Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ostuabi C 200 CDI
#7
Mõtlesin, et silmaringi lainedamiseks tutvustaks siis handsfree süsteemi natukene lähemalt. Jutt on küll pikk ja segane (ning kindlasti ohtrate trüki ja grammatikavigadega, aga ehk loob veidike valgust. Hea oleks tegelikult skeemi näidata - siis oleks pilt selgem.

Audio 50 (sinu raadio) otsa ühendatud telefoni plokk omab bluetooth süsteemi. Sellele saab bluetooth ühenduse teha minu arvates 6 seadmega (sisestad mõemasse samad kodid ja seejärel tunneb ta vastava seadme ilma igakordse küsimiseta juba ise ära). Tavalisest mobiiltelefonist see süsteem aru ei saa (kuigi leiab ülesse) - paketid on liiga erinevad. Tegelikult on suhteliselt mõtetu funktsiooniga ja uutematel pillidel on see menüü punkt sealt juba ära kaotatud. Nii edasi - telefoni plokist (asub auto tagaotsas) tuleb juhe välja ja see on siis ette toodud. Sõltuvalt makist ja varustusest pakkus MB mitut eri lahendust:
1 Maki kõrval oli telefoni hoidik millesse said oma telefoni sisse lükata. See oli kõige algelisem - telefoni pealt valisid numbreid ja kuulsid lihtsalt auto kõlaritest. Muud ta teha ei osanud - Ok maki võttis ka vist vait kui kõne sisse tuli. Sisuliselt samasugune hands free nagu peakomplekt aga kõlaridja mikker olid MB oma ja asusid autos lihtsalt. Miinuseks oli asjaolu, et telefoni plokk suhtels ainult KINDLAT tüüpi telefonidega - MBl oli NOKIA vist ja võibolla ka mingi Siemens. Et ühesõnaga 510 ja 6310 tundis ära aga muudega läks juba raskeks. Autot ostes tuli tehasele öelda milline on sul telefon ja vastavalt sellele tuli ka pokk koos jalaga.
2 Telefoni alus oli toodud käetoesse - autosse tulles lükkasid telefoni sinna sisse ja siis sai juba numbreid maki/raadio pealt valida. Muu oli sama: pidi olema õige telefon et telefoni plokk selle mobla ära tunneks ja ka õige telefoni alus kuhu mobla sisse läheks.
3 Autos oli oma spetsiaalne (mersule toodetud) telefon milles oli oma SIM kaart - ehk DUO SIM
3.1 Sim kaart käis telefoni torusse või jalga ja ta oli juhtmega auto küljes. Info liikus mööda juhet.
3.2 Sim kaart käis telefoni jalga ja lihtsalt telefoni kujuga toru (MITTE ENAM TELEFON) oli bluetoothiga niiöelda auto telefoni ploki küljes. Bluetoothi kasutati ainult hääle edastamiseks ja sellega sai ka sõnumeid lugeda ja kirjutada. Muu selline nipet näpet (nagu kustutamine ja numbrite lisamine) oli ka veel.

Kordame üle: Selliste süsteemide (1, 2) puuduseks oli, et autos pidi alati TÄPSELT vastava telefoni alus olema ja telfonide valik oli ka tarkvara tõttu piiratud. Kui tuled NOKIA 6310 siis oli vaja sellist raami ja ühendusotsikut mis selle mudeliga sobis. Ühesõnaga suht jama.
Süsteemi nr 3 miinuseks oli, et auots oli alati enda SIM kaart (duo SIM), mis aktiveerus kui auto käis ja lõpetas siis kui süüde väljas või ise autotelefon välja lülitati. Seda nr 3 süsteemi C klassile tellida ei saanud ja ei saa ka hilisema järelpaigaldusega panna. Autol, millest ma rääkisin, on ta seetõttu et lihtsalt on .... Eusa_whistle Ja teenib ta seda funktsiooni, et kui kõne tuleb autosse siis saab lihtsalt ilma teiste kuulamiseta ise rääkida. Selline süsteem on näiteks S klassil ja tal on neid torusid isegi 2 - ees ja taga. Ja see nr 6 või 7 tähendabki, et teoreetiliselt saaksid sa 6 sellist toru bluetoothiga ära ühendada kui .... Aga ei saa sest C klassile ei ole seda võimalust ja seega on see täiesti mõtetu funktsioon praeguses kontesktis ja kui näiteks 220 S klassi comandi menüüs on bluetooth ikoon, siis see on ainult selleks, et HÄÄLT edastada torusse (mitte segi ajada telefonide muude funktsioonidega - ka LEVI ja SIM kaart).

