01-12-2008, 05:49 PM
Oeh Olles ise pidevalt asja sees ja kursis võin ma ainult nii palju öelda, et ka NASA mõõteseaded pole mõõteseaduse mõistes jälgitavad. Võtke lahti ministri määrus 104 "metroloogilisele kontrollile kuuluvate mõõtevahendite nimistu ja ......" Väga konkreetselt on kirjas milliste seadmete alusel eestis kiirust mõõdetakse. Punkt - seadus lõpeb seal.
Kõik kiirusmõõteseadmed peavad olema taadeldud vastavalt metoodikale. Esmakordsl taatlusel kontrollitakse näiteks mõõtevahendi kauguse kui ka aja funktsiooni. Igaastasel kordustaatlusel kontrollitakse ainult kauguse mõõtmise funktsiooni jne.
Metroloogilises mõttes võib veel ainukesena rääkida tahhograafidest mis rekkades on. Seal on jälgitavus tagatud.
Aga selles suhtes on ÜRO reegel, et spidomeetrid ei tohi vähemat väärtust kuvada ning autotootjad lähtuvadki sellest. Autospidomeetri 100 km/h juures on näiteks "tegelik" 96 km/h täisa normaalne.
Ääremärkusena - iga mõõtmine on niiöelda tõenäosustasemega. 100 % usaldusväärsuse tagab ainult Jumal taevas.
Kõik kiirusmõõteseadmed peavad olema taadeldud vastavalt metoodikale. Esmakordsl taatlusel kontrollitakse näiteks mõõtevahendi kauguse kui ka aja funktsiooni. Igaastasel kordustaatlusel kontrollitakse ainult kauguse mõõtmise funktsiooni jne.
Metroloogilises mõttes võib veel ainukesena rääkida tahhograafidest mis rekkades on. Seal on jälgitavus tagatud.
Aga selles suhtes on ÜRO reegel, et spidomeetrid ei tohi vähemat väärtust kuvada ning autotootjad lähtuvadki sellest. Autospidomeetri 100 km/h juures on näiteks "tegelik" 96 km/h täisa normaalne.
Ääremärkusena - iga mõõtmine on niiöelda tõenäosustasemega. 100 % usaldusväärsuse tagab ainult Jumal taevas.