02-03-2009, 11:55 PM
merslane Kirjutas:Olen seda asja natuke lähemalt uurinud , kuna omad vitsad löövad vahel valusasti. Tegelikult on nii, et kui ei ole kuulda sutsuvat häält pihustite juurest ja ei ole diisli lõhna salongis (eriti just kohapeal nt. foori all seistes vms) , ei tohiks vahetada pihustiseibe lihtsalt igaks juhuks. Kinni põleb pihusti ainult sellisel juhul, kui seib juba laseb läbi. Kui ilmnevad eelnimetatud ilmingud , tuleb reageerida koheselt , sest iga kilomeeter tähendab 10-t meislilööki. Kõige kergem on pihusteid lahti saada ja põlemisjääke eemaldada kuumal mootoril. Kõige tähtsam on sellise töö puhul saada peegelläikivaks pihustipesa ja pihusti aluspind. Pihusti aluspinda tuleb isegi vahest treida ja poleerida, kui seibid on läbi lasknud ega pole koheselt reageeritud. Pihusti pesasid plokis tuleb siis töödelda vastava freesiga. Ühesõnaga kõik pinnad peavad olema peegelläikkivad , ka kõige väiksem kübemeke mingit ollust või lihvimata põlemisjääk võib rikkuda kogu töö. Ja enne pihustite paigaldust on olemas vastav keraamiline määre, millega tehakse pinnad kokku.Ja kindlasti teha täielikult puhtaks pihusti kinnituspoltide augud , vastasel korral keerate oma plokikaanesse mõra. Kindlasti kontrollida , et kuumuse tagajärjel (seibide vahelt mootori töötades lendab ainult tuld sõna otseses mõttes) ei ole sulanud pihustite plastikust kontakti pesad ja ei ole kahjustatud juhtmestik kaane all. Oma autol lasin igaks juhuks vahetada seibid Silberauto soovitusel Silberis , arvake nüüd , mis oli tulemus 20 tuhande km pärast, kuna jäeti puhastamata ja freesimata kokkupuute pinnad . Ja seda ei soovitaks ma kellelegi. Selle jutu kokkuvõtteks ütlen vaid seda , et kui ei ole probleemi , ärge torkige neid seibe , vaid probleemi ilmnemisel reageerige koheselt , sest pihusti ei põle kinni enne , kui seib pole läbi lasknud. Muideks uue seibi ost on selle asja juures kõige odavam asi 18.- + km. Minu arvamus on , et TDI töökindluse ja olgem ausad ka remondi maksumuse vastu ei saa ükski CDI mootor.
Väga õpetlik lugemine. Leidub ka siis mõni töökoda, kes sedasi kirjeldatud seibide vahetust oskas teha ja ka sellest kinni peaks. Nüüd on kaks arvamust, seibe vahetada siis, kui sutsub ja tuleb diisli lõhna, või igaks juhuks teatud km tagant?