselt, sellise auto ost on lihtne - võtad 1000 eur, ja ostad ära. Kui aga küsimus, kui keeruline on sellises seisundis auto taastamine, siis jälle küsimus on selline, mis on taastamise all mõeldav. Siiski, eeldan, et eesmärk mitte põllurallikas, vaid ikka uunikum.
Sellisel juhul, ütlen kohe, et sellises konditsioonis Mercedes W110 ost taastamise eesmärgil tundub minule mitte kõige mõistlikuks.
Tegemist on levinud autoga, ning juba 4-5 000 eur saad sa kui mitte ideaalse, siis väga heas originaalkonditsioonis (s.t. sirge, läikiv, mehaaniliselt ok, roosteta, ilusa salongiga ja korraliku kroomiga) auto. Korraliku sõitva auto ilmselt ka poole odavam. Taastamine on aga ilmselt, selle auto puhul oleks kuskil turuhindades 20+ kEUR. Alates. Plus 1 aasta aega. Ning arvesta ka seda, et üks asi näiteks tehasekonditsiooni taastada, näiteks üsna robustselt ehitatud GAZ-21, ning hoopis teine - sama ajastu Mercedest. Isegi kõige odavama, levinuma. Lihtsalt see eeldab teist tööde kvaliteedi, kuna auto kvaliteet oli algusest ka üsna kõrge. Kerevahed, värv, polstrid, puit jne - kõik peab ideaalne olema. Ja originaalvaruosad võivad maksta palju.
Kui küsid - mis selle konkreetse auto puhul võib vajada taastamist, siis, arvan, et taastamist võib (ja suure tõenäolisusega, vajab ka) kõik, või peaaegu kõik. On mingi tõenäolisus, et vahetad näiteks, käigukastis või tagasillas õli ning see hakkab vähemalt, rahuldavalt, tööle, aga mitte väga suur.
Enda kogemus kaua seisnud klassikaliste autodega, isegi nendega, mis väljast on nagu prillkivi (seisnud soojas garaazis jne) mis reaalselt lähimal tutvumisel vajasid tuhanded ja tuhanded eurod investeeringud.
Ja üldiselt, enda kogemus on küll selline, et maailmas (loe Euroopas ja USAs) sellises konditsioonis autod hakatakse taastama siis, kui nende taastamisejärgne hind ületab 50 kEUR.
Nii et soovitaks küll seda autot kas dokumentideks, või varuosadeks (sellisel juhul hind on ka täiesti adekvaatne, mida omanik tahab).
Kuid kahjuks, mitte taastamiseks.
Aga ütlen veel kord - arvestades, et sama auto varuosad sobivad pea kõigidele ajastu Mersudele, ning arvestades MB varuosade hinna, ilmselt, on selle auto ost varuosadeks sellise hinnaga üsna mõistlik.
Kui aga arvamuse küsitakse, siis, ilmselt, peaks ka vastama.
Põhimõtteliselt, sellise auto ost on lihtne - võtad 1000 eur, ja ostad ära. Kui aga küsimus, kui keeruline on sellises seisundis auto taastamine, siis jälle küsimus on selline, mis on taastamise all mõeldav. Siiski, eeldan, et eesmärk mitte põllurallikas, vaid ikka uunikum.
Sellisel juhul, ütlen kohe, et sellises konditsioonis Mercedes W110 ost taastamise eesmärgil tundub minule mitte kõige mõistlikuks.
Tegemist on levinud autoga, ning juba 4-5 000 eur saad sa kui mitte ideaalse, siis väga heas originaalkonditsioonis (s.t. sirge, läikiv, mehaaniliselt ok, roosteta, ilusa salongiga ja korraliku kroomiga) auto. Korraliku sõitva auto ilmselt ka poole odavam. Taastamine on aga ilmselt, selle auto puhul oleks kuskil turuhindades 20+ kEUR. Alates. Plus 1 aasta aega. Ning arvesta ka seda, et üks asi näiteks tehasekonditsiooni taastada, näiteks üsna robustselt ehitatud GAZ-21, ning hoopis teine - sama ajastu Mercedest. Isegi kõige odavama, levinuma. Lihtsalt see eeldab teist tööde kvaliteedi, kuna auto kvaliteet oli algusest ka üsna kõrge. Kerevahed, värv, polstrid, puit jne - kõik peab ideaalne olema. Ja originaalvaruosad võivad maksta palju.
Kui küsid - mis selle konkreetse auto puhul võib vajada taastamist, siis, arvan, et taastamist võib (ja suure tõenäolisusega, vajab ka) kõik, või peaaegu kõik. On mingi tõenäolisus, et vahetad näiteks, käigukastis või tagasillas õli ning see hakkab vähemalt, rahuldavalt, tööle, aga mitte väga suur.
Enda kogemus kaua seisnud klassikaliste autodega, isegi nendega, mis väljast on nagu prillkivi (seisnud soojas garaazis jne) mis reaalselt lähimal tutvumisel vajasid tuhanded ja tuhanded eurod investeeringud.
Ja üldiselt, enda kogemus on küll selline, et maailmas (loe Euroopas ja USAs) sellises konditsioonis autod hakatakse taastama siis, kui nende taastamisejärgne hind ületab 50 kEUR.
Nii et soovitaks küll seda autot kas dokumentideks, või varuosadeks (sellisel juhul hind on ka täiesti adekvaatne, mida omanik tahab).
Kuid kahjuks, mitte taastamiseks.
Aga ütlen veel kord - arvestades, et sama auto varuosad sobivad pea kõigidele ajastu Mersudele, ning arvestades MB varuosade hinna, ilmselt, on selle auto ost varuosadeks sellise hinnaga üsna mõistlik.
Dodge WC52 1943
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/
Buick Century Riviera 1955
Volga GAZ-21i 1960
Cadillac Fleetwood 1967
Rover P5B 1973
Mercedes 280S 1977
Autodepäevikud ja blogi: http://www.drive2.ru/users/kolomenski/