20-06-2008, 02:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-06-2008, 02:49 PM ja muutjaks oli hents99.)
No seda ma räägin, et tähtis on eesmärk. Vahel on võimalik sama eesmärgini lihtsamalt jõuda. Jõu juurde saamiseks on kõikse lihtsam ja odavam turbo installida, see peaks igale mootoritest midagi teadvale inimesele selge olema.
See 0.6 bar`i vms rõhk pole mingi konstantne, kõik sõltub kaanetihendist, plokikaanest jne. Tavaliselt kannatab vabalthingavale mootorile kuni 1 bar ülerõhku julgelt keerata ja ükski tihend ei lenda minema.
Teine asi esimese eelduseks on korralik seadistus. Mitte nagu paljud teha tahavad, et saada jõudu juurde aga kütet ei tohiks rohkem võtta - no see on elementaarne, et nii ei saa olla.
Lisaks turbotamisele tuleb mõelda ka muudele asjadele, nagu ma ütlesin, siis turbotamine on kõikse lihtsam asi. Järgmisena tuleks mõelda jõuülekandele, kas see toimib läbilibisemiseta. Reeglina nt manaalkasti korral maksab sidur päris palju rohkem kui mistahes turbo.
Aga alati pole kahjuks turbo install selle eesmärgiga, et saada nt 100% võimsusekasvu.
Teemaalgataja eesmärgiks on ilmselt mingi ca 50% jõulisa. Sinna pole midagi muud vaja, kui turbo kasvõi vanale kollektorile otsa panna (pikendustoruga), isegi vahejahutit pole tarvis. Natukese kütet peale keerata ja voilaa.
Edit: Aga teemasse kah, vastus sinu küsimusele: Loomulikult on mõtet, eelkõige kui sa kogu töö ise ära teed. Muidu läheb asi ilmselt kallimaks kui osta korralik 3.0 turbodiisel ja vahele tõsta. Siis tekib küsimus, kas on üldse mõtet turbot aretama hakata.
See 0.6 bar`i vms rõhk pole mingi konstantne, kõik sõltub kaanetihendist, plokikaanest jne. Tavaliselt kannatab vabalthingavale mootorile kuni 1 bar ülerõhku julgelt keerata ja ükski tihend ei lenda minema.
Teine asi esimese eelduseks on korralik seadistus. Mitte nagu paljud teha tahavad, et saada jõudu juurde aga kütet ei tohiks rohkem võtta - no see on elementaarne, et nii ei saa olla.
Lisaks turbotamisele tuleb mõelda ka muudele asjadele, nagu ma ütlesin, siis turbotamine on kõikse lihtsam asi. Järgmisena tuleks mõelda jõuülekandele, kas see toimib läbilibisemiseta. Reeglina nt manaalkasti korral maksab sidur päris palju rohkem kui mistahes turbo.
Aga alati pole kahjuks turbo install selle eesmärgiga, et saada nt 100% võimsusekasvu.
Teemaalgataja eesmärgiks on ilmselt mingi ca 50% jõulisa. Sinna pole midagi muud vaja, kui turbo kasvõi vanale kollektorile otsa panna (pikendustoruga), isegi vahejahutit pole tarvis. Natukese kütet peale keerata ja voilaa.
Edit: Aga teemasse kah, vastus sinu küsimusele: Loomulikult on mõtet, eelkõige kui sa kogu töö ise ära teed. Muidu läheb asi ilmselt kallimaks kui osta korralik 3.0 turbodiisel ja vahele tõsta. Siis tekib küsimus, kas on üldse mõtet turbot aretama hakata.