26-12-2008, 11:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-12-2008, 12:05 AM ja muutjaks oli jkristjan.)
Sümptomid on ju 100% aku surma tähendavad:
1) hakkas vilkuma ja juperdama, lõpuks suri välja, laadimise puudumise tuli armatuuris põlema ei läinud - puhas aku surma tunnus
2) 4 aastat vana - teine puhas aku surma tunnus
3) juhtub keset talve - kolmas aku surma tunnus
4) aku pigne 10,5V ehk alalaetud aku
jne jne
Kui sul on kodus akulaadija, siis aku tuppa ja täis, kui ei ole, siis osta kohe uus aku, tuleb odavam kui vanaga jukerdada. 4 aastat, nagunii peaks juba vahetama, kasvõi ennetavalt. Lisaks vaata, kas sul on aku peal see silm, mille värv aku seisukorda peaks näitama
roheline = laetud
must = tühi
hõbedane = aku surnud
See silm muidugi näitab ainult ühe poti seisukorda, see ei ole veel mingi näitaja.
Aku on päris keeruline aparaat, on umbes 20 peamist põhjust ja viisi, kuidas akud surevad. Ei ole nii, et sureb ainult siis, kui üldse ei ole laetud. 60km sõitu on mingi alla tunni, see ei ole veel iseenesest mingi laadimine. Talvel juhtub sageli, et aku on pikemat aega alalaetud, mis omakorda tingib mitu erinevat keemilist akut rikkuvat protsessi.
Laadimispinget saad jah mööta töötava mootoriga, manuaalkastiga auto peaks käima ikka oskama ajada. Aga kui aku juba 10V, siis tuleb päris kiiresti vedada teist, sest selle pinge juures juba ei taha bensupump ja süüde ka eriti töötada.
PS. Laadimisvool võiks olla alla 10A, veel parem kui umbes 5. Üldiselt aku viletsat seisukorda näitab ka see, kui aku juba väga väikese laadimisvoolu (a' 2-3A) juures usinasti keeb ja mullitab. Ja veel, elektrolüüdi tase ka kontrollida, plaadid ei tohi otsapidi veest väljas olla. Ettevaatust happega!
1) hakkas vilkuma ja juperdama, lõpuks suri välja, laadimise puudumise tuli armatuuris põlema ei läinud - puhas aku surma tunnus
2) 4 aastat vana - teine puhas aku surma tunnus
3) juhtub keset talve - kolmas aku surma tunnus
4) aku pigne 10,5V ehk alalaetud aku
jne jne
Kui sul on kodus akulaadija, siis aku tuppa ja täis, kui ei ole, siis osta kohe uus aku, tuleb odavam kui vanaga jukerdada. 4 aastat, nagunii peaks juba vahetama, kasvõi ennetavalt. Lisaks vaata, kas sul on aku peal see silm, mille värv aku seisukorda peaks näitama
roheline = laetud
must = tühi
hõbedane = aku surnud
See silm muidugi näitab ainult ühe poti seisukorda, see ei ole veel mingi näitaja.
Aku on päris keeruline aparaat, on umbes 20 peamist põhjust ja viisi, kuidas akud surevad. Ei ole nii, et sureb ainult siis, kui üldse ei ole laetud. 60km sõitu on mingi alla tunni, see ei ole veel iseenesest mingi laadimine. Talvel juhtub sageli, et aku on pikemat aega alalaetud, mis omakorda tingib mitu erinevat keemilist akut rikkuvat protsessi.
Laadimispinget saad jah mööta töötava mootoriga, manuaalkastiga auto peaks käima ikka oskama ajada. Aga kui aku juba 10V, siis tuleb päris kiiresti vedada teist, sest selle pinge juures juba ei taha bensupump ja süüde ka eriti töötada.
PS. Laadimisvool võiks olla alla 10A, veel parem kui umbes 5. Üldiselt aku viletsat seisukorda näitab ka see, kui aku juba väga väikese laadimisvoolu (a' 2-3A) juures usinasti keeb ja mullitab. Ja veel, elektrolüüdi tase ka kontrollida, plaadid ei tohi otsapidi veest väljas olla. Ettevaatust happega!