28-09-2008, 10:41 PM
w124 Kirjutas:ECU'l on mälus etteantud pöörete vahemik, milles mootor peab opereerima. ECU saab signaale mitmetest sensoritest üle mootori ja vastavalt nendest sensorist saadud andmetele korrigeerib tühikäigupöördeid nagu peaks ette nähtud olema vastavalt neile sensorinäitudele.
Kindlaks tuleb teha, kas senoritest tulev signaal on õige ehk kas sensorid on töökorras. Kontrollida võid:
1) mootori töö temperatuuri sensorit
2) throttle valve position (load signal) - seguklapi asendi sensorit
3) õhukoguse/massi sensorit (sensor plate deflection)
4) lambda sensorit
Rahvakeeli tühikäigumootor ehk idle speed actuator ei mängi siin mingit rolli, see avab lisaõhukanali pöörete tõstmiseks ainult siis kui mootor on külm ja kui on vaja koormuse tõttu pöördeid tõsta (roolivõim, kont jne)
Miks sa arvad, et sooja mootoriga tühikäigumootor tagant ära kaob? Proovi võtta tühikäigumootor küljest ära. OK, stock ajuga seda võimalust pole. Aga kui tühikäigumootor ei tööta, siis pööre on kusagil 1500 peal.
Esimene asi oleks lambda andur, siis õhukulumõõtja. Mul pole neid kumbagi küljes, hea rääkida. Sisselaske temp võib mingil määral asja mõjutada aga väga vähe, samuti ei tohiks mõjutada vee temperatuur.