11-03-2009, 01:24 PM
Allarr Kirjutas:...
viljandist startides lasin paagi ääreni täis.
...
kui bensiinijaamas peatusin, lasin paagi uuesti täis ning peale mahtus täpselt punkti pealt 10 liitrit.
...
See mõõtmine andis tulemuse, et kütust kulus.
Erinevad tankurid, erinev kütus.
Kui nii mõõta, siis ikka samast püstolist tankides ja vähemalt paar-kolm paagitäit.
Kui nii võtta, siis peaks Allarr saama 65 l paagitäiega sõita 65/6,5*100=1000 km kaugusele. Kas tõesti?
Muidugi võtab heas korras mootor vähem kütust, kui käestlastu. Oma osa lisavad pealejääv pidur, logisevad laagrid ja kulunud sillast tingitud väär jooks. Ma ei taha öelda, et selliseid autosid poleks. Aga ma sügavalt kahtlen, kas sellist autot müüakse 15 kEEK eest? Kas Allarr müüks oma auto 15 kEEK eest?
Reaalne elu näitab, et viieteistkiloeeguse neljaga, mil bensumootor, kipub kütusekulu pigem kümne kanti, eriti talvisel ajal või lühikesi otsi nühkides.
Väikeseks võrdluseks: meie säästukas (S124, 2,5 liitrine hõredakssõidetud vabalthingeldav diiselmootor, automaatkast, kliima) neelab täna 8,2 l/100 km. Siis keskmisena, maanteel loomulikult vähem. Suisel ajal paneb kliima 0,3 otsa.