13-07-2008, 08:57 AM
Naastrehvi kummisegu muutub paarikümne soojakraadi juures üsna ettearvamatuks - on see ju mõeldud töötama miinuskraadidel. Kui see nüüd ära unustada ja sõita nii, nagu ülejäänud oma suverehvidega, siis pole juhitavuse kaotus kohe kuidagi ootamatu, vaid täiesti loogiline tulemus. Lisaks kipuvad suurel (>100 km/h) kiirusel naastud rehvist tsentrifugaaljõu toimel välja ronima ja see omakorda vähendab rehvi kontakti teega. Üles just ei tõsta, aga väidetavalt nii kümmekond kilo per rehv surve väheneb...
Asjade nimetamisest...
Jah, ega tulemusele pole vahet, kas oma lollusest kolme laibaga lõppenud avarii põhjustanud juhti peetakse süüdi või mitte. Kuid mind ajab see süüdimatu reporteerimine veidi marru. Kurat, ükski auto või rehv ei põhjusta avariid. Avarii põhjustab juht. Jah, ma tean, et statistika järgi juhtub lausa 5 % avariidest tehnilistel põhjustel. Jah, ka minul on uus rehv lõhkenud. Aga kui ma praegu hakkan mõtlema viimastele avariidele, siis kõik laibamatsud on tehtud ikka juhi lollusest ja mitte masina tõrkest.
Tavaline uudis on ju selline: juhtus täiesti üleloomulikel põhjustel avarii, kus kahetsusväärsel kombel sai paar inimest surma. Avariist elusalt pääsenud juht kogub respekki oma kaaslaste silmis - ikkagi lehes käinud ja puha. Ja järgmisel korral paneb veel ägedamalt - egas mainet saa alla lasta...
Aga ärge minu sapist plõksimist väga tõsiselt võtke, ma maalt ja hobus(t)ega. Meil ollakse harjunud oma tegude eest ise vastutama, mitte üleloomulikke jõude süüdistama.
Asjade nimetamisest...
Jah, ega tulemusele pole vahet, kas oma lollusest kolme laibaga lõppenud avarii põhjustanud juhti peetakse süüdi või mitte. Kuid mind ajab see süüdimatu reporteerimine veidi marru. Kurat, ükski auto või rehv ei põhjusta avariid. Avarii põhjustab juht. Jah, ma tean, et statistika järgi juhtub lausa 5 % avariidest tehnilistel põhjustel. Jah, ka minul on uus rehv lõhkenud. Aga kui ma praegu hakkan mõtlema viimastele avariidele, siis kõik laibamatsud on tehtud ikka juhi lollusest ja mitte masina tõrkest.
Tavaline uudis on ju selline: juhtus täiesti üleloomulikel põhjustel avarii, kus kahetsusväärsel kombel sai paar inimest surma. Avariist elusalt pääsenud juht kogub respekki oma kaaslaste silmis - ikkagi lehes käinud ja puha. Ja järgmisel korral paneb veel ägedamalt - egas mainet saa alla lasta...
Aga ärge minu sapist plõksimist väga tõsiselt võtke, ma maalt ja hobus(t)ega. Meil ollakse harjunud oma tegude eest ise vastutama, mitte üleloomulikke jõude süüdistama.