Süsteem nr 4 on UHI (universal handy interface) on sisuliset nr 2 süsteemi edasiarendus (teistsugune telefoni plokk - suhtelb juba väga paljude mudelitega). Sõna juba ütleb ära, et tegemist on universaalse süsteemiga - piisab vaid vastava otsiku tellimisest (kataloogis on neid VÄÄÄÄGA palju) ja ühendus on väga erinevate mobledega võimalik.
Süsteem 4.1 - UHI otsa ei käi mitte telefon vaid näiteks SLR stiilis adapter (on ka teiste stiilidega adaptereid). Töötab samuti bluetooth süsteemiga. Erinevus telefoni ploki bluetooth ühendusest seisneb selles, et tema tunneb ka mobiiltelefoni ära ja suhtleb temaga. Ära ühendades (iga kord kui autosse tuled või läheduses viibid) "võtab ta mobla üle" - ehk kopeerib bluetoothiga SIM kaadrilt andmed üle ja ütleb mobiiltelefonile et lülita ennast operaatori võrgust lahti - KAUGSIM on selle funktsiooni nimi ja seda peab ka MOBIILTELEFON toetama (näiteks uued NOKIA E ja Nseeria pillid ja teised brändid samuti). Edasi on tema sisuliselt virtuaalne (sinu personaalse SIM kaardiga) mobiiltelefon mille antenn asub tagaklaasis jne. Kõned tulevad nüüd läbi tema ja sinu tavaline mobiiltelefon on niiöelda ooterežiimis. Ma kordan see on ainult siis kui sul on käetoe sees ADAPTER. Kui sul ei ole siis on sul nr 2 või arvestades auto aastaarvu siis nr 4 süsteem kuhu praegu kiinitub kindel telefon, aga vastava otsiku ostes saad ka peaaegu igasugu telefone sinna toppida. Olgu veel öeldud et ADAPTER on sisuliselt nagu telefon (tal on oma IMEI ja ka SIM kaardi pesa). Ja tegelikult võibki ka adapteriga DUO sim süsteemi kasutada. Siis on lihtsalt kaugSIMi asemel DUO sim - paneme talle siis 4.2 nimeks.

Räägime veel edasi: 4.1 kõnet vastu võttes keerab süsteem raadio/maki/CD vait ning kuuled kogu jama kõlarites (mikrofon asub C klassil peeglis) - (auto millest ma rääkisin kasutab E klassi peeglit - on tumeneva klaasiga ja head suured kohtvalgusti tuled on seal sees - jällegi sellist asja C klassile tellida ei saa .... Eusa_whistle ).

Aga kui sul on adapter ja kaugSIMi funktsioon tulevikus, siis sellega võib ka igasugu jamasid tekkida. Näiteks millega olen kokku puutunud: süsteem töötab kuni sinnamaani kui lahkud autost. Auto telefon hakkab mobiiltelefoni otsima ja ei leia seda ülesse - samal ajal oltisb mobiiltelefon bluetoothiga autot ja ka ei leia. Edasi ütleb mobiiltelefon endale, et selge ärkame siis ellu, sest olen autost eemal (telefoni levipulgakesed ilmuvad ekraanile ja saad isegi välja helistada, kärjeinfo tööta jne) KUID. Samal ajal leiutab auto, et kui mobiiltelefoni pole siis ilmselt on ta eemal ja lülitame kaugSIM funktsiooni välja. Kuid et tema teeb seda natukene hiljem kui su pärismobiiltelefon ellu ärkas siis ongi olukord kus EMT saab viimase teate auto telefonilt, et LÜLITA VÄLJA, mind ei ole. Ja ongi kummaline olukord kui telefonil on levi aga sind kätte ei saada. Igavesti paha probleem on see ma ütlen – lõpuks vahetasin telefoni ära ja samuti ka adapteri ning nüüd töötab väga hästi. Mingi tarkvara viga oli.
Muidugi sõltuvalt telefonist ei töötanud kaugSIM kõige paremini Samsungi 600 (või oli 800) seeria telefoniga. Igasugu anomaaliaid oli numbrite tuvastusel jne. Ühesõnaga Nokia ruulib praegu Smile

