28-08-2008, 06:10 PM
See auto alustas elu kui tavaline Mercedes-Benz 600, mis valmis Mercedes-Benz'i Sindelfingeni tehases novembris 1980 kerenumbri all 10001212002677. Tegu on ühega viimastest MB600 eksemplaridest. Auto ostis Araabia šeik, kes eelistas jääda anonüümseks. Seepärast suhtles ta auto teemal sakslastega oma Saksa esindaja kaudu. Šeik tellis auto ümberehituse tolle aja tuntud saksa tuuningfirmast B&B Auto Exclusiv Service, suheldes ka nendega üksnes oma Saksa esindaja kaudu.
Auto omanik andis tuuningfirmale kaks ülesannet. Esiteks tuli auto ümber ehitada nii, et see meenutaks 1930-ndate aastate parimat autodisaini. Teiseks pidi sellest saama ainueksemplar. Teise eesmärgi täitmine polnud kuigi keeruline, kuna MB600 tootmine oli Sindelfingenis sama hästi kui lõppenud. Hind polnud mõistagi oluline. Kokku läks auto maksma tolle aja hindades GBP 112.000,-
Klient kaalus auto muutmist kuulikindlaks, kuid seda siiski ei tehtud. Täissoomus oleks tähendanud, et auto saanuks kaaluma üle 5 tonni ja sellega oleks MB600 Boschi sissepritsega 6322cc V8 mootor hätta jäänud. Pakuti välja turbo lisamist, kuid klient arvas, et see oleks liig mis liig. Esialgu kaaluti auto tahaotsa varuratta lisamist, kuid see võeti auto valmimise järel ära, kuna kliendi arvates oleks see rikkunud disaini.
Kes ikkagi oli nimetatud auto tellija, on tänaseni saladus. Teada on, et kliendil oli garaažis muu hulgas 1930-ndate aastate Chevrolet' tuletõrjeauto, mitu Cadillaci, paar Rolls-Royce'i ja veel mitmeid muid luksusautosid. Šeigil oli nõrkus MB600 vastu - neid oli tal lisaks sellele erimudelile veel 9. Muude hulgas ka mõned pullmanid ja landauletid. MB600 Landaulete on tehtud ainult 59 tükki ja need maksavad tänapäeval tiptop korras peast umbes miljon eurot. Kui palju võib maksta see erimudel, võime ainult oletada, kuid kindlasti kõvasti üle miljoni euro. Kui isegi tavaline MB600 maksab restaureeritud peast mõnisada tuhat eurot...
Auto omanik andis tuuningfirmale kaks ülesannet. Esiteks tuli auto ümber ehitada nii, et see meenutaks 1930-ndate aastate parimat autodisaini. Teiseks pidi sellest saama ainueksemplar. Teise eesmärgi täitmine polnud kuigi keeruline, kuna MB600 tootmine oli Sindelfingenis sama hästi kui lõppenud. Hind polnud mõistagi oluline. Kokku läks auto maksma tolle aja hindades GBP 112.000,-
Klient kaalus auto muutmist kuulikindlaks, kuid seda siiski ei tehtud. Täissoomus oleks tähendanud, et auto saanuks kaaluma üle 5 tonni ja sellega oleks MB600 Boschi sissepritsega 6322cc V8 mootor hätta jäänud. Pakuti välja turbo lisamist, kuid klient arvas, et see oleks liig mis liig. Esialgu kaaluti auto tahaotsa varuratta lisamist, kuid see võeti auto valmimise järel ära, kuna kliendi arvates oleks see rikkunud disaini.
Kes ikkagi oli nimetatud auto tellija, on tänaseni saladus. Teada on, et kliendil oli garaažis muu hulgas 1930-ndate aastate Chevrolet' tuletõrjeauto, mitu Cadillaci, paar Rolls-Royce'i ja veel mitmeid muid luksusautosid. Šeigil oli nõrkus MB600 vastu - neid oli tal lisaks sellele erimudelile veel 9. Muude hulgas ka mõned pullmanid ja landauletid. MB600 Landaulete on tehtud ainult 59 tükki ja need maksavad tänapäeval tiptop korras peast umbes miljon eurot. Kui palju võib maksta see erimudel, võime ainult oletada, kuid kindlasti kõvasti üle miljoni euro. Kui isegi tavaline MB600 maksab restaureeritud peast mõnisada tuhat eurot...