10-12-2008, 10:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-12-2008, 10:42 AM ja muutjaks oli Atman67.)
R129 Kirjutas:Seoses valuvelgede keevituse ja sirgeks tõmbamisega tuleb hr Endel Mens TTÜst meelde kes praktikume ning harjutustunde andis. Suhtus väga kriitiliselt sellesse.
Hea näide on kraanadest, millel näiteks 10 tonni raskust lubatud. See suudab tõenäoliselt ka 50 tonni üles sikutada, aga kuu aja pärast sureb teine ka 5 tonni all ära. Lätis kusjuures sai mitu last viga kui tõsteseadmete töötaja "Anatoli" anatoli vaatas et krt kannatab ju küll rohkem lapsi peale panna, ei kuku kokku kuni .....
Siin kehtib teada-tuntud tõde et iga asi on hea, kui teda mõistlikkuse piires kasutada. Kui sul on mingi super-õhukeste, ent sedavõrd kõvemast metallist "kodaratega" valuvelg, mille peal istub raske V8 ja kui see velg on mingi 10% kõver, siis pole tõenäoliselt mõistlik seda sirgendama hakata ja selle kohta käib ka ülaltoodud näide sest on selge et kõvem metall väsib deformeerimisel rohkem (v.a. vedruteras). Minul aga oli tegu enamvähem seda tüüpi veljega nagu kasvõi siinsamas, lehekülje üleval vasakul nurgas oleval väikesel pildil, klubi avatari autol, 17'' ning mootoriks ainult kerge R4. Eks seda tuleb ise hinnata kas on velje sirgendamine on igal konkreetsel juhul mõistlik või ei.