24-07-2008, 10:23 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-07-2008, 10:36 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Kui raha on 50 kEEK, siis osta endale neli maksimaalselt 40 kEEK eest ja ülejäänud 10 investeeri hooldusesse. Selle raha eest ei saa niikuinii hooletut autot.
Soovitan jälgida rooste puudumist. Esitiiva nurgad stange kohal, tagaluugi äär, ukse alaservad ja PÕHI - esimesena ikaldub tagaistuja jalgadealune serv. Seda aga ilma tõstukita kontrollida ei saa, kuna vaip on hästi kinni... Lisaks muidugi avariijäljed: esitalasid ei viitsita sirgeks tõmmata. Neid näeb stange alt (kui auto on tõstukil...). Tegelikult tasub auto tõstukile ajada niikuinii - saab kohe pildi auto eelnevast elukäigust.
Uksed peavad sulguma konkreetselt, ilma prõmmimata. Loksuva uksehingega mersut pole ma näinudki, kuid esiuksel on kogu hing vahetatav ja seetõttu pole see ka probleem.
Mis veel... Kõik, mis küljes võiks toimida. Väljalaskeaastal pole vahet, määrab seisukord. 40 kEEK ilmselt E-d ehk uusimat nelja ei saa, kuid esimese ja hea õnne korral ka teise põlve oma peaks leidma. Neid siis vastavalt kuni 1989 ja 1992 toodeti.
Tehnika on vastupidav, läbisõit ei oma tähtsust. Bensumootorite puhul peab külm mootor käivituma ja soojenema gaasipedaali puutumata ning peab sel ajal üle elama ka sõitmise. Kui puterdab, võta järgmine. K-Jet on küll lihtne, kuid keegi seda remontida ei taha ja Silberist uut K-jetti Sa ka osta ei taha, usu...
Diiselmootoriga nelja suvel osta ei riskiks, soojaga käivituvad nad kõik. Surve võiks olla ikka 22+ bar, soovitavalt 30 lähedal.
Kui MB-d pole olnud, siis automaatkasti tegevus võib ehmatada - see peab olema konkreetne, isegi järsk japside kastidega harjunule. Samas kestab kast kaua, kui õli ja filtrit 50 kkm järel vahetada. Kui kast libistab vahetusel, siis on alust asja uurida lähemalt. Nagu ikka: kas õlitase on normis, mis lõhnaga on õli ja kas kusagilt ei leki. Üldiselt kaste on saada, kuid 10 kEEk remondifond võib lõhki minna. Veel: MB kast läheb kohalt teise käiguga (on erandeid särtsakamate mootorite puhul), mistõttu võib jääda mulje, et kast on kolmekäiguline. Esimene käik tuleb mängu siis, kui sõita aeglaselt, valits asendis 2.
Mugavusvarustus... See peab toimima. Tihti on vead küll väikesed, kuid kulukad või tülikad parandada. Eraldi teema on kliima. Kui müüja väidab, et see on vaid tühi, siis seda on ta kohe kindlasti. Aga enamasti tuleb enne edukat täitmist kõrvaldada tühjaksjooksmise põhjus. Kaks peamist on auklik radiaator ja kompressori tihendite lekked. Tihendid ei maksa suurt sittagi, aga vahetus on tülikas. Muide, mõlemad viidatud autod on TempMaticuga ehk kliimaseade peab hoidma seatud temperatuuri automaatselt. Lihtsalt külmkappi neljale enam ei saanudki.
Tagasild on neljal viiehoovaline. Sõidumugavus on hea, kuid raske auto sööb pukse meie kuumaastikul isuga. Seega, kui auto otse sõita ei taha, tasub tagasilda lähemalt uurida. Kõige sitem on see, et lihtsalt loksutades need lõtkukesed välja ei tule, kuid summana tekitavad tagasillale juhtimisfunktsiooni:flaming:. Ainsaks ja pikaajaliseks lahenduseks on kogu puksindus välja vahetada. Jällegi, 10 kEEK sinna ka kulub. Aga siis on järgnevaks 100 kkm ka hooletu (kui just väga ei drifti).
Võib tunduda, et kole tulevik... Aga usu, heas korras neli on võrdne tänaste autodega sõidumugavuses, kallim kütusekulu kuid odavam pidamiskulude suhtes.
Aga tasub otsida vanemaid heas korras masinaid, nii on lootust leida heas korras eksemplar. Mida uuemat sama raha eest saada loodad, seda hullema räime saad.
Kui mina otsiks täna nelja ja mul oleks 50 kEEK, siis ma tõmbaks piiri 1989 aasta peale. Feissliftitud neli on küll edevam, kuid heas korras kitsaliistulisi näikse rohkem liikumas olevat, kui laialiistulisi.
Aga võta seda, kui üht arvamust. Soovitus - otsi mõni kohalik neljaomanik ja uuri tema autot ja kogemusi. Foorumis on suisa eraldi teemad olemas inimeste ja autode kohta. Sirvi seda ja võta mõne omanikuga ühendust. Tallinnas võin meie säästukat demoda, sel on peaaegu kõik vead olnud/olemas. Nii saad kõige parema tunnetuse, mis ühel neljal olema peab. Siis on hea turul toimuvat võrrelda.
Ning ma ei saa jätta lõppu lisamata: kui rahaga ikka väga kitsas on, siis soovitan Mazda 626 või Corollat - talutavad sõita ja odavad pidada... Mitte igaühele ei sobi MB ja mitte igaüks ei pea MB-ga sõitma.
