20-02-2009, 02:40 PM
peeterl Kirjutas:Lisaks veel juurde, et käisin nüüd ka Järve Silberis kontrollis. Viimasel ajal ei tahtnud külma ilmaga töötada ka elektrooniline süütelukk (lisaks eelpool mainitud tulevärgile näidikutega). Külma ilma (-4C) korral on auto käivitamine nikerdamine, mis seisneb auto ukse mehaanilise võtmega avamises, millele järgneb paarkümmend korda võtme sisestamist ning väljavõtmist. Mingil hetkel hakkab lahti lukustuma roolilukk ning siis mõne aja pärast õnnestub ka käivitada.
Silberis võeti süütelukk maha ning pandi mõneks ajaks sügavkülma talvemõnusid nautima ning siis kontrolliti uuesti: selgus, et nõrgim lüli olevatki just süütelukk, millel on auto infovahetusel keskne roll.
Jutu kurvem pool on aga see, et süütelukku ei saavat parandada, ainus võimalus on uue süüteluku ning tehasevõtme tellimine, mis maksab ca 13000 eek. Ehk oskab keegi soovitada mõnda usaldusväärset kohalikku elektroonikut, kes süüteluku siseelu tunnevad ning seda siiski ravida oskaksid?
Nojah nagu ma arvasin, et keegi segab CAN liiklust. Kahju et kõige kallim komponent selleks osutus.
Unusta ära, et keegi selle süüteluku sul korda teeb. Kui just tõesti miski külmjoode seal pole, ei saa sa kuskilt abi.
Nagu ma aru sain, siis ka pluss kraadidega jukerdab see süütelukk? Ma tean, et ühel autol millel oli mootori juhtplokk samasuguse veaga leidis järgmise lahenduse. Kivi (mis külma ei kannatuanud ja lolliks läks) peale pangi väikene pirn ning süüte sisse lülitades ja mõned sekundid oodates soojenes asi piisavalt. Auto käivitus/töötas peale seda korralikult.
Teatud varuosadele on eestis väga suur juurdehindlus - leia netist mõni saksa esindus ja küsi otse sealt. Tõsi probleem on vist ostmisega - sest sellist asja saab ainult tehnopassi alusel.