02-05-2008, 01:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2008, 01:07 AM ja muutjaks oli sveno.)
Tere,
vigane õhulugeja (õhumassi andur, MAF) tekitab üldjuhul palju erinevaid probleeme. Toon siinkohal välja sümptomid mis minu bensiinimootoriga ning automaatkastiga '98 W202 C200'l esinesid ning mis lahenesid.
Kui järgnevad sümptomid teie murega suuresti kattuvad siis soovitan soojalt õhulugeja välja vahetada.
1) Käivitamine.
Enne: Mootor läheb kähku käima, pöörded tõusevad hetkeks üle 1200 ning siis sureb välja või peaaegu sureb välja. Mõnikord on vaja isegi rohkem kui 2 korda süüdet anda.
Pärast: Läheb kohe käima ning jääb stabiilseks.
2) Tühikäik külmalt.
Enne: Väga ebaühtlane, ähvardab välja surra. Tundub nagu 1-2 silindrit ei töötaks. Kui gaasi anda nii, et pöörded > 1500 siis muutub ühtlaseks.
Pärast: Mootor töötab ühtlaselt, tahhokas 1300-1400 peal.
3) Sõit külmalt.
Enne: Mootor jõuetu, kui gaasi palju vajutada siis hakkab pooma. Automaatkastiga kiirust keeruline üles saada (gaasi pedaali pumpamine aitab). Kui kiirendab, siis kõhklemisega.
Pärast: Mootor ei kõhkle, kiirendus hea. Ei poo kui gaas põhja vajutada.
4) Tühikäik soojalt.
Enne: Kohe kui jahutusvedeliku näiduk ülespoole liikuma hakkab muutub mootor ühtlaseks. Pöörded lähevad alla 600-700 peale.
Pärast: Ühtlane.
5) Sõit soojalt (jahutusvedeliku näidik ei ole täiesti all)
Enne: Mootor jõuetu. Liigub hästi ainult kui gaasi palju ei vajuta (ca 2/5 peale). Kui põhja vajutada siis poob.
Püsikiiruse hoida võib lolli mängida - kiirendades võib kiirus kinni jääda (mul alati 80 peal).
Automaatkast käitub imelikult (mida soojem mootor seda hullem) - kiirendades käiku vahetades läheb neutraali peale ning pöörded lööb +2000-3000 enne kui järgmise peale vahetab.
Gaasi täiesti põhja vajutades (kickdown) võib kiirendus isegi halvem olla kui poole peale vajutades.
Pärast: Mootor töötab laitmatult - jõudu on küllaga, gaasi põhja vajutades kiirendab koheselt. Käiguvahetused on kiired ja ühtlased.
Nagu näete põhjustab vigane lugeja palju probleeme mis ajapikku lähevad aina hullemaks. Minu puhul "check engine" tuli põlema ei läinud.
Nimetatud pöörded võivad teiste mootorite puhul kõvasti erineda.
Ehk aitab see viga leida diagnostikasse pöördumata.
Edu! mile:
vigane õhulugeja (õhumassi andur, MAF) tekitab üldjuhul palju erinevaid probleeme. Toon siinkohal välja sümptomid mis minu bensiinimootoriga ning automaatkastiga '98 W202 C200'l esinesid ning mis lahenesid.
Kui järgnevad sümptomid teie murega suuresti kattuvad siis soovitan soojalt õhulugeja välja vahetada.
1) Käivitamine.
Enne: Mootor läheb kähku käima, pöörded tõusevad hetkeks üle 1200 ning siis sureb välja või peaaegu sureb välja. Mõnikord on vaja isegi rohkem kui 2 korda süüdet anda.
Pärast: Läheb kohe käima ning jääb stabiilseks.
2) Tühikäik külmalt.
Enne: Väga ebaühtlane, ähvardab välja surra. Tundub nagu 1-2 silindrit ei töötaks. Kui gaasi anda nii, et pöörded > 1500 siis muutub ühtlaseks.
Pärast: Mootor töötab ühtlaselt, tahhokas 1300-1400 peal.
3) Sõit külmalt.
Enne: Mootor jõuetu, kui gaasi palju vajutada siis hakkab pooma. Automaatkastiga kiirust keeruline üles saada (gaasi pedaali pumpamine aitab). Kui kiirendab, siis kõhklemisega.
Pärast: Mootor ei kõhkle, kiirendus hea. Ei poo kui gaas põhja vajutada.
4) Tühikäik soojalt.
Enne: Kohe kui jahutusvedeliku näiduk ülespoole liikuma hakkab muutub mootor ühtlaseks. Pöörded lähevad alla 600-700 peale.
Pärast: Ühtlane.
5) Sõit soojalt (jahutusvedeliku näidik ei ole täiesti all)
Enne: Mootor jõuetu. Liigub hästi ainult kui gaasi palju ei vajuta (ca 2/5 peale). Kui põhja vajutada siis poob.
Püsikiiruse hoida võib lolli mängida - kiirendades võib kiirus kinni jääda (mul alati 80 peal).
Automaatkast käitub imelikult (mida soojem mootor seda hullem) - kiirendades käiku vahetades läheb neutraali peale ning pöörded lööb +2000-3000 enne kui järgmise peale vahetab.
Gaasi täiesti põhja vajutades (kickdown) võib kiirendus isegi halvem olla kui poole peale vajutades.
Pärast: Mootor töötab laitmatult - jõudu on küllaga, gaasi põhja vajutades kiirendab koheselt. Käiguvahetused on kiired ja ühtlased.
Nagu näete põhjustab vigane lugeja palju probleeme mis ajapikku lähevad aina hullemaks. Minu puhul "check engine" tuli põlema ei läinud.
Nimetatud pöörded võivad teiste mootorite puhul kõvasti erineda.
Ehk aitab see viga leida diagnostikasse pöördumata.
Edu! mile: