08-04-2009, 01:18 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2009, 01:23 AM ja muutjaks oli R129.)
Jah kahjuks ei ole asjad nii roosilised. Originaal tolleaegsed skeemid on üks SUUUUUR joonis kus on kogu auto elekter peal. Tagatuledest sigaretisüütajani ning seal vahel on kuskil su jagaja ning külmkäivituspihusti. Silberis on need raamatute kujul olemas.
Mul on olemas 1983 (vanemaid enam pole) 380 SEC (K-Jet lambdaga) skeem. Mees kes jagab elektrit teeb selle järgi ära, jätab teatud komponendid välja (lambda "osakonna"). Külmkäivitus ja tühikäik peaksid sama tööpõhimõttega olema. Ma arvan et isegi releedel on samad otsad. Ka süüde jne süsteemid - võibolla on vaja veidike leiutada.
Kui sa loodad et kellegil on olemas skeem kus on sama värvi juhtmed isegi joonistel ning sinu sellel aretatud mootoril ja auto kapotialusest pilt olemas (kus reaalselt mingi andur jne asuvad), siis seda inffi jäädki sa ootama. Plug and play lahendust pole. Ausalt. Julgen öelda et Eestist sa vanu skeeme neid ei saa (va Silberist - ja sealgi ei ole kõikide masinate skeeme: erinevaid variante on lihtsalt) - sest need on ikka väga defka värk. Uuemad on muidugi elektroonsel kujul olemas ja neid liigub erinevates programmides.
Kui elektrik teab nende releede põhimõtet siis ei ole isegi skeeme vaja - loomulikult on need abiks
K-jet on lihtne ja labane. Need karbikesd ei ole ajud; sisuliselt 8 klemmiga relee. K ja KE on sarnased, nii et need skeemid mis ma saatsin ka nendega peaks niiöelda pildi ette saama - ise peab asja endale selgeks tegema. Vanu skeeme on raske saada ja seetõttu peabki aretama ja mitmest autost võibolla info enda jaoks kokku mõistatama.
Ma ei saa millegi pärast kogu joonist välja printida - seepärast ka jupitan.
Esimene joonis "aju" sisendid. Pole vaja kommentaare ilmselt peale seda et nr 7 on puudu (tühikäigu lüliti juhe millegipärast)
Teine joonis - süüde.
Üldse nendel skeemidel mis ma saadan ei ole pistiku numbrid vaid standard voolu tähistused - 16 on ALATI süütepooli mass (ühenda sinna kus süütepooli peal on nr 1); 15 on ALATI süütevool (aga kui ploki peal on nr15 klemm siis ei tähenda alati see seda et sinna peaks ise süütevoolu vedama) jne. Neid standardseid tähistusi peab elektrik teadma, muidu ei ole ta autoelektrik lihtsalt ja selline mees saab küll lisatulede panekuga hakkama kuid natuke keerulisemate asjadega mitte.
Kolmas
Üldine skeem asjade asukohast
Neljas
Tühikäigu lülitist veidike - üldine asend ja tema seos tempi anduriga. (nr 8 on automaadi N lüliti esimese millega lubatakse süütelukust starteri käivitusvool - lilla)
Külmkäivitus (selle termo/time karbikese skeemi mul enam pole)
Aga noh selge on see, et valesse kohta voolu või massi andes võid sa need karbikesed maha põletada.
Mul on olemas 1983 (vanemaid enam pole) 380 SEC (K-Jet lambdaga) skeem. Mees kes jagab elektrit teeb selle järgi ära, jätab teatud komponendid välja (lambda "osakonna"). Külmkäivitus ja tühikäik peaksid sama tööpõhimõttega olema. Ma arvan et isegi releedel on samad otsad. Ka süüde jne süsteemid - võibolla on vaja veidike leiutada.
Kui sa loodad et kellegil on olemas skeem kus on sama värvi juhtmed isegi joonistel ning sinu sellel aretatud mootoril ja auto kapotialusest pilt olemas (kus reaalselt mingi andur jne asuvad), siis seda inffi jäädki sa ootama. Plug and play lahendust pole. Ausalt. Julgen öelda et Eestist sa vanu skeeme neid ei saa (va Silberist - ja sealgi ei ole kõikide masinate skeeme: erinevaid variante on lihtsalt) - sest need on ikka väga defka värk. Uuemad on muidugi elektroonsel kujul olemas ja neid liigub erinevates programmides.
Kui elektrik teab nende releede põhimõtet siis ei ole isegi skeeme vaja - loomulikult on need abiks
K-jet on lihtne ja labane. Need karbikesd ei ole ajud; sisuliselt 8 klemmiga relee. K ja KE on sarnased, nii et need skeemid mis ma saatsin ka nendega peaks niiöelda pildi ette saama - ise peab asja endale selgeks tegema. Vanu skeeme on raske saada ja seetõttu peabki aretama ja mitmest autost võibolla info enda jaoks kokku mõistatama.
Ma ei saa millegi pärast kogu joonist välja printida - seepärast ka jupitan.
Esimene joonis "aju" sisendid. Pole vaja kommentaare ilmselt peale seda et nr 7 on puudu (tühikäigu lüliti juhe millegipärast)
Teine joonis - süüde.
Üldse nendel skeemidel mis ma saadan ei ole pistiku numbrid vaid standard voolu tähistused - 16 on ALATI süütepooli mass (ühenda sinna kus süütepooli peal on nr 1); 15 on ALATI süütevool (aga kui ploki peal on nr15 klemm siis ei tähenda alati see seda et sinna peaks ise süütevoolu vedama) jne. Neid standardseid tähistusi peab elektrik teadma, muidu ei ole ta autoelektrik lihtsalt ja selline mees saab küll lisatulede panekuga hakkama kuid natuke keerulisemate asjadega mitte.
Kolmas
Üldine skeem asjade asukohast
Neljas
Tühikäigu lülitist veidike - üldine asend ja tema seos tempi anduriga. (nr 8 on automaadi N lüliti esimese millega lubatakse süütelukust starteri käivitusvool - lilla)
Külmkäivitus (selle termo/time karbikese skeemi mul enam pole)
Aga noh selge on see, et valesse kohta voolu või massi andes võid sa need karbikesed maha põletada.