12-03-2009, 07:10 PM
Hea teema ning ma miski pärast ootasin V6sast, et ta selle teema teeks
Teeme siis asjad selgeks....paak on muutumatu suurus, vahet ei ole, kus sa tangid ning mida sa sinna sisse paned, paagi maht toru servani on ikka üks ja sama. Tankuri roll seisneb ainult selles, kas väljastatava kütuse kogus vastab tegelikule, kuid kuna tegemist on siiski taadeldud seadmetega, pole põhjust nende näitudes kahelda... kui siis +/- 0,5 liitrit.
Loogiline, et kütusekvaliteet on meie riigis kõikuv ning TÄPSELT sama koostisega kütust ei saa sa maailmas mitte kusagil 2 korda järjest. Loomulikult mõjutavad mõõtmistulemust ilm(kas on tuuline või mitte, palav või külm jne), maastik, teekate, rehvid ning Sinu auto tehnoseisukord. Kõik see mõjutab lõpptulemust, kuid tavakasutajale piisava tulemuse saad sa kätte nii ehk naa.
Räägime siis kasvõi sellest reisikesest, mille ma kunagi ette võtsin ning sain pärast arvutades küttekuluks maagilised 6,5 l/100km kohta. Auto MB 230E w124 1988a. Eks igaüks ise teab kas usub või mitte, kuid püüan selle kirja panna võimalikult detailselt ja nii palju kui ma mäletan.
Trass Viljandi - Valga - Võru - Tartu - Viljandi peaks olema piisav vahemaa, et saada enam vähem usutavat tulemust.
Reisi alg- ning lõpp-punkt oli Viljandis Tallinna tänava Statoili tankla, kus ma tankisin paagi ääreni täis ning asusin teele. Autos oli peale minu veel üks inimene. Sõit kulges rahulikult 90-100km/h piirimail, järske gaasivajutusi ega kiirendusi ei teinud, püüdsin sõita võimalikult ühtlase kiirusega. Reis kulges peatustega iga linna lähedal. Linnasõitu oli ainult Viljandis ning Tartus Võru maanteelt Annelinna ning Tartust välja Viljandi suunas. Sõidu lõpp-punktis tankisin paagi samamoodi ääreni täis, nagu siis, kui reisi alustasin. Vaadates juurdelastud küttekogust ning odomeetrilt läbisõidetud kilomeetreid, saingi selle arvu, mille ma jutu alguses välja ütlesin.
Minu, kui lihtinimese jaoks on see number täitsa vastuvõetav ning võin öelda, et minu auto võttis tol hetkel kütet umbes 6,5 liitrit sajale, ümardades lähima täisarvuni siis 7 liitrit saja kilomeetri kohta.
Kui päris pedantseks minna, siis võib tõesti appi võtta mensuurid ning GPSid jms kola aga vaevalt, et tavainimene viitsib seda ette võtta, kui siis ainult tõsine fanatt, kellel peab olema kõik milliliitri pealt kirjas.
Teeme siis asjad selgeks....paak on muutumatu suurus, vahet ei ole, kus sa tangid ning mida sa sinna sisse paned, paagi maht toru servani on ikka üks ja sama. Tankuri roll seisneb ainult selles, kas väljastatava kütuse kogus vastab tegelikule, kuid kuna tegemist on siiski taadeldud seadmetega, pole põhjust nende näitudes kahelda... kui siis +/- 0,5 liitrit.
Loogiline, et kütusekvaliteet on meie riigis kõikuv ning TÄPSELT sama koostisega kütust ei saa sa maailmas mitte kusagil 2 korda järjest. Loomulikult mõjutavad mõõtmistulemust ilm(kas on tuuline või mitte, palav või külm jne), maastik, teekate, rehvid ning Sinu auto tehnoseisukord. Kõik see mõjutab lõpptulemust, kuid tavakasutajale piisava tulemuse saad sa kätte nii ehk naa.
Räägime siis kasvõi sellest reisikesest, mille ma kunagi ette võtsin ning sain pärast arvutades küttekuluks maagilised 6,5 l/100km kohta. Auto MB 230E w124 1988a. Eks igaüks ise teab kas usub või mitte, kuid püüan selle kirja panna võimalikult detailselt ja nii palju kui ma mäletan.
Trass Viljandi - Valga - Võru - Tartu - Viljandi peaks olema piisav vahemaa, et saada enam vähem usutavat tulemust.
Reisi alg- ning lõpp-punkt oli Viljandis Tallinna tänava Statoili tankla, kus ma tankisin paagi ääreni täis ning asusin teele. Autos oli peale minu veel üks inimene. Sõit kulges rahulikult 90-100km/h piirimail, järske gaasivajutusi ega kiirendusi ei teinud, püüdsin sõita võimalikult ühtlase kiirusega. Reis kulges peatustega iga linna lähedal. Linnasõitu oli ainult Viljandis ning Tartus Võru maanteelt Annelinna ning Tartust välja Viljandi suunas. Sõidu lõpp-punktis tankisin paagi samamoodi ääreni täis, nagu siis, kui reisi alustasin. Vaadates juurdelastud küttekogust ning odomeetrilt läbisõidetud kilomeetreid, saingi selle arvu, mille ma jutu alguses välja ütlesin.
Minu, kui lihtinimese jaoks on see number täitsa vastuvõetav ning võin öelda, et minu auto võttis tol hetkel kütet umbes 6,5 liitrit sajale, ümardades lähima täisarvuni siis 7 liitrit saja kilomeetri kohta.
Kui päris pedantseks minna, siis võib tõesti appi võtta mensuurid ning GPSid jms kola aga vaevalt, et tavainimene viitsib seda ette võtta, kui siis ainult tõsine fanatt, kellel peab olema kõik milliliitri pealt kirjas.