20-11-2008, 07:59 PM
4506,9 Kirjutas:Kui võtta selle loogika järgi siis on enamik autod 1 rattaveolised sest tagasillas on ju differ ja kui auto tõstuki peale ajada käib ju ringi ainult üks ratas.Sama loogikat jätkates ei olegi olemas autot millel 4 ratast koguaeg ja ühtemoodi veaksid.Kui sa aga leiad mõne sellise millel tõstukil seistes kõik 4 ratast veavad ja pidevalt mitte inertsist siis anna teada ja kutsu mind ka vaatama.Jah on võimalik MB G-klassil ja Land Rover Defenderil lülitada sisse blokeeringud ja siis tõesti veavad 4 ratast aga seda kuni kiiruseni 30 km/h.Kiiremni sõites ja kurvides peab mõni ratas hakkama läbilibisema sest muidu purneksid veermiku detailid,differ ,vahekast või kägukast.Seda nimetatakse füüsikaseadusteks.
Kui sul on veel ka ABS katki siis on muidugi eriti mõistlik kontrollida veoskeemi:)
Pean silmas ikkagi autot reaalsetes oludes kasutamise korral.
Kui on 4 maticul katki ABS ei saa auto teada kui kiiresti rattad keerlevad ja ta e oska siis ju veojõudu ümber jagada.Vältimaks veermiku vigastusi lülitub süsteem ümber avarii süsteemile ja vedama jäävad ainult taga rattad ja seda kasutavad ära autokaupmehed kes müüvad 4-maticut millel on näiteks katki vahekast.Loodan ,et sinuga ei ole nii juhtunud.
No minule küll ei ole vaja hakata asja põhimõtet seletama, ma olen remontinud diffreid, vahekaste, käigukasti, teinud ise lahtise diffri LSD (piiratud libisemisega) diffriks jne, kuid selles ei olnud praegu küsimus.
Muideks jah, "tava" autod ongi 1 rattaveolised, sest 2 rattaveolised on nad täpselt niikaua kuni ühelt rattalt pidamine ära kaob. Siin tulevadki appi kas meh. LSD, ise lukustatav differ, või siis veojõukontroll ASR/ESP. Minu eelmised postid üritasid väljendada lihtsalt seda, et mercedesel on LÜLITATAV (juhtploki poolt) 4wd, st esisild lükatakse vedama, siis kui tagarataste kiirus on esirataste omast suurem(Honda CRV-l näiteks peaks olema sama süsteem aint et järgi lükatakse tagasild). Pideva 4veo alla mõistetakse mehhaanilist 4wd nagu näiteks audil, kus kõik rattad pidevalt on järgi, seal midagi sisse välja lülitada ei saa.
PS! 4veoline auto (näiteks audi) millel oletame, et ei ole ühtegi lukku (keskel ega ees, ega taga) on sisuliselt ka 1 ratta veoline ainult tänu torsen keskdiffrile peab 1 ratas olema väga väikse pidamisega, et auto üldse paigalt ei liiguks. Hea näide kohe omast käest võtta, minu A8 esimene välimine pooltelje ots läks katki, ja auto seisis paigal, ei liigu üheski suunas. Kuna meh. lukke a8 ka pole on ainult veojõukontroll ESP, siis edasine sõit toimus juba nööriotsas. (ESP-l polnud lihtsalt ühtegi ratast pidurdada kinni, kuna auto seisis paigal ja ringi käis üks katkine pooltelg ainult).
aga aitab nüüd OT-st.
Njah eks nüüd peab uurima hakkama, mis ka minu w124 4maticul viga, alles natuke aega tagasi olid esimesed pooltelje otsad laiali...need sain korda. Kui nüüs elektrooniliselt asja toimima ei saa, ehk esisilda järgi ei hakka süsteem lülitama, siis käis peast mõte läbi et võtta vahekast laiali ja ehitada mehhaaniliselt ümber nii, et esi ja tagasild veaks pidevalt 50:50, isegi siis kui kõik rattad keerlevad ühe ja sama kiirusega.