19-02-2009, 09:32 PM
Seda Chippijuttu on Audi foorumis kõvasti aetud.
Mulle on seda asja selliselt põhjendatud kahte moodi, mõlemal juhul on põhjuseks raha.
1) Auto ei ole peenmehaanika toode vaid masstoode. Talle tehakse juppe mille kvaliteet on lubatud piirides siiski kõikuv ja selleks, et töökindlust mitte teatud normist alla lasta, jäetakse meelega teatud varu ECU programmides. Chippimine vähendab seda varu ja annab omanikule rohkem potentsiaali kätte. Erinevatel juppidel on oma eluiga ja kui jupid peavad rohkem tööd tegema väsivad nad kiiremini. Seetõttu ka kuuldused et chippamine keerab masina p**sse ja seeõttu korralikud chiptuningu kohad ütlevad et enne ümberprogremist peab masin tipp-topp korras olema. (PS! seda juttu räägiti ka eelkõnelejate poolt SuperTurbode osas). Nurgatagused kohad tahavad ennekõike papi sisse kasseerida ja maine pärast liiga palju ei muretse.
2) Tihti tahetakse sama mootorit mitmel mudelil kasutada ja osades masinates soovitakse välja võtta rohkem jõudu (et neid siis kallimalt müüa). Masstootmiseks aga tuleb mootor teha kõige võimsama järgi ja siis odavama poole minnes hakata seda deforsseerima.
Minu mõtted.
PS. Mõtlemiseks hea näide: Volkari 2.5TDi'd ma pakun, et täpselt sama mootoriplokk aga variatsioonid on 66KW kuni 111KW. Isiklikult tean kuidas 66KW mootor chipamise abil oluliselt nobedamaks tehti ja on praeguseks probleemivabalt 20K kilomeetrit maha vuranud.
Mulle on seda asja selliselt põhjendatud kahte moodi, mõlemal juhul on põhjuseks raha.
1) Auto ei ole peenmehaanika toode vaid masstoode. Talle tehakse juppe mille kvaliteet on lubatud piirides siiski kõikuv ja selleks, et töökindlust mitte teatud normist alla lasta, jäetakse meelega teatud varu ECU programmides. Chippimine vähendab seda varu ja annab omanikule rohkem potentsiaali kätte. Erinevatel juppidel on oma eluiga ja kui jupid peavad rohkem tööd tegema väsivad nad kiiremini. Seetõttu ka kuuldused et chippamine keerab masina p**sse ja seeõttu korralikud chiptuningu kohad ütlevad et enne ümberprogremist peab masin tipp-topp korras olema. (PS! seda juttu räägiti ka eelkõnelejate poolt SuperTurbode osas). Nurgatagused kohad tahavad ennekõike papi sisse kasseerida ja maine pärast liiga palju ei muretse.
2) Tihti tahetakse sama mootorit mitmel mudelil kasutada ja osades masinates soovitakse välja võtta rohkem jõudu (et neid siis kallimalt müüa). Masstootmiseks aga tuleb mootor teha kõige võimsama järgi ja siis odavama poole minnes hakata seda deforsseerima.
Minu mõtted.
PS. Mõtlemiseks hea näide: Volkari 2.5TDi'd ma pakun, et täpselt sama mootoriplokk aga variatsioonid on 66KW kuni 111KW. Isiklikult tean kuidas 66KW mootor chipamise abil oluliselt nobedamaks tehti ja on praeguseks probleemivabalt 20K kilomeetrit maha vuranud.