22-03-2009, 04:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2009, 04:19 PM ja muutjaks oli Renkju.)
R129 Kirjutas:Renkju Kirjutas:Tead, moraal on täitsa läbitud.
Esmalt oli mul w201, 90 kw-ne aastaringselt sõidus, siis kuskil vahepeal võtsin järelemaksuga c240, seega olin rentnik ja koefitsent oli auto omaniku järgi ja siis varsti ostsin SEL'i.
A vot mis mind häiris oli see, et w201 langes, aga nii kui olin c240 järelemaksu lõpetanud ja auto omale nimele vormistanud ning kindlustuse teinud tuli üllatuseks see, et sellel masinal oli 1,20 koefitsent. Öeldi, et igal autol on teil erinev koefitsent. Ma tegin näo, et mõistan kuigi siiski jääb mulle arusaamatuks, miks igal autol on erinev koefitsent kui ühel on juba langenud?
See, et igal LEPINGUL (mitte autol) on eri koefitsient, on Eesti LKfondi eripära (seadus selline). Uue lepingu saad vanade lepingute KESKMISE põhjal. See tähendab, et kui sul on jäänud varileping kunagi ülesse ja seda ei maksa (loe koefitsient kõrge), siis näiteks 3 auto ostmisel ongi jama käes - võta keskmine nendest 1,2 ja 0,xx. Need kes noortena hulgi autosid enda nimel omasid - tunnen kaasa. Ainuke lahendus ostke mingid väga väikese kindlustusmaksega pillid nende juurde (uuri kindlustusest) ja makske koefitsient "alla".
Seetõttu autot müües ja ostes (eriti suure mootoriga) mõelge selle peale. Vahe on mitme aasta peale isegi kümend tuhanded.
See seletab kõik!
Kuid ma arvan, et eriliselt suurt probleemi mul nüüd sellega ei ole, lihtsalt tekitas minus küsimusi ja arusaamatust.
Kuid kui nüüd nende kõrvale veel mingisugused masinad võtta, ehk sisi väiksemahulised, siis ju hakkab nendega esialgu sama lugu, et koefitsent on algul 1,20 ja siis kuue kuu vältel langeb ja siis uuesti kuue kuu vältel ja tõmbab samalajal keskmist väiksemaks?