29-08-2008, 11:11 PM
Üks päris hea kirvereegel on: iga mootori seesmine lahtivõtt = 50 000 km läbisõitu. Eks ta igaühe oma asi ole kuhu ja milleks pappi kulutada. Minule näiteks oleksid mootori remondi märgiks: suur õlikulu, madal kompressioon (üheks tunnuseks talvel raske käivitumine), lõppkiiruse tuntav kahanemine koos kiirendusel aimatava uimasusega.
Päris põhimõtteline erinevus on hooldus/reguleeringul ja remondil. Tehniline kontroll ja diagnostika näitab mootori seisukorra päris hästi ära ja maksab võrreldes remondiga oma 10x vähem. Kirjeldatud läbisõidu juures võib küll eeldada klapisääre tihendite kulumist aga kolvigrupp võib hea õli kasutamisel veel päris edukalt teine sama palju sõita.
Päris põhimõtteline erinevus on hooldus/reguleeringul ja remondil. Tehniline kontroll ja diagnostika näitab mootori seisukorra päris hästi ära ja maksab võrreldes remondiga oma 10x vähem. Kirjeldatud läbisõidu juures võib küll eeldada klapisääre tihendite kulumist aga kolvigrupp võib hea õli kasutamisel veel päris edukalt teine sama palju sõita.