27-10-2008, 09:08 PM
Esitex sa vist pead silmas bov-d (blow off valve) mitte plow off-i (otsetõlkes ära kündma).
Teisex ei ole sa vist päris täpselt kursis, mis on bov ülesanne.
Bov ülesanne on turbomootori puhul gaasipedaali järsul lahtilaskmisel lasta sisselaskekollektorist sinna surutud õhk välja kuna gaasipedaali lahtilaskmisel suletaxe sisselaskekollektoris seguklapp ja sinna surutud õhk ei pääse enam mootorisse, samal ajal ei eraldu enam piisavalt väljalaskegaase ja turbo pöörlemine katkeb ning rohkem õhku sisselaskesse ei suruta. See aga tähendab, et sisselaskekollektorisse surutud õhk tahab tagurpidi välja tagasi minna ja ühtlasi panna turbo järsult teispidi pöörlema. Nagu vast nüüd isegi mõistad, olex sellel üsna traagilised tagajärjed turbo ja mootori jaox ja siin tulebki appi bov.
Kompressormootori kompressor töötab aga teisel põhimõttel. Nimelt saab kompressor käituse otse väntvõllilt rihmaga ja pöörleb ka siis kui gaasipedaal lahti lasta ning pigem korjab õhku sisselaskesse kui surub seda gaasivajutuse ajal. Nii ei teki ka probleemi et õhk soovix tuldud teed tagasi minna, kuna uus õhk tuleb pidevalt peale. Mingi regulatsioon peax vist ka kompressormootoritel olema kuna lõputult ei saa ju õhku sisselaskesse lükata, aga seda ma päris täpselt ei tea kuidas see toimub.
Kolmandax tundub mulle, et sinu puhul on tegu kasutaja Auto sarnase tegelasega, kes esitab lolle küsimusi enda lõbustamisex või lihtsalt ei viitsi absoluutselt infot otsida. Isiklikult loodan et see nii ei ole ja sel juhul minu sügavad vabandused.
Kuna ma ei ole spetsialist, siis võix näitex Hents või keegi siin mind parandada/täiendada.
Teisex ei ole sa vist päris täpselt kursis, mis on bov ülesanne.
Bov ülesanne on turbomootori puhul gaasipedaali järsul lahtilaskmisel lasta sisselaskekollektorist sinna surutud õhk välja kuna gaasipedaali lahtilaskmisel suletaxe sisselaskekollektoris seguklapp ja sinna surutud õhk ei pääse enam mootorisse, samal ajal ei eraldu enam piisavalt väljalaskegaase ja turbo pöörlemine katkeb ning rohkem õhku sisselaskesse ei suruta. See aga tähendab, et sisselaskekollektorisse surutud õhk tahab tagurpidi välja tagasi minna ja ühtlasi panna turbo järsult teispidi pöörlema. Nagu vast nüüd isegi mõistad, olex sellel üsna traagilised tagajärjed turbo ja mootori jaox ja siin tulebki appi bov.
Kompressormootori kompressor töötab aga teisel põhimõttel. Nimelt saab kompressor käituse otse väntvõllilt rihmaga ja pöörleb ka siis kui gaasipedaal lahti lasta ning pigem korjab õhku sisselaskesse kui surub seda gaasivajutuse ajal. Nii ei teki ka probleemi et õhk soovix tuldud teed tagasi minna, kuna uus õhk tuleb pidevalt peale. Mingi regulatsioon peax vist ka kompressormootoritel olema kuna lõputult ei saa ju õhku sisselaskesse lükata, aga seda ma päris täpselt ei tea kuidas see toimub.
Kolmandax tundub mulle, et sinu puhul on tegu kasutaja Auto sarnase tegelasega, kes esitab lolle küsimusi enda lõbustamisex või lihtsalt ei viitsi absoluutselt infot otsida. Isiklikult loodan et see nii ei ole ja sel juhul minu sügavad vabandused.
Kuna ma ei ole spetsialist, siis võix näitex Hents või keegi siin mind parandada/täiendada.