Fotode kvaliteet pole küll kritiseerimist väärt isegi, aga mis ta tahad - hämar ruum ning mobiiltelefon ja selline tulemus ongi.
Vasakul SLR stiilis adapter + bluetooth toru (mitte telefon). Parempoolsel pildid UHI adapteri silm kaardi pesa (kui tahta DOU SIM).
       
See mis ma enne kirjutasin bluetooth sisendi kohta on hoopis teine teema ja ei sõltu üldse sellest mitme seadmega telefoni plokk ühildub. Mul on asi selliselt lahendatud, et ostetud on väikene PHILIPSI jubin mis võtab bluetooth signaali vastu ja edastab seda siis audio kujul mööda juhet edasi edasi.
Lisaks on olemas veel koht kuhu saab video signaali juhtmega lasta (RGB). See jällegi sõltub nüüd sellest milline Comand autol on – vahepealsel trükkis Mercedes trükiplaate kus oli video sisend olemas kuid osadel see puudub täiega. Ei tea millest see tuleneb. Igatahes kui on Comand millel on video sisend ka siis ei ole sellest väga abi, sest kui vajutada comandi peal video nuppu, siis peab TV plokk enne mööda valguskaablit selle ühenduse üles äratama (ehk vajalik on TV plokk) ja siis suudab Comand alles näiteks mobiiltelefonist videot ekraanile kuvada.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Ostuabi C 200 CDI - Autor: halter - 28-12-2008, 06:20 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: R129 - 28-12-2008, 07:43 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: soul - 28-12-2008, 07:56 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: R129 - 28-12-2008, 08:04 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: halter - 28-12-2008, 09:04 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: R129 - 28-12-2008, 10:22 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: R129 - 29-12-2008, 06:42 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: halter - 30-12-2008, 10:01 AM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: voodoo - 30-12-2008, 01:42 PM
RE: Ostuabi C 200 CDI - Autor: halter - 11-01-2009, 08:35 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Ostuabi kus valikus on w166 ja x166 Reims78 4 522 28-01-2024, 09:23 PM
Viimane postitus: jsv
  W211 ostuabi arthuro 6 924 10-05-2023, 01:09 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz C 220 CDI Avantgarde registreeru 0 563 10-03-2023, 07:41 PM
Viimane postitus: registreeru
  Mercedes Benz S 320 CDI W221 ArdoV 7 1,637 14-11-2022, 02:39 AM
Viimane postitus: Black66
Smile Paluks w211 OSTUABI!!! merno 8 1,312 13-10-2022, 10:38 AM
Viimane postitus: v6sa
  W212 ostuabi Makku 0 1,379 14-10-2021, 05:54 AM
Viimane postitus: Makku
  MB sklass 3.0d W221 ostuabi merce 2 1,559 02-05-2021, 02:05 AM
Viimane postitus: merce
  GL Mercedes-Benz ostuabi tiit001 2 2,193 25-10-2020, 10:34 PM
Viimane postitus: väikemees
  W212 ostuabi mbfriik 4 5,263 29-10-2019, 08:57 AM
Viimane postitus: mbfriik
  Mercedes-Benz S 400 HYBRID 3.5 205kW Ostuabi Raiki 5 4,503 12-08-2019, 08:50 PM
Viimane postitus: väikemees



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne