15-03-2009, 05:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-03-2009, 05:57 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Teema tegingi seepärast, et mõned mehed näitavad oma minimaalset saavutatut igapäevase keskmisena...
Tegelikult on mul savi, kui palju kellelgi kulub. Igaühe enda mure. Aga mulle hakkas lihtsalt hinge peale käime see, kuidas ilmselgelt valedel eeldustel leitakse kütusekulu, mida siis esitatakse absoluutse tõe pähe.
Olles ise jälgunud igapäevaauto kütusekulu arvete alusel nüüd juba viis aasta, võin mõned järeldused teha. Aga eriti huvitavaks läks elu kevadel, kui sain oma autole paigaldada kütusekulumõõturi, mille eraldusvõime on 10 ml. Tulemused on huvitavad... Olen nendest meie säästukateemas ka kirjutanud. Aga kordamine on tarkuse ema:
absoluutne miimimum on 6 l sajale. Seda liiklusel jalus venides;
üle 9 l sajale pole suutnud sooloautost läbi tallata;
kõige rohkem on säästukas kugistanud 15 liitrit sajale. Tookord sai asulas heinarulle katla juurde lohistatud haagisega.
Omadest kogemustest võin öelda, et Kernu Krooningu Eurodiisli püstol klõpsab kinni varem, kui Laagri Maksi juures oleva UnoX oma. Vahe on paar liitrit ehk 25 km läbisõidus. Ehk peale Unox-s tankimist saan sõita 100 km enne, kui kütusemõõdiku osuti täispaagi jaotiselt alla vajub. Krooningust tankides sadat täis ei saa... Tähelepanek põhineb nii 30 paagtäiel.
Kas tankida servani või klõpsuni? Loomulikult on servani tankimine täpsem. Aga sellega saab üsna kindlalt külje kütusega kokku. Kurb tõsiasi on see, et enamus meie autosid on kümneid aastaid vanad ja sama vanad on ka korgitihendid. Pole siis ime, et osa kütust sealtkaudu üritab lahkuda... MB-l pole asi veel väga hull, kunagi oli mul Fiesta, mis suisa niristas kurgunitangitud paagist paremkurvis
Nagu ma arvasin, kujunes sellest teemast natuke enam, kui vaid kütusekulu mõõtmise kogemuste jagamise teema. See on hea! Seega, laseme edasi. Kasvõi maailmavaatelise küsimuse ümber: milleks mul on vaja teada oma auto kütusekulu, niikuinii kulub kõik ära, mis paaki ostan...
Minul on vaja kahel põhjusel:
1) suurenenud kütusekulu vihjab mingile rikkele;
2) oskan paremini planeerida tankimist pikematel sõitudel. See viimane pole üldse tähtsusetu, kui oled mõne vähelevinud tanklaketi klient.
Tegelikult on mul savi, kui palju kellelgi kulub. Igaühe enda mure. Aga mulle hakkas lihtsalt hinge peale käime see, kuidas ilmselgelt valedel eeldustel leitakse kütusekulu, mida siis esitatakse absoluutse tõe pähe.
Olles ise jälgunud igapäevaauto kütusekulu arvete alusel nüüd juba viis aasta, võin mõned järeldused teha. Aga eriti huvitavaks läks elu kevadel, kui sain oma autole paigaldada kütusekulumõõturi, mille eraldusvõime on 10 ml. Tulemused on huvitavad... Olen nendest meie säästukateemas ka kirjutanud. Aga kordamine on tarkuse ema:
absoluutne miimimum on 6 l sajale. Seda liiklusel jalus venides;
üle 9 l sajale pole suutnud sooloautost läbi tallata;
kõige rohkem on säästukas kugistanud 15 liitrit sajale. Tookord sai asulas heinarulle katla juurde lohistatud haagisega.
Omadest kogemustest võin öelda, et Kernu Krooningu Eurodiisli püstol klõpsab kinni varem, kui Laagri Maksi juures oleva UnoX oma. Vahe on paar liitrit ehk 25 km läbisõidus. Ehk peale Unox-s tankimist saan sõita 100 km enne, kui kütusemõõdiku osuti täispaagi jaotiselt alla vajub. Krooningust tankides sadat täis ei saa... Tähelepanek põhineb nii 30 paagtäiel.
Kas tankida servani või klõpsuni? Loomulikult on servani tankimine täpsem. Aga sellega saab üsna kindlalt külje kütusega kokku. Kurb tõsiasi on see, et enamus meie autosid on kümneid aastaid vanad ja sama vanad on ka korgitihendid. Pole siis ime, et osa kütust sealtkaudu üritab lahkuda... MB-l pole asi veel väga hull, kunagi oli mul Fiesta, mis suisa niristas kurgunitangitud paagist paremkurvis
Nagu ma arvasin, kujunes sellest teemast natuke enam, kui vaid kütusekulu mõõtmise kogemuste jagamise teema. See on hea! Seega, laseme edasi. Kasvõi maailmavaatelise küsimuse ümber: milleks mul on vaja teada oma auto kütusekulu, niikuinii kulub kõik ära, mis paaki ostan...
Minul on vaja kahel põhjusel:
1) suurenenud kütusekulu vihjab mingile rikkele;
2) oskan paremini planeerida tankimist pikematel sõitudel. See viimane pole üldse tähtsusetu, kui oled mõne vähelevinud tanklaketi klient.