Soovitan jälgida rooste puudumist. Esitiiva nurgad stange kohal, tagaluugi äär, ukse alaservad ja PÕHI - esimesena ikaldub tagaistuja jalgadealune serv. Seda aga ilma tõstukita kontrollida ei saa, kuna vaip on hästi kinni... Lisaks muidugi avariijäljed: esitalasid ei viitsita sirgeks tõmmata. Neid näeb stange alt (kui auto on tõstukil...). Tegelikult tasub auto tõstukile ajada niikuinii - saab kohe pildi auto eelnevast elukäigust.
Uksed peavad sulguma konkreetselt, ilma prõmmimata. Loksuva uksehingega mersut pole ma näinudki, kuid esiuksel on kogu hing vahetatav ja seetõttu pole see ka probleem.
Mis veel... Kõik, mis küljes võiks toimida. Väljalaskeaastal pole vahet, määrab seisukord. 40 kEEK ilmselt E-d ehk uusimat nelja ei saa, kuid esimese ja hea õnne korral ka teise põlve oma peaks leidma. Neid siis vastavalt kuni 1989 ja 1992 toodeti.
Tehnika on vastupidav, läbisõit ei oma tähtsust. Bensumootorite puhul peab külm mootor käivituma ja soojenema gaasipedaali puutumata ning peab sel ajal üle elama ka sõitmise. Kui puterdab, võta järgmine. K-Jet on küll lihtne, kuid keegi seda remontida ei taha ja Silberist uut K-jetti Sa ka osta ei taha, usu...
Diiselmootoriga nelja suvel osta ei riskiks, soojaga käivituvad nad kõik. Surve võiks olla ikka 22+ bar, soovitavalt 30 lähedal.
Kui MB-d pole olnud, siis automaatkasti tegevus võib ehmatada - see peab olema konkreetne, isegi järsk japside kastidega harjunule. Samas kestab kast kaua, kui õli ja filtrit 50 kkm järel vahetada. Kui kast libistab vahetusel, siis on alust asja uurida lähemalt. Nagu ikka: kas õlitase on normis, mis lõhnaga on õli ja kas kusagilt ei leki. Üldiselt kaste on saada, kuid 10 kEEk remondifond võib lõhki minna. Veel: MB kast läheb kohalt teise käiguga (on erandeid särtsakamate mootorite puhul), mistõttu võib jääda mulje, et kast on kolmekäiguline. Esimene käik tuleb mängu siis, kui sõita aeglaselt, valits asendis 2.
Mugavusvarustus... See peab toimima. Tihti on vead küll väikesed, kuid kulukad või tülikad parandada. Eraldi teema on kliima. Kui müüja väidab, et see on vaid tühi, siis seda on ta kohe kindlasti. Aga enamasti tuleb enne edukat täitmist kõrvaldada tühjaksjooksmise põhjus. Kaks peamist on auklik radiaator ja kompressori tihendite lekked. Tihendid ei maksa suurt sittagi, aga vahetus on tülikas. Muide, mõlemad viidatud autod on TempMaticuga ehk kliimaseade peab hoidma seatud temperatuuri automaatselt. Lihtsalt külmkappi neljale enam ei saanudki.
Tagasild on neljal viiehoovaline. Sõidumugavus on hea, kuid raske auto sööb pukse meie kuumaastikul isuga. Seega, kui auto otse sõita ei taha, tasub tagasilda lähemalt uurida. Kõige sitem on see, et lihtsalt loksutades need lõtkukesed välja ei tule, kuid summana tekitavad tagasillale juhtimisfunktsiooni:flaming:. Ainsaks ja pikaajaliseks lahenduseks on kogu puksindus välja vahetada. Jällegi, 10 kEEK sinna ka kulub. Aga siis on järgnevaks 100 kkm ka hooletu (kui just väga ei drifti).
Võib tunduda, et kole tulevik... Aga usu, heas korras neli on võrdne tänaste autodega sõidumugavuses, kallim kütusekulu kuid odavam pidamiskulude suhtes.
Aga tasub otsida vanemaid heas korras masinaid, nii on lootust leida heas korras eksemplar. Mida uuemat sama raha eest saada loodad, seda hullema räime saad.
Kui mina otsiks täna nelja ja mul oleks 50 kEEK, siis ma tõmbaks piiri 1989 aasta peale. Feissliftitud neli on küll edevam, kuid heas korras kitsaliistulisi näikse rohkem liikumas olevat, kui laialiistulisi.
Aga võta seda, kui üht arvamust. Soovitus - otsi mõni kohalik neljaomanik ja uuri tema autot ja kogemusi. Foorumis on suisa eraldi teemad olemas inimeste ja autode kohta. Sirvi seda ja võta mõne omanikuga ühendust. Tallinnas võin meie säästukat demoda, sel on peaaegu kõik vead olnud/olemas. Nii saad kõige parema tunnetuse, mis ühel neljal olema peab. Siis on hea turul toimuvat võrrelda.
Ning ma ei saa jätta lõppu lisamata: kui rahaga ikka väga kitsas on, siis soovitan Mazda 626 või Corollat - talutavad sõita ja odavad pidada... Mitte igaühele ei sobi MB ja mitte igaüks ei pea MB-ga sõitma.