24-03-2009, 05:06 PM
Mis hetkel ta siis käigu ära vahtab? Kas 4000+ p/min; 5000+ p/min
Mis juhtub kui külma mootoriga pedaal põhja vajutada - kas toimub käiguvahetus?
Oled sa seda katsetanud või mitte?
Nii kõrge mootori tuur ei ole iseenesest normaalne. Neti teel on kõike raske teha, kaasaarvatud veaotsingut Vaja diagnostikasse minna ja vaadata mida arvuti ütleb - äkki on kastis mõni viga sees ja seetõttu avariirežiim. Aga võibolla on ka käigukasti juhtplokk katki - ei tea.
See katalüsaatori soojendamise jutt - külma mootoriga on ka katalüsaator külm ja "tänu" sellele ei toimu ka heitgaaside neutraliseerimist katalüsaatoris. Et seda protsessi (külm katalüsaator) kiirendada, siis on MBl (ja paljudel teistel autodelgi) süsteem, mis ei lase käiku külma mootoriga madalatel pööretel vahetada. Sest rohkem pööret= rohkem küttekulu = kiirem soojenemine.
Lisaks toimub muidugi ka külma mootoriga (külma käigukasti õli puhul) käigukasti kaitsmise mehhanism. Käikude allalülitus ei ole selline nagu sooja mootir puhul ning käiguvahetus on natuke teravam ning käiguvahetuse hetkel piiratakse mootori võimsust rohkem kui sooja mootori (õigemini käigukasti ÕLI) puhul.
Mis juhtub kui külma mootoriga pedaal põhja vajutada - kas toimub käiguvahetus?
Oled sa seda katsetanud või mitte?
Nii kõrge mootori tuur ei ole iseenesest normaalne. Neti teel on kõike raske teha, kaasaarvatud veaotsingut Vaja diagnostikasse minna ja vaadata mida arvuti ütleb - äkki on kastis mõni viga sees ja seetõttu avariirežiim. Aga võibolla on ka käigukasti juhtplokk katki - ei tea.
See katalüsaatori soojendamise jutt - külma mootoriga on ka katalüsaator külm ja "tänu" sellele ei toimu ka heitgaaside neutraliseerimist katalüsaatoris. Et seda protsessi (külm katalüsaator) kiirendada, siis on MBl (ja paljudel teistel autodelgi) süsteem, mis ei lase käiku külma mootoriga madalatel pööretel vahetada. Sest rohkem pööret= rohkem küttekulu = kiirem soojenemine.
Lisaks toimub muidugi ka külma mootoriga (külma käigukasti õli puhul) käigukasti kaitsmise mehhanism. Käikude allalülitus ei ole selline nagu sooja mootir puhul ning käiguvahetus on natuke teravam ning käiguvahetuse hetkel piiratakse mootori võimsust rohkem kui sooja mootori (õigemini käigukasti ÕLI) puhul.