28-09-2008, 09:52 PM
ECU'l on mälus etteantud pöörete vahemik, milles mootor peab opereerima. ECU saab signaale mitmetest sensoritest üle mootori ja vastavalt nendest sensorist saadud andmetele korrigeerib tühikäigupöördeid nagu peaks ette nähtud olema vastavalt neile sensorinäitudele.
Kindlaks tuleb teha, kas senoritest tulev signaal on õige ehk kas sensorid on töökorras. Kontrollida võid:
1) mootori töö temperatuuri sensorit
2) throttle valve position (load signal) - seguklapi asendi sensorit
3) õhukoguse/massi sensorit (sensor plate deflection)
4) lambda sensorit
Rahvakeeli tühikäigumootor ehk idle speed actuator ei mängi siin mingit rolli, see avab lisaõhukanali pöörete tõstmiseks ainult siis kui mootor on külm ja kui on vaja koormuse tõttu pöördeid tõsta (roolivõim, kont jne)
Kindlaks tuleb teha, kas senoritest tulev signaal on õige ehk kas sensorid on töökorras. Kontrollida võid:
1) mootori töö temperatuuri sensorit
2) throttle valve position (load signal) - seguklapi asendi sensorit
3) õhukoguse/massi sensorit (sensor plate deflection)
4) lambda sensorit
Rahvakeeli tühikäigumootor ehk idle speed actuator ei mängi siin mingit rolli, see avab lisaõhukanali pöörete tõstmiseks ainult siis kui mootor on külm ja kui on vaja koormuse tõttu pöördeid tõsta (roolivõim, kont jne)